• Anonym (Mama)

    "Födde" just ut tampongen när jag gjorde nr 2... :S

    Var just på toa och gjorde nr 2 - när jag tryckte på kom plötsligt tampongen jag hade inne ut, kändes väldigt olustigt!! Aldrig hänt tidigare, och den var lååångt ifrån full (tänkte om det bidrog att den va överfull?) har jag blivit så "slapp" liksom!? Födde andra barnet för 4mån sen men läkt ihop fint, och detta är andra gången jag har mens efter förlossningen :-S nån som varit med om samma?

  • Svar på tråden "Födde" just ut tampongen när jag gjorde nr 2... :S
  • Anonym (Jag mef)

    Jag har också varit med om det. Min tampong har varit ganska full då. Men jag det handlar om att den inte sitter tillräckligt högt upp.

  • Anonym (No biggie)

    Har hänt mig med och jag har aldrig fött barn, och är inte slapp heller. Är väl snarare så det ska funka, man ska ju kunna krysta ut nåt ut vaginan.

  • Anonym (........)

    Använder inte tampong längre, men när jag gjorde de så brukade jag ta ut tampongen innan jag gjorde mina behov, för att jag har vart med om tidigare att den glidit ner utan att jag har märkt de och svällt upp när jag kissat Skrikandes

  • The Fugly

    Hände några gånger efter första förlossningen. Det var nog först 9 månader efter förlossningen som tampong funkade och kändes som vanligt.

  • Anonym (Jh)

    Det kan vara så att man har ett bakre slidväggsframfall. Då trycker ändtarmen inåt mot slidan. Känn efter nån gång då precis innan du bajsar om det känns som om att du har en stor bulle/knöl bak i slidan.

Svar på tråden "Födde" just ut tampongen när jag gjorde nr 2... :S