• Anonym (Christian)

    Livet känns skit.

    Min underbara fru och jag har varit tillsammans i många år, tio år som gifta och vi har två underbara barn tillsammans, den ena i övre tonåren och den yngsta några år yngre.
    Jag älskar henne och mina barn mest av allt och jag har verkligen varit lycklig alla år som jag fått haft min familj.
    Det är jobbigt att skriva då jag känner en stor tomhet och jag har gråtit mig till sömn i flera nätter!
    Jag har alltid trott att hon varit lycklig med mig, det känns konstigt, från att ha en fin familj till att inte ha något alls.

    I somras så märkte jag av att min fru förändras, hon satt ofta med telefonen i handen, om vi hade mys framför tvn en helg så skulle hon kolla direkt om telefonen plingade, hon gick även ut ofta på våran altan och pratade som hon inte brukade göra tidigare.
    Min fru är chef på ett företag och för några månader sedan så hade företaget en slags fest för personalen och deras respektive. Under middagen så hamnade jag bredvid en gammal bekant som har sin sambo som jobbar på min frus jobb. Vi satt där och pratade och drack medan vi väntade på att få in maten.

    Efter middagen så går jag iväg på toaletten och märker när jag går tillbaka att min fru står en bit bort och pratar med någon som jag inte känner igen så går fram och lägger en arm runt henne och hon märkte inte att jag kom så hon tog bort min arm och presenterade oss för varandra. 
    När jag gick iväg för att sätta mig ner igen så står de kvar en längre tid och skrattar och skålar.
    När vi sedan satt i taxin någon timme senare på väg hem så säger jag till min fru att den där vältränade och unga snygga killen har väl många beundrare efter sig? Hon småskrattade och säger att han är väldigt trevlig och ser väldigt bra ut. Då flinar jag till min fru och undrar om jag behöver vara orolig.
    Hon svarar att han är är 23 år så att det behövde jag inte vara sa hon och skrattade.

    I mitten av oktober så kommer jag hem efter jobbet och går in i vårat sovrum och dammsuger, på hennes sida så har hon en byrå som jag öppnar för att se se om det är något skräp som ska slängas, under en mapp så låg det en påse från apoteket som jag nyfiket kollade vad det var för något, det var en öppnad graviditetstest och vi hade inte haft sex på länge, turligt nog så låg det ett kvitto kvar i påsen och det visade att det var inhandlat två dagar tidigare. Jag la tillbaka det som det var innan och misstankar om att min fru var otrogen kom inom mig.
    Jag fick direkt ont i magen och hoppades att det var ett missförstånd, hon kommer hem från jobbet på senare tid och är så glad som hon inte brukar, hon brukar oftast vara trött efter att ofta få jobba över men som chef så är det ju inget konstigt tänker jag.
    Hon fortsätter att smsa ofta och när hon går in i duschen efter att kommit hem från jobbet så kollar jag i hennes mobil för att veta vem det är hon skriver med. Jag vet att det var fult gjort men jag kände att jag måste veta.
    Visste att hennes pinkod var de fyra sista på våran dotters personnummer, när jag väl är inne på hennes mobil så ser jag att hon har en lång sms konversation med 23-åringen på hennes jobb. Skrollar ner och märker att första smset är från ett år tillbaka. Många sms som han skriver till henne att han älskar henne och längtar till han får känna hennes kropp igen. Skrollar upp till det datumet som jag visste att hon köpte graviditetstestet och samma kväll hade hon skrivit till honom att hon var med barn och att det inte var mitt barn, då hade han skickat och frågat om det var hans, då svarade hon att det var hans till 100% och avslutade med en smilegubbe.

    Jag ville inte veta mer så la ifrån mig telefonen och knackade på mina barns rum och sa att jag gick ut och sprang. När jag var ute och hade sprungit en ett tag så stannade jag upp vid en bänk och satte mig ner länge och bara funderade och grät. Jag vet inte hur länge jag satt där men kändes som evigheter.
    Bestämde mig när jag satt där för att berätta för min fru när vi hade lagt oss den kvällen men när jag kom ut från duschen så satt hon vid köksbordet och ville att jag skulle sätta mig ner.

