• syntharen

    "Nygravida" IVF:are som är oroliga?

    Hej!

    Finns det några nygravida som gjort IVF/FET, som är oroliga för missfall, har småblödningar eller upprepade missfall som vill följas åt genom dom första 12 veckorna (och även senare så klart)?

    Min historia: jag har en son som är född i juni 2010 som kom till helt naturligt efter knappt ett års försök. Våren 2011 bestämde vi oss för att försöka igen och jag blev gravid i september samma år men fick konstaterat MA i v 11. Sedan började helvetet! Mellanblödningar, uteblivna ägglossningar, inkompetenta gynekologer och ett antal Pergotime-kurer och ett missfall i v 6 och några kemiska graviditeter. I maj började vi med vårt första IVF som blev minus, i augusti ett andra IVF som blev 5 perfekta blastocyster, 1 till mig och 4 tlll frysen. Det resulterade i en s.k. kemisk graviditet. Den 19/11 gjorde jag ett FET och i måndags (ruvardag 5) fick jag bruna flytningar och tyckte det var lite tidigt. Gjorde ett test bara för att och det visade svagt pluss. Har gjort ett test varje dag som blir starkare och igår även ett Clearblue digital som visade gravid 2-3. Har alltså BIM idag... Och officiell testdag på onsdag (3/12). Men jag har fortfarande bruna flytningar och ibland kommer det färskt blod på toa pappret och på Lutinus-pinnen. Är sjuk av oro och kan inte njuta av att faktiskt vara gravid.

    Hade ju varit skönt att bolla med andra som går i genom liknade.

  • Svar på tråden "Nygravida" IVF:are som är oroliga?
  • 4loveandlemons

    Är inte nygravid IVF-are utan är i v 36 nu. Vill bara skicka lyckönskningar till dig. Håller tummar för att den lille stannar kvar och växer.

  • kittykat

    Hur har gått för dig? Vi hade TD igår, 9/12, vilket jag fick plus på. Men började blöda i fredags, först mörkt med crinone-klumpar, sen som vanlig mens i typ en dag, sen slutade det helt, sen fick jag rosa flytningar igår på TD. Är mkt orolig för att det är missfall, har dock mina symptom kvar??

  • syntharen
    kittykat skrev 2014-12-10 10:07:40 följande:

    Hur har gått för dig? Vi hade TD igår, 9/12, vilket jag fick plus på. Men började blöda i fredags, först mörkt med crinone-klumpar, sen som vanlig mens i typ en dag, sen slutade det helt, sen fick jag rosa flytningar igår på TD. Är mkt orolig för att det är missfall, har dock mina symptom kvar??


    Grattis till ditt pluss först och främst! Så länge du får positivt på testen och har symptom så är du gravid, sedan vet man ju aldrig vad som kommer att hända (och det vet man ju inte heller fast man inte blöder). Vad sa dom på din klinik? Har du fått tid till ultraljud? 

    Än så länge går det bra med mig! Jag småblöder hela tiden, ibland bara brunt, rosa (uppblandat med Lutinus som är vitt när det kommer ut) men ibland även färskt blod. Inte så mycket men några droppar vid toabesök eller i trosskyddet. Jag testar fortfarande starkt positivt (som blir starkare) och nu i veckan har jag börjat må illa, är i v 5+5 idag. Jag har blivit sjukskriven tom den 19/12 då jag ska på ultraljud hos ivf-kliniken. Då är jag i v 6+6 (om allt går bra), kan vara för tidigt att se nåt hjärta sa sköterskan men jag hoppas verkligen att vi får se en liten böna med ett pickande hjärta. Det hade varit den bästa julklappen! Sedan får blödningarna gärna sluta också...
  • kittykat

    Vad bra att du får starkare o starkare plus! Jag har fått tid till vul om 1,5 v, då är jag i 6+2. Blöder fortfarande lite smått, men har def symptom kvar. Tror jag inhandlar några fler test idag, så får vi se hur det ser ut. Tog ju ett cb digital på TD så kan ju inte se om det blivit starkare tyvärr.

