• emeloi

    barnlängtan men ingen sexlust.

    Jag och min sambo bestämde oss i somras för att försöka göra en bebis. Tog ut p-staven i juli och har bara haft två mens sen dess. Jag har inte kunnat utläsa nåt resultat på äl test. Problemet är att jag har absolut ingen lust! Är nedstämd och ledsen, på dåligt humör och blir totalt off när sambon tar initiativ till sex. Känns så fruktansvärt jobbigt, när jag har längtat så förtvivlat mycket efter barn, och nu är förutsättningarna att ta hand om ett orkar jag inte ha sex! Inget sex ingen bebis liksom.. Behövde bara ventilera och se om det finns nån mer därute som går igenom samma sak..

  • Svar på tråden barnlängtan men ingen sexlust.
  • dagg03

    Kände du sexlust när du hade p-stav? Det kanske kan ha att göra med att kroppen inte återhämtat sig och fått ordning på hormonerna.

    Jag upplever iaf att jag får mer sexlust av att ha sex. Så om du verkligen försöker ett tag så kanske du helt plötsligt börjar känna mer lust. Tycker iof att det låter dumt att försöka tvinga sig själv. Men annars kanske det kan vara en idé att ägna tid åt att bara mysa och känna mycket närhet. Det kanske kan göra att du blir sugen.

    Sedan finns det ju preparat/vitaminer som sägs ska vara lusthöjande som du skulle kunna pröva. Har själv inte testat så vet inte om det hjälper, men det kan ju vara värt ett försök.

    I annat fall så kan det ju vara en idé att testa heminsemination. Då kan det bli en baby utan att ni har sex.

  • emeloi

    Har haft svackor lite till och från med sexlusten faktiskt.. Men jag har inte känt att det varit ett problem förrän nu. Det tar ju lång tid för kroppen att återhämta sig, tror jag kanske skulle ha mer lust om jag hade mer koll på när det faktiskt fanns chans på bebis. Jag är säker på att det kommer lösa sig, känns lite jobbigt nu bara har börjat äta L-argiplex.

Svar på tråden barnlängtan men ingen sexlust.