• Äldre 28 Nov 10:00
    8475 visningar
    17 svar
    17
    8475

    Kan man onanera för mycket?

    jag onanerar kanske 10 gånger/dag.
    får även sex kanske 5-7 gånger om dagen.
    men är ändå inte nöjd, har inte den där tillfredställande känslan i kroppen som jag fick innan?!
  • Svar på tråden Kan man onanera för mycket?
  • Anonym (Anon6­66)
    Äldre 28 Nov 10:17
    #1

    Onani behöver inte vara endast för att bli av kåtheten utan även för att bli av med spänningar och slappna av.  Därför kan en del onanera innan de skall sova, eller när de känner sig stressade av någon anledning. Det finns de som även använder onani för att dämpa oro eller ångest.

    Att onanera för mycket är svårt att definiera. Men om det ger fysiska skador (skavsår, svullnad osv) eller påverkar ens normala liv så kan det vara ett tecken på att det snarare har blivit en tvångshandling på något sätt. Vi har dock perioder i livet då vi onanerar mer och perioder där det sker mer sällan. Sedan finns det onani i förhållanden och det är helt normalt, vilket en del inte verkar tro. Men om personen hellre väljer att onanera än att ha sex med sin partner så är det svårt att undgå att väcka frågor om varför. 

    Just graviditet kan för vissa kvinnor vara en period då man känner sig konstant upphetsad pga blodfyllnad och hormoner. Men för en del kvinnor är det raka motsatsen. Dock är det så att efter några täta orgasmer så blir de efterföljande inte lika starka längre jämf med de första (för en del). Kvar blir då ett sug eller en "klåda" som fortfarande retar trots att man har haft flera orgasmer. En del menar att graviditet kan innebära att kvinnan är hemma ensam eller går ned i arbetstid och därmed för mer tid att vara i nuet. Just denna påtvingade närvaro gör att man får tid över att hinna ifatt i en annars stressad vardag och då kan det innebära att känslor mm får chans att komma upp till ytan. Där lusten är en utav dessa.  

  • eslah
    Äldre 28 Nov 10:26
    #2

    Har du inget jobb att sköta så funkar det väl.

  • Anonym (varia­tion)
    Äldre 28 Nov 10:33
    #3

    Du har inte funderat på att ägna dig åt någon annan aktivitet som att gå eller springa, cykla för att få en kick på något hormon än de som orgasmerna ger? 

  • Äldre 28 Nov 11:12
    #4
    Anonym (Anon666) skrev 2014-11-28 10:17:16 följande:

    Onani behöver inte vara endast för att bli av kåtheten utan även för att bli av med spänningar och slappna av.  Därför kan en del onanera innan de skall sova, eller när de känner sig stressade av någon anledning. Det finns de som även använder onani för att dämpa oro eller ångest.

    Att onanera för mycket är svårt att definiera. Men om det ger fysiska skador (skavsår, svullnad osv) eller påverkar ens normala liv så kan det vara ett tecken på att det snarare har blivit en tvångshandling på något sätt. Vi har dock perioder i livet då vi onanerar mer och perioder där det sker mer sällan. Sedan finns det onani i förhållanden och det är helt normalt, vilket en del inte verkar tro. Men om personen hellre väljer att onanera än att ha sex med sin partner så är det svårt att undgå att väcka frågor om varför. 

    Just graviditet kan för vissa kvinnor vara en period då man känner sig konstant upphetsad pga blodfyllnad och hormoner. Men för en del kvinnor är det raka motsatsen. Dock är det så att efter några täta orgasmer så blir de efterföljande inte lika starka längre jämf med de första (för en del). Kvar blir då ett sug eller en "klåda" som fortfarande retar trots att man har haft flera orgasmer. En del menar att graviditet kan innebära att kvinnan är hemma ensam eller går ned i arbetstid och därmed för mer tid att vara i nuet. Just denna påtvingade närvaro gör att man får tid över att hinna ifatt i en annars stressad vardag och då kan det innebära att känslor mm får chans att komma upp till ytan. Där lusten är en utav dessa.  




