• Anonym (Oroli­g)
    Äldre 27 Nov 09:29
    327 visningar
    3 svar
    3
    327

    Ont i höger äggstock

    Hej! Till och från får jag krampande smärta i ena äggstocken och har haft det så de senaste månaderna. Först tänkte jag att det nog bara var ägglossning (då jag kan känna när jag har det) men nu kommer det flera gånger under hela månaden. Idag är jag på BIM-8 och har jätte ont.. Någon som har erfarenheter kring detta?

  • Svar på tråden Ont i höger äggstock
  • Anonym (Låsni­ng)
    Äldre 27 Nov 09:36
    #1

    Jag har någongång mellan ägglosning och mensturation låsningar i ljumsk och äggledartrakten. Det känns som det fastnar och knipper ihop. Tyvärr har jag inte något svar på vad det kan vara för jag har inte kollat upp det. Obehagligt, men det går ju liksom över snabbt :O

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 27 Nov 10:01
    #2
    Anonym (Låsning) skrev 2014-11-27 09:36:36 följande:

    Jag har någongång mellan ägglosning och mensturation låsningar i ljumsk och äggledartrakten. Det känns som det fastnar och knipper ihop. Tyvärr har jag inte något svar på vad det kan vara för jag har inte kollat upp det. Obehagligt, men det går ju liksom över snabbt :O


    Jag ringde barnmorska och hon skickade mig vidare direkt för att få en tid till undersökning då hon trodde det kunde bero på en cysta
  • Äldre 27 Nov 21:18
    #3

    Det är alltid bra att kolla upp.
    Jag gjorde ett ultraljud för att kolla "status" på livmoder och ledare då det misstänktes vara en cysta som gav mig ryggvärk, men de hittade ingen så i mitt fall är det något annat.

    Hoppas du får ett svar som ger en förklaring.

Svar på tråden Ont i höger äggstock