• Anonym (Kaffedraken)

    Hur läker man?

    Jag har för ett par månader sedan lämnat min man. Vi hade det hemskt de sista åren, han var otroligt känslokall och elak mot mig. Jag har länge velat lämna men har tagit lång tid att klara av att göra det. Han krånglar så mycket han bara kan. Vägrar skriva på skilsmässopapper, vägrar ge mig nyckeln till lägenheten osv. Han skiter fullständigt i vår 4-åriga son, de har inte träffats på 3 veckor. Fick tjata för att han skulle ge mig underhåll den här månaden osv.

    Trots allt detta känner jag mig så himla glad och stabil. Det enda som får mig att bryta ihop är när sonen gråter förtvivlat efter pappa.

    Jag är rädd att jag trycker undan alla mina känslor. Jag vill bearbeta och bli klar med allt. Men hur gör man det? Hur vet man vad man ska göra? Jag är "bara" 24 år, gifte mig när jag var 19 och det här är mitt första breakup. Hade aldrig haft något seriöst innan mitt ex.

    Jag har den senaste månaden träffat en kille och kände att jag fick känslor för honom och avslutade det då han inte kände samma. Nu tänker jag att det säkert inte var riktiga känslor utan något annat. Han var så otroligt omtänksam och mysig, raka motsatsen från mitt ex.

Svar på tråden Hur läker man?