• Anonym (klump i magen)

    Elak pojke på skolan

    Min son, som är 7 år, har kommit hem och berättat om att en pojke i hans klass upprepade gånger har slagit, sparakt och på annat sätt gjort honom illa.
    Jag har kontaktat skolan och de har sagt att de ska jobba det men att det tar tid att ändra värderingar.
    Igår kom han hem och hade blivit sparkad i skrevet. Han var så klart ledsen och ville inte gå till skolan igen.

    Vad kan man begära av skolan?

  • Svar på tråden Elak pojke på skolan
  • Ann Cistrus

    Jag vet att det inte är svar på din fråga men, har du pratat med pojkens föräldrar? 


    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (...)

    Prata med rektorn och ge henom två alternativ: antingen löser hen det eller så löser hen det. Var benhård! Det är ditt älskade barn och deras jävla ansvar!

  • Anonym (klump i magen)

    Jag har inte pratat med pojkens föräldrar, men jag har övervägt det. Vet bara inte vad jag ska säga för att det ska bli bättre och inte slå tillbaka på min son.

    När jag pratade med skolan så var det med både lärare och rektor jag pratade. Så de vet om det på båda nivåerna.

  • Anonym (ej ok)

    Ett sånt lamt svar att det tar tid att ändra värderingar. Det är fel att slåss.
    Prata med läraren (eller helst maila så att du det finns skriftligt) vid varje incident. Om du ringer dokumentera datum, klockslag och vad du sagt och vad läraren sagt. Händer det varje dag så ska läraren förklara vad som hänt varje dag, oavsett om det tar tid från undervisningen. Om läraren inte gör något kontakta rektorn, om inte rektorn gör något kontakta rektorns chef. Om detta inte hjälper anmäl till skolinspektionen. Du kan också polisanmäla som markering, polisen lämnar bara ärendet vidare till sociala myndigheter men det kan vara ett sätt för pojken att få hjälp.

  • Litet My
    Anonym (klump i magen) skrev 2014-11-27 08:39:04 följande:

    Min son, som är 7 år, har kommit hem och berättat om att en pojke i hans klass upprepade gånger har slagit, sparakt och på annat sätt gjort honom illa.
    Jag har kontaktat skolan och de har sagt att de ska jobba det men att det tar tid att ändra värderingar.
    Igår kom han hem och hade blivit sparkad i skrevet. Han var så klart ledsen och ville inte gå till skolan igen.

    Vad kan man begära av skolan?


    Jag brukar maila läraren noga och ganska formellt. Det är också skolans ansvar att kontakta det andra barnets föräldrar/samarbeta med dem. Skicka gärna en kopia till rektorn och begär en handlingsplan för hur just ditt barn skall vara tryggt på skolan.
Svar på tråden Elak pojke på skolan