• Schysst man

    Min fru och grannfrun??

    Hej,
    Min fru och jag har ett fantastiskt förhållande; barn, hus, jobb, bra sexliv osv. Vi umgås väldigt mycket med våra grannar och träffas så gott som varje helg och har trevligt. Allteftersom så har kvinnorna fattat tycke för varandra. Vi talar om det ganska öppet och skrattar. Efter ett par flaskor vin kan det hända att de dansar och kysser varandra. Här delar sig mitt inre en del?å ena sidan tycker jag att det är grymt sexigt och kul att vi kan ha den öppenheten mot varandra. Å andra sidan vaknar Luther i mig och tycker inte att det är ?ok?. Gruppsex har varit på tal, men vi alla inser att det skulle bli för komplicerat och att det kanske är bäst att det stannar vid en fantasi. Dessutom är det inte min grej heller...I'm a one-woman-man.

    Nu vet jag att kvinnorna planerar en tjejresa tillsammans till Barcelona för att komma bort från oss gubbar och barn en helg. Jag har inga problem med detta, jag åker själv på grabb-helger och vi litar på varandra. Men den här gången står det lixom skrivet i sten att de kommer att ligga. Jag vet det, dom vet det. Det är som om dom testar gränsen för vad vi män kommer att gå med på. Jag vet att hon älskar mig och kommer backa om jag ber henne. Men jag vill gärna att hon ska få experimentera lite så länge som det är på den nivån. Hon får gärna leka med elden. Men jag är rädd att det blir jag som bränner mig. Vad ska jag göra? Jag vill inte vara den där tråk-mannen som är sur för att frugan drar på tjej-helg. Jag vill samtidigt inte vara den som inte bryr sig och struntar i vilket. Hon, och gudarna ska veta att jag älskar henne och aldrig skulle lämna henne för en sån här grej?.
    Någon kvinna därute som kan ge mig lite input??

  • Svar på tråden Min fru och grannfrun??
  • Anonym (dialog)

    tänker väl mest att du kan ta upp det med din fru utan att det behöver bli en grej av det...ta upp den kommande "tjej-resan" och ta höjd för eventuella "mothugg" genom att övertyga henne om att du verkligen tycker det är roligt att hon skall komma iväg osv. Därifrån kan det ju tänkas att ni även samtalar om grannarna och hur er relation med dem ser ut o hur ni skämtar o skojar om sex o sånt. Frågan om hur ni ser på er relation och hur ni vill ha det eller skulle vilja ha det ligger inte så långt därifrån då...eller hur du känner och tycker om det hela men inte vill hindra den du älskar inom rimligheternas ramar...lät kanske flummigt, men bättre att försöka prata ut och eller kolla av varandra vart man står än att gå o grubbla o bli instängd.

  • Anders 386

    Men även om det skulle bli sex är det väl ganska långsökt att det skulle påverka ert förhållande negativt? Har själv haft sex med andra killar några gånger. Det handlade mer om sex och spänning som en isolerad händelse och hade inget som helst att göra med mitt förhållande. Med ganska stor sannolikhet är det på samma sätt för din fru. Sex och spänning, och att få stilla sin nyfikenhet och tänja på gränserna. 
    Jag tror att det kan berika ert förhållande. Att sätta upp gränser för sin partner är aldrig bra.

  • Anonym (BosseLarsson)

    Fast man behöver inte sätta upp gränser för sin partner.
    Det låter väl mer som att TS ska visa var hans gränser går någonstans så får frun ta ställning till det. 
    Han kan aldrig någonsin hålla sådan koll på hustrun att hon aldrig får chansen men han kan säga "Då är inte jag med längre, du får avgöra om det är värt det".

  • Fool

    Låter som om ni behöver sätta er ner och diskutera var gränserna för ert förhållande går INNAN hon drar iväg på resa.

  • Anonym (L)

    Kvinnor (i allmänhet) brukar allra oftast förknippa bra sex med förälskelse och kärlek.

    Det brukar även heta att:
    "När man blir kär så blir man kär i en person, inte i kön..."

    Det har ju hänt tidigare, och verkar bli allt vanligare..?, att tjejer/kvinnor, även gifta mödrar, blir lesbiska, eller upptäcker att de är lesbiska, i typ medelåldern.

    Jag skulle absolut se en risk i att hon blir "kär" (eller tror att hon blivit kär...) sedan de har haft sex.

    Ni har nog en del att prata om...