    Jag är i ett förhållande men han bryr sig inte eftersom vi har sex, vill han va med så vet han om att han bara kan komma in
    Är inte gravid heller,
  • Äldre 28 Nov 11:13
    #5
    Anonym (variation) skrev 2014-11-28 10:33:36 följande:

    Du har inte funderat på att ägna dig åt någon annan aktivitet som att gå eller springa, cykla för att få en kick på något hormon än de som orgasmerna ger? 



    får ingen "kick" på det heller.
    jag kanske ska försöka avstå i en vecka eller två och se hur de känns då?
  • Anonym (Anon6­66)
    Äldre 28 Nov 11:46
    #6
    gravidagiraffen skrev 2014-11-28 11:12:28 följande:
    Jag är i ett förhållande men han bryr sig inte eftersom vi har sex, vill han va med så vet han om att han bara kan komma in
    Är inte gravid heller,
    Så ni är båda nöjda med ert sexliv? Känner du att din onani eller behovet av att onanera har tagit lite kontrollen över ditt liv?
  • Äldre 28 Nov 14:17
    #7

    Vi ät nöjda med sexlivet. Men vill ha mer något kroppsligt, typ jag får typ abstinens om jag nt onanerar. Typ som när jag tar en cigg,

  • Anonym (varia­tion)
    Äldre 28 Nov 14:33
    #8

    hur ser en normal onsdag ut för dig?

  • Äldre 28 Nov 14:43
    #9

    Går upp vid 5 med min pojkvän, har sex , sätter på kaffe hoppar in i duschen onanerar där, klär på mig kanske hinner en snabbis med killen, drar t jobbet, kör en runda på lunchen kommer hem lagar mat ätet, sex , sex, onani tv duschen onani kanske drar o träffar vänner kommer hem sex , han drar o tränat, onanersr sen start it all over again

  • Påven Johann­a
    Äldre 28 Nov 14:43
    #10

    Jag gillar verkligen sex. Men 5-7 gånger om dagen verkar ju helt maniskt, och i kombination med onani vid tio tillfällen verkar det väldigt extremt och sjukligt. 

  • Äldre 28 Nov 14:45
    #11

    Är nt exakt 10 varje dag , genomsnitt varje dag :)

    Jag är ju också väldigt ung

  • Påven Johann­a
    Äldre 28 Nov 14:46
    #12
    gravidagiraffen skrev 2014-11-28 14:45:12 följande:

    Är nt exakt 10 varje dag , genomsnitt varje dag :)

    Jag är ju också väldigt ung


    44 år? 
  • Äldre 28 Nov 14:51
    #13

    Nä 26 år yngre

  • Påven Johann­a
    Äldre 28 Nov 14:54
    #14
    gravidagiraffen skrev 2014-11-28 14:51:23 följande:

    Nä 26 år yngre


    Ja, då vill du kanske ändra din presentation. 

    Oavsett om du nu verkligen är 18 så tycker jag ändå att frekvensen är märkligt hög. Du kanske borde skaffa dig något ytterligare intresse utöver de underlivsorienterade.
  • Äldre 28 Nov 14:58
    #15

    Jag gjorde det nu,

    Men som vad?

  • Anonym (Anon6­66)
    Äldre 28 Nov 18:17
    #16

    Vad händer om du inte onanerar eller har sex med din kille på ett tag? Hur länge är det längsta uppehållet du har haft? 

  • Anonym (gött)
    Äldre 28 Nov 19:13
    #17

    testa pausa med onanin o kör på med mer sex om kuken fortfarande klarar att stå, annars så kanske sexet blir lite bättre om du inte onnar så ofta.som kille blir ju sexet mycket bättre om jag skippar att runka när jag är borta på vardagarna. visst, kommer ju snabbare första gången men presterar bättre (hårdare kuk).

Svar på tråden Kan man onanera för mycket?