• Anonym (Ts)

    Avskyr fam.hems. "Mamman". Snart jul

    Jag vet att jag kommer få massa sk*t på mig nu, men jag har varit med om så mkt så jag är extremt stark!

    Mitt barn blev placerad (ja på felaktiga grunder, men sånt tror inte folk på), för drygt 1 år sen.

    Mitt barn har skickat en önskelista om julklappar. Barnet förstår inte att jag pga detta dels förlorat mitt jobb, dels har 7000 kr mindre i inkomst varje månad.

    Barnet känner sig sviket av mig för att denne inte får bo hemma och nu kan jag varken fira jul eller ge dyra julklappar.

    Vad ska jag göra?

    Angående rubriken. Mamman i familjen gör inget annat än att prata skit om mig, försöker manipulera mitt barn, men mesiga pappan är på min och mitt barns sida. Tycker så synd om de andra barnen som är placerade där

  • Svar på tråden Avskyr fam.hems. "Mamman". Snart jul
  • Anonym (....)

    Vad har din avsky mot familjehemsmamman ätt göra med din oförmåga att spara så att du kan köpa julklappar till ditt barn?

  • Anonym (what?)

    Hur kan du ha förlorat ditt jobb pga att ditt barn blev placerat?

  • Anonym (?)

    Du blandar ihop allt i en enda röra.
    Barnet känner sig sviket för att det inte får bo hemma.
    Du kan inte köpa dyra julklappar.
    Du gillar inte mamman.
    Du tycker synd om de andra barnen (?) men inte ditt barn?

    Nej, jag har svårt att tro att ett barn blir placerat på felaktiga grunder.
    Hur gammalt är barnet?
    Vad kostar julklapparna det önskar sig?
    Fira jul kan du väl göra även med billiga klappar?
    Det är väl bara att berätta att du inte har pengar till att köpa dessa saker?

  • Anonym (..)

    Lite rörigt inlägg, förstår inte riktigt.. Du rör ihop en massa saker känns det som.

    Vad du kan göra är att förklara för barnet precis som det är, fast på ett snyggt sätt. Anpassa julklappsinköpen till din budget. Förstår inte vad mamman i familjehemmet har något med saken att göra övht. 

  • Velouria

    Jag kan mycket väl förstå att soc. är en bunt bitterfittor som gärna visar sina muskler. Jag har rätt mycket erfarenheter av soc., både privat och genom mitt yrke. Det är VÄLDIGT få soc.handläggare som inte drivs av maktkomplex och som faktiskt lyssnar och förstår när man pratar med dem. Som inte ställer till med världens scener och som inte splittrar familjer hur som helst.

    Hur som helst - hur gammalt är ditt barn? Ska ditt barn vara familjehemsplacerad under lång tid? 
    Jag tänkte att om mamman i familjen manipulerar ditt barn så ska du kunna boka ett möte med soc där ditt barn får yttra vad mamman säger om dig. På så sätt ska du nog kunna skapa en bättre tillvaro för dig och ditt barn tills det (nog) är dags att ni återförenas under samma tak.
    Angående julen och presenter kan jag inte yttra mig alls. Du får förklara för ditt barn hur läget är för tillfället. Ge ditt barn en varm kram, kanske en del olika godsaker, gå på bio eller nåt, för att kompensera att du inte kan köpa dyra saker för tillfället.


    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • MxMeNow

    Jag förstår inte hur du förlorat ditt jobb för att du förlorat din dotter? Det ena hör inte ihop med det andra.

    För det andra anser jag att något är fundamentalt fel när både du och din dotter prioriterar julklappar framför tid ihop.

    För det tredje tror jag inte att soc godtyckligt sliter ett barn från sin förälder utan goda grunder, det vet jag att de inte gör! Däremot är självinsikt en mycket bra egenskap samt förmågan att ta eget ansvar för händelser som inträffar, något man inte har när man som du lägger skulden på sin omgivning och spelar offer.

Svar på tråden Avskyr fam.hems. "Mamman". Snart jul