    Det har hänt att både jag och min fru har haft sex med andra. Men då gör vi det tillsammans eller åtminstone att den andra är närvarande. Man skulle väl kunna säga att vi "swingar lite lätt...".
    Men innan vi gick så långt så hade vi under lång tid funderat på det och mognat i tanken.
    Jag hade läst en hel del om den mycket större risken att kvinnor allmänhet (i förhållande till män i allmänhet) mycket oftare får starka känslor för en sexpartner. När jag och min fru samtalde om detta så bekräftade hon absolut den risken. Även när hon samtalade med sina väninnor så bekräftades detta.
    Vi hade under lång tid partat om det (sex med andra) och gjort klart våra egna enskilda och våra gemensamma och ömsesidiga gränser.
    Bl a har vi gemensamt bestämt att inte blanda in någon annan person som vi känner sedan tidigare och ingen som är geografiskt nära. 
    Därför brukar vi ha våra äventyr i samband med semester eller andra resor.
    Om det är någon geografiskt nära så föredrar vi stor åldersskillnad, eller någon annan betydande skillnad, som på ett tydligt sätt minskar risken för varaktiga känslor eller för att det rent praktiskt ska vara ganska svårt att gå vidare när (om?) starkare känslor skulle uppstå..
    Båda har vi var och en givit den andra en hel och totalt oinskränkt vetorätt.
    Om hon säger nej till att jag ska ha sex med någon så respekterar jag hennes nej helt och fullt och absolut utan några diskussioner och utan att hon ska behöva förklara eller motivera sitt nej. Och detta gäller självklart ömsesidigt.

    (Vi har båda testat att säga nej. Jag tror att vi var och en gjorde det mest bara för att se att det fungerade och för att öka tryggheten...).

    Ni har nog en del att prata om...
    Glöm inte att k
    vinnor (i allmänhet) brukar allra oftast förknippa bra sex med förälskelse och kärlek.

  • eslah

    Frågan är väl om syftet bara är att lapa varandras grotta. Låter ju nästan lite som om brudarna har en liten crush på varandra, så hade du väl tänkt om det var grannkarln hon åkte med?!

  • taquine

    Här är det visst  både gubbe och grabb på en och samma gång Förlåt ot men vad avtändande med män? som kallar sig så)
    Till din fråga ts , Barcelona är en het stad så jag hade varit mer orolig för spanjorerna än att min fru slickade grannfruns hallongrotta, men att du litar på henne är ju A och O , eller?

  • Anonym (hetero)
    Schysst man skrev 2014-11-27 13:56:03 följande:

    Hej,
    Min fru och jag har ett fantastiskt förhållande; barn, hus, jobb, bra sexliv osv. Vi umgås väldigt mycket med våra grannar och träffas så gott som varje helg och har trevligt. Allteftersom så har kvinnorna fattat tycke för varandra. Vi talar om det ganska öppet och skrattar. Efter ett par flaskor vin kan det hända att de dansar och kysser varandra. Här delar sig mitt inre en del?å ena sidan tycker jag att det är grymt sexigt och kul att vi kan ha den öppenheten mot varandra. Å andra sidan vaknar Luther i mig och tycker inte att det är ?ok?. Gruppsex har varit på tal, men vi alla inser att det skulle bli för komplicerat och att det kanske är bäst att det stannar vid en fantasi. Dessutom är det inte min grej heller...I'm a one-woman-man.

    Nu vet jag att kvinnorna planerar en tjejresa tillsammans till Barcelona för att komma bort från oss gubbar och barn en helg. Jag har inga problem med detta, jag åker själv på grabb-helger och vi litar på varandra. Men den här gången står det lixom skrivet i sten att de kommer att ligga. Jag vet det, dom vet det. Det är som om dom testar gränsen för vad vi män kommer att gå med på. Jag vet att hon älskar mig och kommer backa om jag ber henne. Men jag vill gärna att hon ska få experimentera lite så länge som det är på den nivån. Hon får gärna leka med elden. Men jag är rädd att det blir jag som bränner mig. Vad ska jag göra? Jag vill inte vara den där tråk-mannen som är sur för att frugan drar på tjej-helg. Jag vill samtidigt inte vara den som inte bryr sig och struntar i vilket. Hon, och gudarna ska veta att jag älskar henne och aldrig skulle lämna henne för en sån här grej?.
    Någon kvinna därute som kan ge mig lite input??


    Eeeeeeee vilken "input" vill du ha? "Typ" näää inte kommer de att ha sex du målar f..n på väggen eller wow så mysigt..............härliga fantasier du kan ha om vad de två gör........? eller vad?
Svar på tråden Min fru och grannfrun??