• envilsenmamma

    hjälp!

    Jag har haft ensam vårdnad sedan födsel och pappan bor i en annan kommun. Jag har hela tiden haft socialen på mig sedan innan födsel då jag hade en taskig uppväxt med alkohol osv. Dom var oroliga men givetvis slutade jag med allt dagen då det visade ett plus på graviditet. Jag fick bo på barnhem tiden innan och efter födsel. Hamnade i kammarrätten där dom såg att jag självklart ska få bo med min son så vi åkte hem. Socialen har haft ett antal utredningar på oss men det har aldrig blivit något då det inte finns några som helst fel. Jag prioriterar min son först men nu orkar jag snart inte mer då socialen vill placera han i ett familjehem utan anledning. Nu har jag flyttat till pappan och vi har förlovat oss och har delad vårdnad. Vad händer nu? Hur kan jag slippa socialen? Min kommun är känd för sitt dåliga jobb där och hur dom beter sig. Enda jag vill är att få vara lycklig tillsammans med sonen och hans pappa. Då jag och sonen bytt kommun kanske dom inte kan göra något? Har hellre en social här som faktiskt går efter reglerna.

Svar på tråden hjälp!