• ungundrande

    Snälla, så många svar som möjligt!!

    Hej! 


    Jag är 19 år och är så himla panikslagen. Har en oerhörd gravnojja som vägrar släppa. Någon dag innan min ägglossning (tänkte ej då på att jag hade äl den helgen), som var för ca 10 dagar sen, hade jag och min pojkvän sex på fyllan. Vi hade det två gånger den kvällen, först en gång med kondom och sen en gång utan. Han fick utlösning med kondomen och sen när vi hade sex oskyddat hann han dra ut den innan utlösningen kom. Men kan man bli gravid av "försats"? Eller kan det ha "blivit kvar" spermier från första sexet? 

    Jag vet att "det enda sättet att vara säker är med test", men jag testade imorse, ca bim-4, och det var neg. Men samtidigt vet jag att det kan vara så stor skillnad på dagarna i en väldigt tidig grav. Har bl.a. haft illamående och sjukkänsla, förhöjd temperatur, mensvärk som inte känts som den där smärtsamma mensvärken, vart så fruktansvärt trött (har adhd och är i princip alltid pigg), känner mig också himla uppblåst. Allt det försökte jag vifta bort som någon slags inbillning, men när jag igår fick en rosaaktig flytning som liknade beskrivningen jag läst om nidblödningar så blev det bara för mycket. Jag ska ta ett test imorgon, men vill få klarhet och hjälp. 
    Kan också nämna att jag alltid har haft rikliga flytningar 365 dagar om året, men nu dom närmaste dagarna har jag bortsett från dem få dryga rosa vart snustorr.

    Om det finns någon klok själ, med minsta lilla visdomsord, så skulle du göra en 19åring som tänker alldeles för mycket, extremt lycklig!

  • Svar på tråden Snälla, så många svar som möjligt!!
  • dagg03

    Om killen inte "råkade" komma lite i dig så är risken att du skulle vara gravid rätt liten. Den ökar dock i och med att ni hade sex tidigare. Då kan det finnas kvar spermier som gör att du blir befruktad.

    Det är lite omtvistat men många menar att det inte finns spermier i försatsen. De finns dock de som säger att de blivit gravid av försatsen så det kan ju vara individuellt om det finns eller inte.

    Att du känner av massa symtom behöver inte betyda att du är gravid. Om man inbillar sig att man är gravid kan man mer eller mindre inbilla sig massa symtom.

    Men jag skulle ta det säkra för det osäkra och ta ett test ungefär 14 dagar efter äl/samlaget. Då bör du få svar. Håller tummarna för att du inte är gravid eftersom att det låter som att du inte vill det.

  • laila88

    Jag och min sambo hade bara sex med kondom och här sitter jag i 6:e månaden :) Så även om riskerna/chanserna är små så är de ju där.

    Men vänta i fyra dagar å ta ett nytt test :)

Svar på tråden Snälla, så många svar som möjligt!!