• Anonym (TS)
    Äldre 27 Nov 03:05
    720 visningar
    6 svar
    6
    720

    Övergrepp på min dotter?

    Just nu är jag så uppstressad, förvirrad och rädd, så jag kan knappt få ner orden här... Men jag kan iaf börja med att berätta för er att jag talade om för min dotter ( snart 10 år) vad ordet våldtäkt betyder för kanske 1,5 månad sedan. Anledningen till det var för att hennes kompis hade nämnt ordet flera ggr.

    Igår sa dottern att hon har ont när hon kissar och jag sa att i morgon bitti så lämnar vi kissprov till VC, utifall det skulle vara UVI. Och dottern är med på detta tills efter ett tag, då hon börjar få smått panik och berättar och frågar mig: OM en våldtäkt kan synas på provet som läkaren tar, och hon fortsätter med att fråga mig, om dom inte ser UVI, forts då läkaren ta prov för nästa fel man kan ha (då våldtäkt).

    Jag säger till henne för att lugna henne att det BARA är UVI läk kollar efter.

    Jag frågar henne så klart varför hon är så orolig över detta och om något sånt har hänt, men då svarar hon mig att "hon är rädd att det ska synas en våldtäkt på provet och hon menar att det aldrig hänt nåt sånt, men att jag ska bli arg och inte tro på henne för att provet säger annat".

    Herregud varför är hon rädd att nåt sånt ska synas på ett prov!? Jag vet inte hur jag sa ta in detta!! Jag kommer så klart säga direkt till läk i morgon vad hon har sagt till mig.

    Alla mina tankar just nu, känns som om jag inte kan tänka klart...

  • Svar på tråden Övergrepp på min dotter?
  • Anonym (Hanna­)
    Äldre 27 Nov 03:23
    #1

    Hur beskrev du vad en våldtäkt är för henne? Tänker att det kan vara ganska relevant

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 27 Nov 03:32
    #2
    Anonym (Hanna) skrev 2014-11-27 03:23:38 följande:

    Hur beskrev du vad en våldtäkt är för henne? Tänker att det kan vara ganska relevant


    Ja jag minns inte riktigt, men ungefär att en man/kille/tonåring/karl ger sig på en tjej sexuellt när tjejen inte vill.

    Jag sa även till henne igår att om hon skulle ha varit nyfiken på en kille i hennes ålder och båda var med på det, så är det inte våldtäkt, utan normalt nyfiket beteende.
  • Anonym (Hanna­)
    Äldre 27 Nov 03:48
    #3
    Anonym (TS) skrev 2014-11-27 03:32:35 följande:
    Ja jag minns inte riktigt, men ungefär att en man/kille/tonåring/karl ger sig på en tjej sexuellt när tjejen inte vill.

    Jag sa även till henne igår att om hon skulle ha varit nyfiken på en kille i hennes ålder och båda var med på det, så är det inte våldtäkt, utan normalt nyfiket beteende.
    Okej! För jag tänker som du är inne på att hon kanske tagit på sig själv eller experimenterat med en kompis och är rädd att det ska synas på något vis, dom vet ju kanske att det är "olagligt" om man är under 15 år..?

    Det känns ju som att du behöver prata med henne igen, utan att vara förebrående eller låta för orolig, säg att du blir fundersam när hon säger att hon är rädd att det ska synas en våldtäkt
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 27 Nov 03:58
    #4
    Anonym (Hanna) skrev 2014-11-27 03:48:42 följande:
    Okej! För jag tänker som du är inne på att hon kanske tagit på sig själv eller experimenterat med en kompis och är rädd att det ska synas på något vis, dom vet ju kanske att det är "olagligt" om man är under 15 år..?

    Det känns ju som att du behöver prata med henne igen, utan att vara förebrående eller låta för orolig, säg att du blir fundersam när hon säger att hon är rädd att det ska synas en våldtäkt
    Ja precis som du säger så sa jag att det är ok att utforska med en kompis, men jag sa aldrig någon ålder där gränsen går. Men jag ska försöka prata med henne i morgon igen. Det som är jobbigast just nu för mig är att jag har svårt att vara neutral, då det enda jag ser i mitt huvud är att nån gett sig på henne. Just nu vill jag bara ringa polis, VC, bup, ja allt!

    Jag är så rädd att det verkligen har hänt nåt!
  • Anonym (FI)
    Äldre 27 Nov 07:56
    #5

    Jag tror att det handlar om noja. Du berättade om våldtäkt, vilket säkerligen kändes skrämmande för henne.

    Jag är likadan själv men i mitt fall är jag livrädd att jag ska ha HIV när ett sådant prov tas. Fast jag vet att jag inte ens utsatt mig för risken! Noja.

  • Anonym (Kram)
    Äldre 27 Nov 09:33
    #6

    Fy vad hemskt och inte veta vad din flicka egentligen menar!

    Försök prata med henne och kolla även upp om det finns någon undersökning man kan göra för att se om hon blivit utsatt för nå övergrepp. Försök och kanske få det att framstå som en helt vanlig undersökning så att hon inte blir rädd.

    Uppdatera gärna hur det går för och veta om din dotter mår bra.

    Usch fick rysningar i hela kroppen när jag läste detta!

    Kramar till dig och din dotter Ts!

Svar på tråden Övergrepp på min dotter?