• Anonym (Knösen)

    En halv miljon på banken

    Har en halv miljon på banken. Det är inte ärvda pengar utan jag har jobbat hårt för de pengarna. Jag är 30 år. Frågor på det?

  • Svar på tråden En halv miljon på banken
  • Anonym (Konstaterande)

    Ingen ovanlig summa att kunna spara ihop på 3-5 år om man arbetar och har en hyfsad lön, nej ingen fråga.

  • Anonym (Husägare utan lån!)

    Jag hade sparat ihop 1,6 miljoner när jag var 32 och köpte mej då mitt egna hus utan att ta lån för 996.000 kr... Hade då även över 600.000 kr i husbuffert.... Sååå, frågor på de :)

    Medans jag sparade bodde jag i en billigt köpt husvagn :) inkomst på 51000kr/månad då jag jobbade i Norge då så hade ju gratis boende i min husvagn.

    Spara vidare, då har du snart ett underbart hus !

    Underbart, enorm frihet!

  • Anonym (Banken, är som myggan suger)

    Grymt kul för dig.


    Men varför på banken.


    PÅ börsen får du in 60 000 kr i ränte per år. Ca.


    Banken är bara skit.

  • Nyfiken gul
    Anonym (Knösen) skrev 2014-11-28 21:38:58 följande:

    Har en halv miljon på banken. Det är inte ärvda pengar utan jag har jobbat hårt för de pengarna. Jag är 30 år. Frågor på det?


    sparar för sparandets skull eller till något ändamål? 

    Bra jobbat föressten!  
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Knösen)

    Tack!

    Det är ju alltid trevligt att ha en buffert, kanske vill köpa ett hus så småningom. Men framförallt är jag en orolig själ, tror alltid att jag när som helst kan hamna på bar backe.

  • Anonym (Prille)

    Jag snusar för 20 pistoler om året. Like a baws!

  • Anonym (Rockefeller)
    Anonym (Knösen) skrev 2014-11-28 22:17:25 följande:

    Tack!

    Det är ju alltid trevligt att ha en buffert, kanske vill köpa ett hus så småningom. Men framförallt är jag en orolig själ, tror alltid att jag när som helst kan hamna på bar backe.


    Fast å andra sidan.... Hur länge kan du leva på det? 2 år?

    Men, bra jobbat! 
    Jag är äldre än du och har inte 500000 på banken. Fast jag har dem nästan i ett hus.
  • Anonym (....)
    Anonym (Husägare utan lån!) skrev 2014-11-28 21:51:11 följande:

    Jag hade sparat ihop 1,6 miljoner när jag var 32 och köpte mej då mitt egna hus utan att ta lån för 996.000 kr... Hade då även över 600.000 kr i husbuffert.... Sååå, frågor på de :)

    Medans jag sparade bodde jag i en billigt köpt husvagn :) inkomst på 51000kr/månad då jag jobbade i Norge då så hade ju gratis boende i min husvagn.

    Spara vidare, då har du snart ett underbart hus !

    Underbart, enorm frihet!


    Inte alla som kan spara i snitt 10 000 per månad från de är 19 år...


  • Anonym (Banken, är som myggan suger)
    Anonym (....) skrev 2014-11-28 22:27:38 följande:
    Inte alla som kan spara i snitt 10 000 per månad från de är 19 år...

    Personen har sparat ca 9500 kr per månad.


    Personen har för hoppningsvis varit smart och sparat på börsen och fått ränta på ränta effekt.


    Så har personen sparat 5000 kr per månad.


    Helt möjlig för gemene man

  • Anonym (....)
    Anonym (Banken, är som myggan suger) skrev 2014-11-28 22:41:26 följande:

    Personen har sparat ca 9500 kr per månad.


    Personen har för hoppningsvis varit smart och sparat på börsen och fått ränta på ränta effekt.


    Så har personen sparat 5000 kr per månad.


    Helt möjlig för gemene man


    Man avslutar normalt gymnasiet när man är 19 år.... Så på 11 år har hen sparat de pengarna. Börsen går inte bara upp...
Svar på tråden En halv miljon på banken