• Äldre 27 Nov 18:06
    6778 visningar
    31 svar
    31
    6778

    Familjelivs julkalender: Lucka 2


    För att vara med och tävla vill vi att du fotar din adventljusstake/stjärna och laddar upp bilden i tråden.
    Berätta även kort om vad bilden symboliserar för dig.

    Bakom lucka 2 döljer det sig spännande LEGO med prinsessan Rapunzel och hennes vänner.

    Tävlingen pågår den 2/12 fram till midnatt och vinnaren utses av en jury och presenteras den 3/12.

    Vinnaren måste svara på vinnarmejlet inom en vecka annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Lycka till! Solig
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 2
  • fiddei­ficati­on
    Äldre 2 Dec 08:50
    #1
    +1

    Vår nyinköpta stjärna. Idag har jag gått över tiden 6 dagar med vårt första barn och jag tror denna stjärna för alltid kommer symbolisera vår första jul som både ett par och en familj med vår efterlängtade dotter. <3 dessutom vår första jul i vår nya fina lägenhet stor nog för 3!

  • Äldre 2 Dec 08:59
    #2

    Den runda adventsljusstaken har sonen gjort av trälera o målat o den har många funktioner.
    Det tänds 3 ljus i taget o på luciadagen ska alla ljusen tändas för då är det en luciakrona
    Efter nyår så kommer den att bli en kalender då det ska tändas ett ljus i månaden för att räkna ner till nästa jul.
    Målad i fina färger för att funka året om.


    I den andra ljusstaken som är en utsmyckad grötsked till tomten, sitter sonens tomte Casper o håller koll på ljusen.


    Bilden symboliserar pyssel, mys, massa härligt stök mitt i julstädningen,nedräkning till jul o även en förhoppning om ett nytt bättre år om några veckor.O så självklart goa provsmakningar av nya godisrecept.Skrattande

  • Äldre 2 Dec 09:11
    #3


    Dotterns första julstjärna, rosa. När jag var barn var det aldrig stjärna, bara ljusstake som gällde. När jag såg denna kunde jag inte låta bli att köpa den... Påminner om mitt rosa flickrum.
  • Äldre 2 Dec 09:25
    #4
    +1

    Det här är vår två meter breda adventsljusstake som vi har i vardagsrummet. Den betyder otroligt mycket för mig eftersom pappa gjort den själv, och den är så otroligt vacker när den lyser där i det stora fönstret. Den har vi haft stående hos mamma och pappa sedan jag var liten, och när jag flyttade hemifrån fick jag ta över den.

    Njuter till fullo av den varje år, vackrare ljusstake finns inte! Pappa han kan han!

    Jag vill vinna eftersom min lego och Disney-älskande son skulle bli så glad över lite nytt lego!

  • 880215
    Äldre 2 Dec 10:08
    #5
    Denna julstjärna fick jag av min kära mor för bara några dagar sedan (varför jag inte hunnit hänga upp den än - jag hoppas att jag kan tävla ändå?).
    Mamma vet om hur mycket jag ogillar dessa pappersstjärnor som aldrig hänger som man vill, och som dessutom oftast har fel antal kanter!

    Denna stjärna är gjord i metall (hänger rakt och stabilt) och, det viktigaste utav allt, den har rätt antal kanter - dvs sex stycken.

    För mig symboliserar adventsstjärnan Betlehemsstjärnan. Den som var sammansatt av två trianglar (Nord och Syd) och då bildade en sexkantig stjärna.

    Jag har letat i flera år efter den (enligt mig) perfekta stjärnan. Och så överraskar min älskade mamma mig med denna UNDERBARA skapelse. Jag är SÅ glad för min otroligt vackra Adventsstjärna! Hjärta
  • 880215
    Äldre 2 Dec 10:12
    #6
    880215 skrev 2014-12-02 10:08:27 följande:
    Denna julstjärna fick jag av min kära mor för bara några dagar sedan (varför jag inte hunnit hänga upp den än - jag hoppas att jag kan tävla ändå?).
    Mamma vet om hur mycket jag ogillar dessa pappersstjärnor som aldrig hänger som man vill, och som dessutom oftast har fel antal kanter!
    Denna stjärna är gjord i metall (hänger rakt och stabilt) och, det viktigaste utav allt, den har rätt antal kanter - dvs sex stycken.

    För mig symboliserar adventsstjärnan Betlehemsstjärnan. Den som var sammansatt av två trianglar (Nord och Syd) och då bildade en sexkantig stjärna.

    Jag har letat i flera år efter den (enligt mig) perfekta stjärnan. Och så överraskar min älskade mamma mig med denna UNDERBARA skapelse. Jag är SÅ glad för min otroligt vackra Adventsstjärna! Hjärta
    Tillägg: Just denna Adventsstjärna symboliserar KÄRLEK, då jag som sagt fick den av min mamma, efter att jag letat, och letat, och letat SÅ länge efter den perfekta stjärnan. - Förmodligen har även min mamma letat, för min skull. Det ger mig en väldigt varm känsla av kärlek, att min mamma fortfarande (trots att jag är vuxen med egen familj) tänker på- och prioriterar mig. Hjärta
  • Mollit­h
    Äldre 2 Dec 10:22
    #7

    Hej!

    Denna adventsstjärna hänger nu i min äldsta dotters rum, det va "min" stjärna som min mamma alltid hängde upp i mitt rum när jag var liten. Jag minns julstöket när stjärnorna kom upp i fönstrena hemma, så exalterad man va för då visste man, att julafton & tomtens besök närmade sig. :)

  • Äldre 2 Dec 10:35
    #8

    Det här är min julstjärna och ljusstake, väldigt enkla och retro men vilka minnen man har av de här gula stjärnorna! Och så fint sken de ger, helt klart min favoritstjärna. Ljusstaken har även den hängt med, passar man de levande ljusen så är de mysigast.

    Motivering, förutom att lego är roligt för stora och små såklart, min dotter har ärvt sin pappas och farbrors lego från 80-talet. Det finns sjörövare och riddare men saknas helt klart PRINSESSOR!

  • Äldre 2 Dec 10:45
    #9


    Vår gamla adventsljusstake har hängt med länge och för mig symboliserar denna bild tradition! 
  • Äldre 2 Dec 11:54
    #10


    (ber om ursäkt för suddig bild)

    Detta är min adventsljusstake som jag fick av min mamma en gång.

    För mig symboliserar den tro, hopp och kärlek.

    Som oförklarligt barnlös under många år, var det tufft att orka ibland.
    Det var mycket i livet som fick omvärderas.
    Vi fick ett mirakel till slut, och jag har aldrig varit så omtumlat lycklig.

    Sen fick vi ett mirakel till, utan hjälp av doktorn.
    Det känns helt fantastiskt, att få två barn när man börjat ställa in sig på att kanske aldrig få bli föräldrar.

    Om allt går som det ska, så kanske vi kommer att få ett tredje barn också innan vi är alltför gamla.
    Som jag alltid hoppats och drömt om.

    Kärleken till min familj är gränslös.

    Tro, hopp och kärlek.

    Det är familjen Hjärta
Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 2