    Då berättar hon att hon vill skiljas, att hon gått en längre tid och funderat och kommit fram till det beslutet.
    Jag undrar om hon träffat någon annan och hon säger att det inte spelar någon roll.
    Om det inte spelar någon roll så vill jag gärna veta, till slut så säger hon namnet på den unga killen på hennes jobb. 

    Jag förstår inte hur hon kan splittra en familj för att flytta ihop med en 23-åring. Vad ser hon i en så ung kille?
    Vad har hon gemensamt med honom? 
    När jag skulle ditt i måndags och hämta ena dottern och hennes saker så la jag märke i att min ex frus mage blivit en aning större och det gjorde så ont i mig.  Är som att få en kniv i hjärtat varje gång jag tänker på det och när vi träffas varannan vecka!

    Nu blev det väldigt långt, men jag vill jätte gärna få råd och hjälp av er, hur jag går vidare från detta svek och sorg. Hur gick ni vidare, ni som blivit lämnade? Jag mår förjävligt och har ingen livsglädje. 
    De enda ljus jag har i mitt liv är mina två vackra barn.

  • Svar på tråden Livet känns skit.
  • Anonym (Johanna)

    Åh, vilken tuff och jobbig situation du har hamnat i.. 
    Det kanske inte känns så just nu, MEN det kommer att bli bättre. En dag så har du kommit förbi sveket. Ägna tid med dina barn, gör saker som du tycker är kul. Prova något nytt. Försök hitta nån liten gnista som faktiskt gör att du mår om ens lite, lite bättre.
    Har du någon att prata med? Om inte, kanske det skulle vara bra för dig? 

  • Anonym (Christian)
    Anonym (Johanna) skrev 2014-11-29 02:57:51 följande:
    Åh, vilken tuff och jobbig situation du har hamnat i.. 
    Det kanske inte känns så just nu, MEN det kommer att bli bättre. En dag så har du kommit förbi sveket. Ägna tid med dina barn, gör saker som du tycker är kul. Prova något nytt. Försök hitta nån liten gnista som faktiskt gör att du mår om ens lite, lite bättre.
    Har du någon att prata med? Om inte, kanske det skulle vara bra för dig? 
    Jag har vänner och kollegor som jag träffar och kan prata med men orkar inte. Blir ledsen och får en klump i halsen bara jag tänker på det.  Var så lycklig och älskade henne men helt plötsligt är man ensam. Det är så svårt och jobbigt när jag fortfarande älskar henne och  har känslor.
  • Anonym (tjej85)

    Stackars dig! Tyvärr har jag inga konkreta råd att komma med, men förstår att det smärtar och gör ont att gå igenom nåt sånt. Även om du tappat livsgnistan så lev för dina barn, de behöver ju sin far. Och du behöver dom. Försök hålla ut!

  • Anonym (Johanna)
    Anonym (Christian) skrev 2014-11-29 03:24:26 följande:
    Jag har vänner och kollegor som jag träffar och kan prata med men orkar inte. Blir ledsen och får en klump i halsen bara jag tänker på det.  Var så lycklig och älskade henne men helt plötsligt är man ensam. Det är så svårt och jobbigt när jag fortfarande älskar henne och  har känslor.
    Förstår absolut, det är otroligt jobbigt. Det kommer ta tid. Och det kommer göra ont ett bra tag till. Små, små steg framåt, och sedan alldeles säkert några steg bakåt. Försök tänka på dina barn, de behöver dig, och du dom. 
  • Adam08

    Tråkigt att läsa vad du går igenom! Försök vara stark och finnas där för dina barn.

  • Anonym (Grisen)

    Ursäkta språket, men vilken smutsig jävla gris! Tro mig, det här kommer bara slå tillbaka mot henne. Tror du på fullaste allvar att det här inte kommer komma ut? Hon kommer få många personer emot sig och vad ska era barn säga? Speciellt tonåringen kommer troligen att gå bananas.

    Skit i henne. Du förtjänar bättre.

  • sorrow

    Du lever just nu i en mardröm, i det allra värsta. Men försök håll ut, läs på om sorg och livskriser, kanske borde du gå till vårdcentralen och få en samtalskontakt. Ägna detta år åt att sörja. Var bara ledsen och gråt när du är ledsen, var bara glad de gånger du känner glädje. Det kallas mindfullnes.

