• lemu

    Panik!!! Gått upp 3,8 kg på en vecka. Mår så jävla dåligt

    Vägde 43,0 för en vecka sen och idag vägde jag 46,8 kg trots att jag använt laxermedel igår och alltså inte bör ha massa mat i kroppen som väger mycket. Ätit normalt veckan som varit och två kvällar har jag ätit stora portioner mat och dessert på det. Varit på resa. Innan har jag i princip svultit mig själv och gått ner från 56,6 till 43 kg och nu mår jag så jävla dåligt och tänker inte äta mer på flera dagar. Kommer ta jättelång tid att gå ner det jag gått upp. Ångrar mig så att jag ätit så mycket. Folk säger att man inte kan gå upp så mycket så fort så då undrar jag ju vad det är för fel på mig. Två dagars ätande som normala människor och fika på det och dagarna innan åt jag normalt. Varken mer eller mindre än vad man ska. Så sju dagar där jag brytit svälten och nästan 4 kg upp. Usch.

    Känner mig äcklad av mig själv och vågar inte mäta min kropp för vill inte veta hur många cm jag ökat. Hur ska jag kunna äta normalt i framtiden när jag går upp så jävla fort? Nu blir det iallafall fasta i en vecka det är en sak som är säker.

  • Svar på tråden Panik!!! Gått upp 3,8 kg på en vecka. Mår så jävla dåligt
  • Metroide

    Du har kanske bara samlat på dig vätska av någon anledning, det lär försvinna av sig självt. 3,8kg på en vecka i fett är väldigt svårt att gå upp, då måste du nästan äta konstant så ta det lugnt. :)

  • Cully

    Nu vet jag inte hur lång du är (150 cm?) med tanke på BMI, men det du håller på med låter inte särskilt hälsosamt.

  • lemu

    Fast tycker jag ser på hela kroppen att jag blivit större, usch för detta. Vill bara gå ner allt igen.

  • Metroide

    Tänkte inte på att du skrev hur mycket du vägde, som andra sagt, hur lång är du? Du verkar väga väldigt lite.

  • lemu

    Fast oavsett om man har en ätstörning eller inte så skulle väl de flesta må dåligt av att gå upp så mycket så fort. Väger dessutom inte ens för lite med tanke på att jag är ganska kort.

  • lemu

    Är 159 cm, ganska kort mao. Så 3,8 kg upp syns tydligt på min kropp. Undrar hur lång tid det kommer ta o gå ner de kilona igen.

  • Piglet

    Jag har alltid varit extremt smal, men har kämpat för att gå upp i vikt och jag har varit deprimerad över det i princip hela tonåren. 48 kilo på mina 173 cm är väldigt lite. Men så träffade jag min pojkvän och gick upp tio kilo på två månader och jag kan ärligt säga att jag är snyggare än någonsin. Det var inte det att han tvingade mig äta, men helt plötsligt så mådde jag bra i mig själv och fick rutin på hela mitt liv. Inklusive kosten.

    Det jag försöker ha sagt är att du måste hitta dig själv, stirra inte dig blind på siffrorna på vågen. De är obetydelsefulla, kolla istället på dig själv i spegeln. Om det ser bra ut enligt dig så skit i vad vågen säger. Du kanske borde slänga din våg eller liknande? Min mamma plockade undan vågen och blev riktigt förbannad när hon hörde att jag gick och vägde mig själv. Du kan också börja träna eller så samtidigt som du sköter kosten, då får du i dig all näring samtidigt som du fortsätter vara smal.

  • sanne-89

    Det är normalt att efter man svultit sig själv en period och sen börjar äta normalt så går man upp. Kroppen är ju inställd på svält och tar till sig av allt du äter. Om du börjar äta regelbundna måltider utan att låta kroppen hamna i svält så kommet du att ligga på en stabil vikt där du pendlar mellan ett par kilon. Det är normalt. Jag vet själv paniken när man väger sig på morgonen och sen igen på kvällen och det visar sig att man gått upp 2-3 kg. Men att börja svälta sig själv leder bara till en ond cirkel. Försök att börja äta ofta, nyttigt och regelbundet en period så kommer du att må bättre.

Svar på tråden Panik!!! Gått upp 3,8 kg på en vecka. Mår så jävla dåligt