• mammas oro

    Orolig för mitt barn

    Pappan har umgänge med barnet som är runt två år dagtid två till tre dagar i veckan. barnet vill absolut inte åka iväg, gråter och är hysterisk när det är pappa dagar. Jag får tvinga barnet in i bilen, gråter ännu mer när han ser pappan. 
    När barnet kommer tillbaka så är barnet arg och får utbrott hemma. Barnet har marddrömmar efter umgänges dag, gråter och skriker nej nej nej pappa i sömnen. Barnet vill absolut att alla lampor ska vara tända när det är dags att sova. Barnet börjar gråta så fort man säger att det är dags att sova. barnet vill ej till sängen och somnar till slut någon annanstans. Barnet är otroligt mammigt efteråt och vill ej lämna min sida. 
    Detta pågår runt tre dagar innan det blir som vanligt igen. 

    Är detta normalt beteende? 

  • Svar på tråden Orolig för mitt barn
  • Anonym (ej normalt)

    Låter verkligen inte normalt.

    Gör ont i mig att läsa ditt inlägg.

    Vad försiggår när barnet är med sin pappa egentligen?

  • Anonym (stackars barn)

    Låter inte alls bra. Kan du prata med pappan om detta?
    Om inte går barnet på förskola så att det finns en "oberoende" bedömning av barnets mående?
    Du kanske även ska skriva din fråga under ämnet "Familjerätt" för att få fler svar.

  • Anonym (hej)
    mammans oro skrev 2014-11-27 12:13:10 följande:

    Jag har försökt prata med pappan men han bryr sig inte. Han skyller allt på mig. :(


    Kan du berätta lite mer om din och pappans relation? Hur ni träffades, hur den varit och är idag?
  • Anonym (Inte bra)

    Nej, det låter inte alls bra. Att han visar så starka reaktioner borde bero på att det inte är riktigt bra hos pappan.

    En tvååring kan inte sätta ord på vad som händer och då blir det ett sånt här utåtagerande istället.

    Helt uppenbart är det på något sätt otryggt hos pappan. Exakt vad som sker kan man bara gissa om.

    Jag vet inte vad man bäst kan göra i en sån här situation, så jag hade ringt socialtjänsten o rådfrågat. Du måste göra något iaf, helt uppenbart är det något hos pappan som inte är 100 o du kan inte låtsas som ingenting. Ditt barn behöver dig som för h*ns talan.

Svar på tråden Orolig för mitt barn