    Sedan skall du vara smart, inte låta ditt ex köra med dig, har ni vv håll på dem. Ändra inget i onödan. Och ställ inte upp på ändringar på grund av att hon är gravid. Deras familjelycka blir inte långvarig. Tänk vilken jobbig start att så tidigt bli gravida och ligga i skilsmässa och ha två barn sedan tidigare. En dag kommer hon tänka på vad hon har och på vad hon haft.

    Att hon gav upp ett fungerade familjeliv för en passion. För det här är mer passion än kärlek.

  • Anonym (Usch)

    Kan bara instämma i de de andra skrivit. Tuff sits du hamnat i. Tänk på att även den djupaste smärta släpper och det kommer att komna en tid när det här inte gör ont längre. Varje dag är ett steg närmare den stunden. Det skulle vara lätt att smutskasta din fd fru i detta läget men du verkar för klok för att göra det. Det kommer bara dåligt av det. Umgås med barnen och vänner så mycket du kan, få tiden att gå. Kram till dig!

  • KaSaM

    Det kommer ta tid, tid att komma över, tid att läka öppna sår och tid att landa. Tillåt dig att sörja utan att det äter upp hela ditt inre, tillåt dig att gråta men även att känna glädje över dina barn och övriga som är viktiga för dig. Tillåt dig även att vara arg, besviken och kanske tom hämndlysten utan att dessa känslor blir den du är och blir.

    Tid är det enda som du nu behöver, tid och stödet av vänner, närstående och att bara faktiskt tillåta dig själv att känna allt som kommer till dig.

    Har inget annat som tröstar mer än att över tid känns det lättare.

  • Anonym (Förstårinte)

    Jag förstår inte din blivande ex-fru. Hur kan man utsätta en familj för något så hemskt.
    Jag lider med dig nåt fruktansvärt och du förtjänar så mycket bättre än det hon gjort mot dig och era barn.

    Fyfan..hittar inga andra ord...

  • sorrow
    Anonym (Förstårinte) skrev 2014-11-29 21:04:19 följande:

    Jag förstår inte din blivande ex-fru. Hur kan man utsätta en familj för något så hemskt.
    Jag lider med dig nåt fruktansvärt och du förtjänar så mycket bättre än det hon gjort mot dig och era barn.

    Fyfan..hittar inga andra ord...


    Jag förstår inte heller det, men TS är inte ensam.
    Välkommen till oss på familjeliv eller vad man kan säga, vi är många här som blivit lämnade efter många år med barn på vidriga sätt.
  • Anonym (Förstårinte)
    sorrow skrev 2014-11-29 21:12:14 följande:
    Jag förstår inte heller det, men TS är inte ensam.
    Välkommen till oss på familjeliv eller vad man kan säga, vi är många här som blivit lämnade efter många år med barn på vidriga sätt.
    Nej, ensam är han definitivt inte. Jag är en av dom som blivit lämnad på ett vidrigt sätt och har skrivit här en del och fått otroligt mycket stöd och hjälp.

    Jag är glad att vi kan stötta varandra i det helvete som våra s.k närstående, utsätter oss för. Fan, jag har blivit bättre behandlad av dom som hatat mig i mitt 35åriga liv...
  • Anonym (Christian)
    Anonym (Grisen) skrev 2014-11-29 15:50:09 följande:
    Ursäkta språket, men vilken smutsig jävla gris! Tro mig, det här kommer bara slå tillbaka mot henne. Tror du på fullaste allvar att det här inte kommer komma ut? Hon kommer få många personer emot sig och vad ska era barn säga? Speciellt tonåringen kommer troligen att gå bananas.

    Skit i henne. Du förtjänar bättre.
    Mina barn vet ju redan om det då de bor hos dom varannan vecka.
    Ja under ett års tid så har de träffats och jag märkte inga signaler tidigare att hon skulle vara otrogen men tyvärr så är jag inte värd någonting för henne eftersom hon väljer att flytta ihop med en så pass mycket yngre kille.

    Vill passa på att tacka för stödet till alla som skrivit.
  • Anonym (Asimovaren)

    Förstår att du har ett helvete nu, enda trösten är att du kommer att att inse vilken människa ditt ex är.

