• HH78

    Starkt plus=pojke?

    När jag plussade med min son så visade gravtestet ett starkt plus, samma dag jag förväntade min mens.
    När jag några år senare plussade med min dotter så fick jag ett ganska svagt plus, samma dag jag förväntade min mens.
    Har de något samband tror ni? Har haft flera vänninor som också plussat svagt med döttrar och starkt med pojkar
    Nu menar jag inte om ni plussat tidigt, utan starkt. Teststrecket är lika mörkt eller mörkare än kontrollstrecket.

    Därför jag frågar nu, är för att en vännina precis plussat starkt, kan ge mig sjutton på att där ligger en liten pojk i magen

  • Svar på tråden Starkt plus=pojke?
  • Dr to be

    Jag plussade på bim-4 med dottern, testade även på bim och då var det superstarkt så där fallerar din teori.

    Är gravid igen, v.10+4, och plussade bim-4 och superstarkt på bim. Får se vad detta är... Tror på en thej till.

  • Mrs LW

    Plussade svagt med sonen på BIM, denna gången fick jag ett jättestarkt plus på BIM+2 (fick första plusset på BIM-2) och vet inte vad jag bär på. Tungan ute

  • Sandra8607

    Men mina två döttrar plussade jag svagt med båda. Nu med sonen som ligger i magen va det jätte starkt plus. Starkare än kontrollstrecket.

  • Copyjulia

    Jag har  hört av läkare att det är vanligare med högt hcg tidigt med flickor. Jag plussade dock superstarkt redan innan BIM med min pojke. 

Svar på tråden Starkt plus=pojke?