• Anonym (Upprörd)

    Brutalt rån i Kärrtorp, hur kan de förebyggas?

    Skjuten och blödandes tvingas den unga kassörskan att under pistolhot krypa på alla fyra genom butiken.


    Rånet i Kärrtorp var brutalt och nu behöver polisen hjälp att få tag i de råa gärningsmännen.


    ? Det är något av det värsta vi har sett, säger polisen.


    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19929871.ab

    Var vittne till liknande och tänkte köra efter killarna som bröt på svenska, men jag hade sovande barn i bilen att tänka på.

    Är det rånaren som går med ett litet barn och en korg?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brutalt rån i Kärrtorp, hur kan de förebyggas?
  • Frontline
    Anonym (Upprörd) skrev 2014-11-27 18:47:49 följande:
    Var vittne till liknande och tänkte köra efter killarna som bröt på svenska, men jag hade sovande barn i bilen att tänka på.

    Är det rånaren som går med ett litet barn och en korg?
    Fattar inte den meningen? Du tänkte köra efter dom som bröt på Svenska...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Upprörd)
    Frontline skrev 2014-11-27 18:50:31 följande:
    Fattar inte den meningen? Du tänkte köra efter dom som bröt på Svenska...
    Rånarna i centrum av ett Utanförskapsområde, bröt på svenska språket vid kassan och sprang till sina cyklar längre bort så de kunde förföljas med bil. 
  • Frontline
    Anonym (Upprörd) skrev 2014-11-27 18:54:30 följande:
    Rånarna i centrum av ett Utanförskapsområde, bröt på svenska språket vid kassan och sprang till sina cyklar längre bort så de kunde förföljas med bil. 
    Hade dom inte brutit på Svenska så hade du inte tänkt samma sak eller?
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Upprörd)
    Frontline skrev 2014-11-27 18:57:44 följande:
    Hade dom inte brutit på Svenska så hade du inte tänkt samma sak eller?
    Ingen aning men det har varit massvis med rån där i området, kassakillen blev chockad och flyttade, butiken vi gillade tvingades stänga igen helt till slut. Både rånare och offer bör ha hjälp och att de bröt var en upplysning till polisen jag ringde.
  • Anonym (Anna)
    Frontline skrev 2014-11-27 18:57:44 följande:

    Hade dom inte brutit på Svenska så hade du inte tänkt samma sak eller?


    Vad är det för icke-fråga? I Danmark begås de grova-brotten till 85% ( enligt Dansk polismästare ) av folk med ej dansk-bakgrund.Tror du att det ser annorlunda ut här?
  • Anonym (Upprörd)
    Anonym (Anna) skrev 2014-11-27 19:23:44 följande:
    Vad är det för icke-fråga? I Danmark begås de grova-brotten till 85% ( enligt Dansk polismästare ) av folk med ej dansk-bakgrund.Tror du att det ser annorlunda ut här?
    Det kallas skenmanöver
  • Anonym (jadu,,)

    Man ska bara ge rånarna det dom vill ha om man inte vill att folk skadar sig.. Dom fixar det alltid på nåt sätt ändå hota nån som jobbar där osv osv.. Blir bara mer våld ju svårare man gör det enligt mig,,

  • Anonym (Trixig)

    Ta bort kontanter. Betalning sker med kort och tidsbestämd kod på enbart av användaren godkända inköpsställen, enligt de regler denne sätter i sin bank.

    Exempel: Om jag tar Nisses kort och plågar ur honom koden så kan jag handla mat, men bara på Ica för där handlar han mat varje torsdag, och det funkar bara fyra torsdagar för sen är koden en annan.

    Lät bli ett helvete att vara rånare då.

  • Anonym (Påläst)
    Anonym (Trixig) skrev 2014-11-28 17:58:02 följande:
    Ta bort kontanter. Betalning sker med kort och tidsbestämd kod på enbart av användaren godkända inköpsställen, enligt de regler denne sätter i sin bank.

    Exempel: Om jag tar Nisses kort och plågar ur honom koden så kan jag handla mat, men bara på Ica för där handlar han mat varje torsdag, och det funkar bara fyra torsdagar för sen är koden en annan.

    Lät bli ett helvete att vara rånare då. smile2.gif
    Men det var därför hon skjöts för hon hade inga pengar.
  • Anonym (Trixig)
    Anonym (Påläst) skrev 2014-11-28 18:05:29 följande:
    Men det var därför hon skjöts för hon hade inga pengar.
    Taskigt. Men det bevisar bara att om folk verkligen har bestämt sig för att vara arslen så är det inget man kan göra utom att låsa in dem och kasta bort nyckeln.

    Även om man bygger skottsäkert glas runt kassor etc etc så är det ändå nån jävel som kommer att kunna skada människor, om inte kassören så blir det andra i kön.

    Vilken kassör hade vägrat att betala om rånaren istället håller pistolen mot skallen på en 7-åring?
  • Anonym (Upprörd)
    Anonym (Trixig) skrev 2014-11-28 23:00:19 följande:
    Taskigt. Men det bevisar bara att om folk verkligen har bestämt sig för att vara arslen så är det inget man kan göra utom att låsa in dem och kasta bort nyckeln.

    Även om man bygger skottsäkert glas runt kassor etc etc så är det ändå nån jävel som kommer att kunna skada människor, om inte kassören så blir det andra i kön.

    Vilken kassör hade vägrat att betala om rånaren istället håller pistolen mot skallen på en 7-åring?
    Utan pengar brukar dom få cigafretter istället.

    Konstigt på bilderna att mannen med barnet liknar rånaren?
Svar på tråden Brutalt rån i Kärrtorp, hur kan de förebyggas?