    Vad du kan/ska göra är att se till att prata med en advokat så att du inte blir lurad, har hon med avsikt blivit med barn med loverboy så är hon en väldigt känslokall och ond människa som med vilje skadar sin barns pappa.

    Finns ingen anledning till att du ska ta massa skit, låt alla veta vad som har hänt, att hon har/är otrogen och inte nog med det blir gravid.

    Antar att företagsledningen kommer att synpunkter på hennes o hennes toyboy.
    Har en känsla av att företaget inte tycker att det är ok att chefer blir ihop med mkt yngre personer o tillika skaffar barn med dom. 

    Det finns ingen orsak till att du inte ska låta allt komma fram, risken är annars att det, självklart är ditt fel enligt henne
    Hennes moral, eller kanske bristande moral skulle mkt. väl kunna skylla allt på dej.

  • Anonym (Förstårinte)
    Anonym (Asimovaren) skrev 2014-11-30 19:23:37 följande:

    Förstår att du har ett helvete nu, enda trösten är att du kommer att att inse vilken människa ditt ex är.

    Vad du kan/ska göra är att se till att prata med en advokat så att du inte blir lurad, har hon med avsikt blivit med barn med loverboy så är hon en väldigt känslokall och ond människa som med vilje skadar sin barns pappa.

    Finns ingen anledning till att du ska ta massa skit, låt alla veta vad som har hänt, att hon har/är otrogen och inte nog med det blir gravid.

    Antar att företagsledningen kommer att synpunkter på hennes o hennes toyboy.
    Har en känsla av att företaget inte tycker att det är ok att chefer blir ihop med mkt yngre personer o tillika skaffar barn med dom. 

    Det finns ingen orsak till att du inte ska låta allt komma fram, risken är annars att det, självklart är ditt fel enligt henne
    Hennes moral, eller kanske bristande moral skulle mkt. väl kunna skylla allt på dej.


    Fast..det är väl inte så bra att han sänker sig till samma låga nivå som henne? Oavsett vad har dom ju fortfarande barn ihop och kommer få leva med varandra, om dom vill eller inte, på ett eller annat sätt. Vad hjälper det honom att stjälpa henne, förutom den tillfälliga hämndkänslan? Det kommer hon/ har hon redan gjort själv. Sanningen har en förmåga att leta sig fram ändå. Sen tror jag knappast hon har gjort det hon har gjort för att skada sina barns pappa. Hon har gjort det med ett jäkligt egoistiskt perspektiv och inte haft en tanke på hur hennes val påverkar hennes familj, och det kommer en dag, när hon inser vad hon har gjort. Att bete sig illa, sänka sig till hennes nivå, och vara allmänt skitstövlig som hon har varit hjälper väl inte TS förutom i ett kortsiktigt perspektiv?

    Förstår inte hur du menar med att hon skulle skylla ifrån sig på TS om han INTE berättar nåt? Hon är väl en egen person som får ta ansvar för sina handlingar? Hennes bristande moral är väl just hennes bristande moral.

    Tycker dock att TS absolut ska se till att skaffa advokat, om det krävs och hon beter sig illa.

    Jag har under hela min skilsmässa, trots att jag blivit lämnad för en annan, behandlat min fd som arbetskollega för att klara av att hålla distansen. Det finns ingen bättre "hämnd" än att bearbeta sorgen, vara ärlig och visa på att alla år faktiskt betytt något för mig, för att sedan vara stark nog för att kunna gå vidare "på riktigt". 

    Choose the highroad, TS!
  • Anonym (Asimovaren)

    Hon har medvetet bedragit sin man, pissat på sin man, sitt äktenskap helt o hållet skitit i vilken skada hon har gjort/gör. Sen största sveket att bli med barn med en annan än den hon är gift med

    Han ska vara förstående, inte sjunka  till hennes nivå?? skämtar du?

    Vad är det som hindrar att hon fullständigt lurar honom på allt, hon låter tydligen toyboyn träffa TS barn redan.

