• Anonym (Tjej)

    Min kille hoppade framför mina ögon

    Min kille har varit så deprimerad på sistone. Han känner sig väldigt rädd och är helt frånkopplad från omvärlden. På senare tid får han mediciner också på grund av sin depression. I förrgår när vi promenerade jag och han så gick han bara fram till ett räcke, klättrade över och hoppade ner från en höjd på ca 4-5 meter. Jag har aldrig skrikit och gråtit så mycket i hela mitt liv. Trodde han var död. Jag sprang ner för ned branta backen som fanns en bit bort. Han låg helt medvetslös tills ambulans kom. När vi nästan var framme på sjukhus vaknade han.


    Han minns inte att han skulle ha hoppat och vill knappt själv tro på det.

    Jag är så orolig. Varför hände detta? Tänk om det händer igen? Har hans psyke tagit över honom? Jag har sjukanmält mig från jobbet sedan detta hände, och jag har inte kunnat sova om nätterna de här dagarna på grund av skräckbilder från det jag bevittnade.

    Vad är det som händer med honom? Hur kan man bara helt plötsligt hoppa ner sådär?

  • Svar på tråden Min kille hoppade framför mina ögon
  • Anonym (P)

    Åh vilken förfärlig upplevelse. Jag beklagar att du behövde vara med om det. Erbjöd dom dig någon att prata med på sjukhuset?

  • lövet2

    Jag känner en tjej som gjorde likadant när hon börjat ta medicin mot depression. Det visade sig sedan att hon var manodepressiv och att medicinen hon fick var helt fel och livsfarlig för henne. Hennes familj fick vakta henne dygnet runt, för hon försökte ta livet av sig gång på gång med att hoppa, skära sig med kniv och t o m lägga sig i en snödriva för att frysa i hjäl

    Om din killes nya beteende kommit sedan han börjat med en ny medicin, så ifrågasätt medicinen!

Svar på tråden Min kille hoppade framför mina ögon