• blivande3barnsmamna

    Illamående lergigan

    Hej! Ni som ätit lergigan mot illamående hur mycket å hur länge har ni ätit? Mår era barn bra idag?

  • Svar på tråden Illamående lergigan
  • blivande3barnsmamna

    Blir bara fundersam eftersom d gäller läkemedel å graviditet... Hur mycket åt du?

  • Långbenopluto
    blivande3barnsmamna skrev 2014-11-27 20:23:15 följande:

    Blir bara fundersam eftersom d gäller läkemedel å graviditet... Hur mycket åt du?


    Varje dag i några månader.
  • _elin_

    När jag väntade min son åt jag Lergigan comp hela graviditeten. De första månaderna åt jag det 3 gånger om dagen, men från kanske vecka 17-20 nån gång räckte det med en gång om dagen för att jag inte skulle behöva spy åtminstone, mådde fortfarande illa dock.

  • tjoho00

    Ska oxå börja med lergigan men mot sömnproblem.. är i v. 29. Vill gärna höra från andra som ätit lergigan sista trimestern varför ni ätit och hur mycket?

  • blivande3barnsmamna

    Jag åt för sömnproblem 25-50 mg från v.30. Har nu en pigg, glad fyramånaders bebis :)

  • aleydis

    Lergigan comp räknas som helt säkert att använda under graviditet, så det behöver du inte oroa dig för!

    Jag åt från ca v.8-22. Nu äter jag ondansetron, det är tyvärr mindre testat under graviditet men funkar bättre mot det här förbannade illamåendet...

Svar på tråden Illamående lergigan