• Sommarlöv

    Snälla hjälp oss med vår katt!

    Vår stackars kisse har gjort illa sin trampdyna. Ett sår i trampdynan. Han har nu haft det i ca 3 veckor och vi har varit hos veterinären med honom för detta. Men det läker ju aldrig. Veterinären har sagt att det är bara att vänta. finns det någon som har haft en katt med sår i trampdynan? finns det någon som vet hur man får det att läka snabbare. Problemet är också det att han är van utekatt och trivs inte att vara inne hela tiden (får inte gå ut med såret). Problem nummer två är att vår katt har utsett vår sons rum som toalett lite då och då nu när han inte får gå ut. Han bajsar i sin låda ca 7 av 10 gånger, men så bestämmer han sig för att bajsa på vår sons rum. vi vill inte ha en kattlåda på en 5-årings rum....vi är noga med lådan. Tvättar den med såpa då och då, tar bort kiss och bajs så fort vi ser att det finns i lådorna (vi har två bredvid varandra) så ena är alltid fri från kiss och bajs. han har alltid minst en fräch låda att gå på toa på. Vår katt får ton av kärlek och uppmärksamhet och är väldigt älskad, men det här bajsandet inne just nu ( han har inte fått gå ut på tre veckor och såret är fortfarande inte helt läkt då det gått upp en gång under tiden) håller på att göra mig galen. Det står ingen mat vid lådan. Ja, jag tror att vi gör allt enligt konstens alla regler. Någon som ser något vi skulle kunna göra annorlunda? Det är alltid på natten (eller sen kväll) som katten gör detta. Vår son vill sova i sitt rum, i sin säng, och helt ärligt så vill jag inte att katten ska få bestämma att han har sonens rum som toalett. Vill att vår son ska få sova i sin säng med öppen dörr som han brukar göra...Hur gör vi det bäst för både vår son och vår katt?

  • Svar på tråden Snälla hjälp oss med vår katt!
  • Modesty

    Hej. Det är av protest som någon sa, han kommer förmodligen sluta så fort han får gå ut igen. Tyvärr är det nog bara att stå ut och försöka göra det bästa av situationen.

    Jag har haft samma problem med min kisse och jag förstår din frustration. Våran kisse bajsar bredvid lådan när hon är missnöjd med något, har ont i magen eller har fel sand. Sen när man har kommit på vad hon försöker säga och man fixar det så slutar hon.

    Hon gjorde det direkt när jag fick henne men sen när hon vande sig slutade hon. Sen försökte jag ett tag med sån där transparent kattsand och den gav henne sår på trampdynorna då började hon igen. Bytte sand och smörjde med helosan och hon slutade.

    Sen gjorde hon det när jag försökte ge henne pussy mjukmat en gång, hon fick diarré och ville säga det.

    Senaste attacken var nu när vi flyttade ihop med min pojkvän för ett halvår sen, i samma veva fick hon ungar för andra gången och då började hon direkt med att sig i duschen. Var och varannan kväll/morgon fick jag plocka skit, jättepinsamt vill jag tillägga. Jag försökte med allt, skaffade en till, jättestor låda, hade fem olika skålar med torrfoder framme och mutade henne med allt jag kunde komma på. Gosade med henne hela dagarna och gav henne all uppmärksamhet och kelade inte med kattungarna när hon var vaken. Lika så min numera sambo som inte var så glad alla gånger. Det har vart svårt att inte nacka henne ibland och istället för att skälla som man har lust för pussa extra mycket på henne. Men nu när ungarna har flyttat och hon känner sig tryggare och mer hemmastadd så har hon slutat helt. Vilket jag är otroligt tacksam för. :)

    Hon kissade även på golvet när hon hade en infektion för att säga att hon hade ont och ville åka till doktorn.

  • Sommarlöv

    Nej, han får fortfarande vara inne, tassen har inte läkt än... . Men nu var det mer än en vecka sedan han bandade inne i varje fall. Han verkar även lite mer lugn ny, kan bero på att familjen varit mycket hemma pga av sjukdomar. Mer sällskap till vår misse och då är han så klart mer nöjd.

Svar på tråden Snälla hjälp oss med vår katt!