• Äldre 27 Nov 10:35
    1181 visningar
    4 svar
    4
    1181

    Arbetslös och sjukskriven för foglossning-finns det någon som har erfarenhet av detta?

    Hej!

    Är nu gravid med mitt tredje barn och har under alla mina drabbats av foglossning.
    Nu är jag arbetslös och ställer mig frågande kring detta problem... Törs man sjukskriva sig för detta? 
    Är rädd att FK kommer att neka mig ersättning och att jag blir utan helt och hållet under tiden dom har sin handläggningstid? 
    Finns det någon som har erfarenhet kring detta?
    Kanske fått sin sjukskrivning beviljad eller nekad?

  • Svar på tråden Arbetslös och sjukskriven för foglossning-finns det någon som har erfarenhet av detta?
  • Äldre 27 Nov 13:21
    #1

    Det blir nog svårt att få det beviljat när du är arbetslös....

  • Äldre 27 Nov 13:50
    #2

    Det är det jag är rädd för... Pratade med FK och dom menar att om jag har så ont att jag inte kan jobba så är man berättigad ersättning, förutsatt att man inte kan jobba med ett endaste jobb... Suck! 

  • Äldre 27 Nov 15:07
    #3

    Fast ta det beslutet den dagen du blir erbjuden jobb.... fram till dess är du ju a-lös.

  • Äldre 27 Nov 15:08
    #4

    Har du så ont att du inte kan jobba så är du inte till arbetsmarknadens förfogande och ska vara sjukskriven. Det tycker iaf jag är logisk och förmodligen af och a-kassa också. Problemet är ju försäkringskassan... Men du kanske ska försöka få nån slags läkarintyg iaf som du kan visa om det dyker upp ett jobberbjudande du inte kan ta pga foglossningen. Så slipper du lite av problemen.

Svar på tråden Arbetslös och sjukskriven för foglossning-finns det någon som har erfarenhet av detta?