• Anonym (Stinisen79)

    Hjälp mig-vad tror ni?

    Hej!

    Jag har ingen aning om vart jag ska lägga denna tråden! Men hoppas ni vill hjälpa mig i mina tankar.

    Jag går några gånger i månaden hos en terapeut. Jag tycker han är riktigt trevlig och vi skrattar och verkar ha samma humor. Men nu till min fundering om han har trott att jag velat nåt mer. Jag tycker inte jag flirtar eller så. Men tidigare kunde han titta mycket och länge på mig och le väldigt varmt. Han kunde bli lite blyg och generad och vid två tillfällen smekte han undan en hårslinga. Jag tyckte det kändes som vi stod varann nära som vänner rent fysiskt men vi pratade inte så mkt..

    Nu senaste tiden är han väldigt "kylig" om man jämför. Nu märket jag att han är som andra terapeuter och proffessionell. Var han intresserad innan? Flirtade han när han tittade länge på mig? Jag kunde ibland känna mig lite generad när han inte släppte blicken å när jag sen tittade upp igen log han super mkt!Men nu är det stora kontraster?Men varav denna förändring?

    "Kass på att läsa killar"

  • Svar på tråden Hjälp mig-vad tror ni?
  • MaryM

    Alltså han kan ju vara jätteattraherad av dig, men det är ju förbjudet och olämpligt att inleda nåt med en patient. Så hn kanske tar avstånd nu för att han måste.

    Hmm, känns det verkligen bra att gå i terapi hos nån som du är attraherad av? Om jag var du skulle jag nog säga till nästa gång. Att du tyvärr fått känslor för honom och vill  byta terapeut. Då vet han  ju hur du känner och kan agera på det om han känner likadant. Och du får byta terapeut och får ut nåt av terapin..


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (Stinisen79)

    Tack för ditt svar!

    Jag har väl egentligen inga känslor för honom men jag upplever det som att det har vart medvetet att visa dessa signaler för mig. Det blir tydligare nu när han blivit förändrad. Detta gör mig ledsen och känner mig sviken för jag tyckte vi hade fått ett fint samspel. Men kanske var det flirt från hans sida vilket isåfall är oproffsigt. Eller det som skrämmer mer är tänk om han tror jag är intresserad och tagit avstånd?

    Jag blir besviken för jag tycker han är väldigt duktig och hjälpt mig mkt och gett mig ett stort förtroende och detta märkliga som har hänt väcker griller i skallen på mig och kanske gör att jag måste avsluta en bra pågående behandling.

    Vad anser ni? Betyder detta nåt? Fortsätta gå och låtsas som inget? Eller avsluta?

Svar på tråden Hjälp mig-vad tror ni?