• Friher­ren
    Äldre 27 Nov 03:28
    528 visningar
    10 svar
    10
    528

    Varför ska vi ha privat bilprovning?

    Gamla SBP började med öppet på helgerna, bara fd SBP som nu är Opus har öppet på lördagar. De andra som ligger intill har stängt då. De privatas motiv är enbart att mjölka pengar ur oss för något vi måste göra. SBP i Rissne har öppet till 22:00.

  • Svar på tråden Varför ska vi ha privat bilprovning?
  • Äldre 27 Nov 03:58
    #1

    Hur menar du det statliga skulle vara bättre (for alla)? Du kanske kan ta din bil till provningen en onsdag kl 14 (och sitta o vänta på att de dricker klart sitt kaffe forst), men inte alla kan det, och det privata ger dem valmojligheter.

  • Friher­ren
    Äldre 28 Nov 01:42
    #2
    Tow2Mater skrev 2014-11-27 03:58:48 följande:
    Hur menar du det statliga skulle vara bättre (for alla)? Du kanske kan ta din bil till provningen en onsdag kl 14 (och sitta o vänta på att de dricker klart sitt kaffe forst), men inte alla kan det, och det privata ger dem valmojligheter.
    De nya privata har kontorstid, gamla statliga har öppet lördagar och kvällar.
  • Äldre 28 Nov 15:00
    #3

    För mig är det ingen nackdel att det nu finns en privat där jag bor så jag slipper åka 5 mil t/r. Dessutom är det lättare att få en tid som passar mig.

  • Friher­ren
    Äldre 28 Nov 17:50
    #4
    Ensam hemma skrev 2014-11-28 15:00:59 följande:
    För mig är det ingen nackdel att det nu finns en privat där jag bor så jag slipper åka 5 mil t/r. Dessutom är det lättare att få en tid som passar mig.
    Ja de små nya garagen är mer utspridda men var har de bätre tider?
  • Äldre 28 Nov 21:24
    #5
    Friherren skrev 2014-11-28 17:50:03 följande:
    Ja de små nya garagen är mer utspridda men var har de bätre tider?
    När jag skulle besiktiga pärlan kollade jag runt en kväll och insåg att det fanns tider redan morgonen därpå på stationen "hemma". På den tidigare SBP 2,5 mil bort fanns 1 bokningsbar tid varje hel timme, resten av tiden var drop-in så det var bara att åka dit, SMS:a att du stod utanför och sedan vänta på din tur.

    Jag upplever att det idag finns fler möjligheter tack vare att antalet stationer ökat.
  • washo
    Äldre 28 Nov 22:08
    #6
    Friherren skrev 2014-11-27 03:28:31 följande:

    Gamla SBP började med öppet på helgerna, bara fd SBP som nu är Opus har öppet på lördagar. De andra som ligger intill har stängt då. De privatas motiv är enbart att mjölka pengar ur oss för något vi måste göra. SBP i Rissne har öppet till 22:00.


    Bättre service och bemötande! Monopol gör att många anställda på det aktuella företaget känner sig som gudar! Så har det varit för mig när det gäller SBP! Högmodiga höga näsor snobbiga m.m. Har pratar med SBP chef och berättat om dessa problematik då jag verkligen var emot privatisering! Det hjälpte inte. Inskränkt bolag SBP sedan urminnes tid!

    Numera har de gott om lediga tider tack lov vare privat konkurrans! De får gärna stå där och klia sig i röven medan många åker till mer trevliga bilprovning.
  • Friher­ren
    Äldre 28 Nov 22:28
    #7
    washo skrev 2014-11-28 22:08:46 följande:
    Bättre service och bemötande! Monopol gör att många anställda på det aktuella företaget känner sig som gudar! Så har det varit för mig när det gäller SBP! Högmodiga höga näsor snobbiga m.m. Har pratar med SBP chef och berättat om dessa problematik då jag verkligen var emot privatisering! Det hjälpte inte. Inskränkt bolag SBP sedan urminnes tid!
    Numera har de gott om lediga tider tack lov vare privat konkurrans! De får gärna stå där och klia sig i röven medan många åker till mer trevliga bilprovning.
    Jaså jag har besat i årtionden och märker ingen skillnad då våra stationer är privata nu, mer är mysko 2or så de ska tjäna mer pengar. Det finns inte mer tider på gamla dessa fd SBP-stationer då vi vill ha lördagar och de små privata har helt stängt.
  • washo
    Äldre 28 Nov 23:29
    #8
    Friherren skrev 2014-11-28 22:28:20 följande:

    Jaså jag har besat i årtionden och märker ingen skillnad då våra stationer är privata nu, mer är mysko 2or så de ska tjäna mer pengar. Det finns inte mer tider på gamla dessa fd SBP-stationer då vi vill ha lördagar och de små privata har helt stängt.


    www.carspect.se/Stationer/Malmö/Sidor/bilbesiktning%20bilprovning%20malmö%20svågertorp.aspx

    De har öppet på lördagar!
  • Friher­ren
    Äldre 29 Nov 00:47
    #9
    washo skrev 2014-11-28 23:29:09 följande:
    www.carspect.se/Stationer/Malmö/Sidor/bilbesi...
    De har öppet på lördagar!
    Är i 08
  • washo
    Äldre 29 Nov 11:51
    #10
    Friherren skrev 2014-11-29 00:47:41 följande:

    Är i 08


    Är i 040
Svar på tråden Varför ska vi ha privat bilprovning?