    TS måste se till att det inte blir han som ska anses vara "syndabocken"
    Återigen, en chef som beter sig på det sätt som hon har gjort är knappast någon tillgång för ett företag.
    Tur i allafall att du håller med advokathjälp

  • Anonym (Förstårinte)
    Anonym (Asimovaren) skrev 2014-11-30 22:27:37 följande:

    Hon har medvetet bedragit sin man, pissat på sin man, sitt äktenskap helt o hållet skitit i vilken skada hon har gjort/gör. Sen största sveket att bli med barn med en annan än den hon är gift med

    Han ska vara förstående, inte sjunka  till hennes nivå?? skämtar du?

    Vad är det som hindrar att hon fullständigt lurar honom på allt, hon låter tydligen toyboyn träffa TS barn redan.

    TS måste se till att det inte blir han som ska anses vara "syndabocken"
    Återigen, en chef som beter sig på det sätt som hon har gjort är knappast någon tillgång för ett företag.
    Tur i allafall att du håller med advokathjälp


    På vilket sätt tror du han mår bättre av att bete sig som du verkar föreslå? 

    Nej, jag skämtar inte. Jag hoppas att TS har mer vett i huvet än att gräva ner sig mer i den skiten som hon har utsatt honom för. Håll huvet högt, gå vidare och lämna henne bakom dig. Hur hon väljer att förklara sin situation som "chef" internt kommer hon ändå få äta upp, det kan hon inte dölja.

    Jag har inte sagt att han ska vara förstående, där tolkar du in saker i det jag skriver. Jag skrev att han inte skulle sjunka till hennes nivå, det betyder knappast att man är förstående och låter sig själv bli lurad. 

    Du verkar bitter. Så vill åtminstone inte jag leva mitt liv. Jag hoppas du inte heller väljer den vägen med tiden TS! 
  • Anonym (Asimovaren)
    Anonym (Förstårinte) skrev 2014-12-01 09:06:32 följande:
    På vilket sätt tror du han mår bättre av att bete sig som du verkar föreslå? 

    Nej, jag skämtar inte. Jag hoppas att TS har mer vett i huvet än att gräva ner sig mer i den skiten som hon har utsatt honom för. Håll huvet högt, gå vidare och lämna henne bakom dig. Hur hon väljer att förklara sin situation som "chef" internt kommer hon ändå få äta upp, det kan hon inte dölja.

    Jag har inte sagt att han ska vara förstående, där tolkar du in saker i det jag skriver. Jag skrev att han inte skulle sjunka till hennes nivå, det betyder knappast att man är förstående och låter sig själv bli lurad. 

    Du verkar bitter. Så vill åtminstone inte jag leva mitt liv. Jag hoppas du inte heller väljer den vägen med tiden TS! 
    Jag är definitivt inte bitter, men jag tycker faktisk att TS inte kan, hur han en gör hamna på samma nivå som "frun"
    Jag hoppas att detta är en trolltråd. Jag kan inte förstå hur en människa med barn kan bete på ett sån här sätt mot sina barns fäder!
  • Anonym (Förstårinte)
    Anonym (Asimovaren) skrev 2014-12-01 09:20:32 följande:
    Jag är definitivt inte bitter, men jag tycker faktisk att TS inte kan, hur han en gör hamna på samma nivå som "frun"
    Jag hoppas att detta är en trolltråd. Jag kan inte förstå hur en människa med barn kan bete på ett sån här sätt mot sina barns fäder!
    Jag tycker inte heller att han kan hamna på samma nivå som henne i sak, men i beteendet att bete sig så illa mot sina barns pappa är fan helt sjukt.

    Håller tummarna att det är en trolltråd!
  • Vibeche

    Åh herregud, såååå fruktansvärt. Jag trodde jag hade det hemskt men din historia är bara så grym. Jag lider verkligen med dig. alla styrkekramar. 

    Tänk på dig själv, tänk på att du ska må bra, radera henne så mkt du kan ur minnet, undvik personliga möten om det får dig att må dåligt.

    Var i nuet och var med dina barn. Även om du fortfarande älskar henne så måste du släppa henne, göra slut med henne i dit eget huvud, tänk på hur hemskt hon har behandlat dig. 

    Det finns inte mkt att säga mer än att jag hoppas på en bättre framtid för dig.

Svar på tråden Livet känns skit.