  • syntharen
    kittykat skrev 2014-12-11 12:43:36 följande:

    Vad bra att du får starkare o starkare plus! Jag har fått tid till vul om 1,5 v, då är jag i 6+2. Blöder fortfarande lite smått, men har def symptom kvar. Tror jag inhandlar några fler test idag, så får vi se hur det ser ut. Tog ju ett cb digital på TD så kan ju inte se om det blivit starkare tyvärr.


    Hur går det för dig? Blöder du fortfarande? Jag känner mig gravid iaf fast jag småblöder hela tiden. Börjar bli nervös inför fredagens vul...
  • kittykat

    Nej tyvärr så var det tidigt missfall, fortsatte blöda o tog två till test som båda visade negativt. Så kommer ringa kliniken i morgon och avboka vulet. Är ganska säker på att allt är ute då jag slutat blöda nu och alla symptom är väck. trist, nu sätter vi hoppet till den ensamma blaston i frysen. Hoppas innerligt att det går vägen för dig och ditt frö! <3


    syntharen skrev 2014-12-14 19:11:32 följande:

    Hur går det för dig? Blöder du fortfarande? Jag känner mig gravid iaf fast jag småblöder hela tiden. Börjar bli nervös inför fredagens vul...


  • syntharen
    kittykat skrev 2014-12-14 21:42:45 följande:

    Nej tyvärr så var det tidigt missfall, fortsatte blöda o tog två till test som båda visade negativt. Så kommer ringa kliniken i morgon och avboka vulet. Är ganska säker på att allt är ute då jag slutat blöda nu och alla symptom är väck. smile4.gif trist, nu sätter vi hoppet till den ensamma blaston i frysen. Hoppas innerligt att det går vägen för dig och ditt frö! <3


    Nä men vad trist! Hoppas att nästa försök går vägen!
  • bullenochgrisen

    Hej! Jag hoppar in här tror jag :) gjorde mitt första ET den 29 oktober med hjälp av äggdonation. Gick in i vecka 10 i måndags och förra veckan var vi på Huddinge och fick se vårat lilla gryn på ultraljudet, det var mäktigt att få se den lilla och se hjärtat slå friskt.

    Allt såg bra ut och knodden växte på så läkaren sa att nu har missfall minskat drastiskt när vi sett att allt ser bra ut vecka 9. Nu är det samma risk som kommer att finnas under hela graviditeten, dvs att det finns men den är minimal. Hoppas läkaren har rätt :)

    Ska på inskrivnings samtal imorgon så det ska bli jätte kul! Ska säga till barnmorskan att jag vill göra ett till ul i vecka 13 sen, lite lugnande att få se sin knodd samt att se utvecklingen på den från vecka 9 :)

    Hur har din graviditet varit än så länge?

    Kram

  • syntharen
    bullenochgrisen skrev 2014-12-17 06:01:06 följande:

    Hej! Jag hoppar in här tror jag :) gjorde mitt första ET den 29 oktober med hjälp av äggdonation. Gick in i vecka 10 i måndags och förra veckan var vi på Huddinge och fick se vårat lilla gryn på ultraljudet, det var mäktigt att få se den lilla och se hjärtat slå friskt.

    Allt såg bra ut och knodden växte på så läkaren sa att nu har missfall minskat drastiskt när vi sett att allt ser bra ut vecka 9. Nu är det samma risk som kommer att finnas under hela graviditeten, dvs att det finns men den är minimal. Hoppas läkaren har rätt :)

    Ska på inskrivnings samtal imorgon så det ska bli jätte kul! Ska säga till barnmorskan att jag vill göra ett till ul i vecka 13 sen, lite lugnande att få se sin knodd samt att se utvecklingen på den från vecka 9 :)

    Hur har din graviditet varit än så länge?

    Kram


    Hej! Vad härligt att du fått se din lilla knodd och att allt ser bra ut.

    Min graviditet har varit sådär hittills, jag har ju haft småblödningar enda sedan RD5. Men graviditeten verkar fortsätta, nu mår jag illa och är trött hela tiden. Om 2 dygn ska jag på vul och får förhoppningsvis se en liten böna och hjärta.

    Vad skönt att du lyckades på första ET. Får jag fråga vad din orsak till ivf är? Min och min sambos är helt enkelt oförklarig.
Svar på tråden "Nygravida" IVF:are som är oroliga?