• mammans oro

    oro för mitt barn

    Pappan har umgänge med barnet som är runt två år dagtid två till tre dagar i veckan. barnet vill absolut inte åka iväg, gråter och är hysterisk när det är pappa dagar. Jag får tvinga barnet in i bilen, gråter ännu mer när han ser pappan. 
    När barnet kommer tillbaka så är barnet arg och får utbrott hemma. Barnet har marddrömmar efter umgänges dag, gråter och skriker nej nej nej pappa i sömnen. Barnet vill absolut att alla lampor ska vara tända när det är dags att sova. Barnet börjar gråta så fort man säger att det är dags att sova. barnet vill ej till sängen och somnar till slut någon annanstans. Barnet är otroligt mammigt efteråt och vill ej lämna min sida. 
    Detta pågår runt tre dagar innan det blir som vanligt igen. 

    Är detta normalt beteende? 
  • Svar på tråden oro för mitt barn
  • Anonym (..)

    Nej, att barn inte vill åka ifrån någonstans där de trivs är normalt men att skrika och må så dåligt hade gjort att jag slagit upp ögonen. Men ett så litet barn kanske är mer mammigt om de bor mest hos dig. Försök att fråga vad det är pappan och barnet gör när han/hon är där. Varför är barnet ledsen? Kanske kan ni träffas med pappan båda två, om barnet känner mer trygghet när du är med? Har du någongång märkt av att mannen skulle kunna vara elak mot barnet? (Och nu menar jag intr elak för att han säger till honom eller henne att inte smaska vid matbordet utan mer olämplig).

  • mammans oro

    tyvärr så bryr sig inte pappan om att barnet mår dåligt. har försökt prata ett antal gånger men enligt honom så mår barnet bra hos honom. vi kan ej umgås tillsammans. enda jag vet är att vi har totalt olika syn på hur barn fungerar. 

  • Anonym (Lekman)

    Det är ett väldigt litet barn, kanske klarar det inte av att bo så mkt hos pappa just nu utan det skulle vara bättre för honom/henne att vara där dagtid 1-2 dgr i veckan?

  • Anonym (Hdvjf)

    Eh nej det är inte normalt. Alltså vissa. Oroanmäl!!!!!!

  • Anonym (..)

    Säg till pappan att du är beredd att dra upp umgänget inför tingsrätten där du yrkar på att du ska ha barnet boendes hos dig på heltid och umgänge sker med kontaktperson. Men då krävs det att det är bäst för barnet. Om man inte kan bevisa attt barnet far illa kan det vara svårt att bevisa. I regel lyssnar man inte på så små barn Heller då de inte vet sitt eget bästa och mycket väl kan vara ledset för att det hellre vill va med dig, inte för det far illa hos pappan.

  • Anonym (tveksam)
    Anonym (Hdvjf) skrev 2014-11-27 13:19:02 följande:

    Eh nej det är inte normalt. Alltså vissa. Oroanmäl!!!!!!


    Vadå orosanmäl???
    TS: "Jag är så orolig för mitt barn som jag släpper iväg till den andre föräldern trots att jag befarar att h*n far illa där!!"
    Soc: "Du som förälder har skyldighet att skydda ditt barn från att fara illa. Under förutsättning att du har belägg för din oro!"


Svar på tråden oro för mitt barn