• SpiritualGirl

    Ont när bebisen rör sig

    Jag är i v 36 och det gör mer och mer ont när bebis rör sig och bökar i magen. Fler som har det så? Jag tror även att barnet kommer åt nerver, vid vissa rörelser idag så gjorde det sjukt ont på typ en punkt inne i ena skinkan. Så ont så jag inte kunde gå! Uppskattar sympatier och delning av hur andra höggravida har det nu :) Lätt att känna sig ensam om det man går igenom ibland.


    Mihmet Credo
  • Svar på tråden Ont när bebisen rör sig
  • laila88

    Minns att då jag var gravid första gången "fastnade" min sons fot under revbenen, sen då han slet lös foten så kluckade det som till och det gjorde lite ont. Satt hos frisören då som berättade att hon fått en spricka i revbenet då hon var gravid. Tror det var av en spark? Märkligt men.

    Kroppen får ta mycket stryk! Än så länge är jag bara i vecka 23 men kan nästan hoppa till ibland av vissa sparkar :)

  • MyDestiny

    Är i v 39 och sedan cirka v 33 har rörelserna blivit mer obehagliga. Bebisen kommer ofta åt nerver som kan göra riktigt ont och det känns bara allmänt trångt i magen hela tiden. Hoppas den vill titta ut snart :)

  • Estellan

    Jag har 3 dgr till bf och kan bara konstatera att rörelserna känns mer och mer. Det är trångt som F-n i magen, lycka till!

  • SpiritualGirl

    Vad obehagligt det där med foten i revbenet! Jag tror att mitt barn ligger väldigt långt ner för det är en tyngdkänsla ner i ljumskarna. Det sägs att de kan fixera sig när som helst nu. Jag går in i v 37 på torsdag och det stod att barnen fixerar sig gärna tidigare för förstföderskor. (Första barnet för mig). Idag kändes det som att barnet boxade rakt in i ljumsken så man hoppade till! Man får utstå mkt som gravid hörrni! Även om det känns nervöst med förlossning så ska det ändå bli skönt att vara icke gravid igen. Lycka till ni med med allt! :)


    Mihmet Credo
Svar på tråden Ont när bebisen rör sig