• smultronoga

    behandlingstart på Linne i början på jan 2015

    Precis som rubriken säger så startar vi vår behandling i början på jan och förhoppningsvis ägg utplock v 5 2015 på Linne. Någon annan som är pg då. Spelar ingen roll vart ni går utan bara att man följs åt under tiden. Kan vara skönt att ibland få prata ur sig.

  • Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015
  • smultronoga

    Finns det ingen som vill hänga med. ?..Började med spray i fredags.

  • Helendi

    Hej,

    Vi har planerat ÄP v 4 så jag ligger väl dryga veckan före dig . Har sprayat sen julafton och har inga egentliga biverkningar, nästan så man undrar om det funkar som det ska...

    Går allt bra för dig?


    Amanda 2011.11.04
  • smultronoga

    Ja började i förra fredagen. I söndags var hela världen katastrof och alla var " knäppa". Tårarna spruta. Annars inga speciella symtom. Humröet har lugna sig. Brukar få lite pms symtom så det späds väl på detta.  Förhoppningsvis så kommer röda veckan snart så kanske det lugnar sig llite...;)

    Annars får jag ganska bra faktiskt. Lite mera svullen än tidigare. Känns lite nervöst. inför allt.

  • Helendi

    Mm,

    humöret är nog lite påverkat även för mig men mest att mitt tålamod blivit sämre. Inte alltid lyckat när man har en trotsande 3åring...

    Ska vara i kontakt med CvL imorgon och då får jag reda på när jag ska börja spruta. ÄP är ju planerat till v 4 och vi har inte supermycket tid att spela på då vi åker till Thailand sista januari, så jag håller tummarna att allt rullar på bra.

    När börjar du spruta?


    Amanda 2011.11.04
  • smultronoga

    Just nu vet jag inte. Äntar på mensen sen skule jag ringa. Känns som den är pg iaf. Just nu vet jag inte om det är sprayen el pms. Trött, grinig och bara blä. Brukar känna så även i mens tiderna.

    åh thailand trevligt, varmt och sol. Skulle man behöva. Själv trycker jag i mig d-vitaminer eftersom jag jobbar natt för att få i mig ngt överhuvudtaget.

  • Helendi

    Hej, tänkte bara checka in och höra hur det går för dig. Visst har du börjat spruta nu?

    Jag var upp till CvL imorse och tog blodprov och ett vul. Läkaren såg ett tiotal små blåsor. En sköterska ringde nu på eftermiddagen och jag ska öka dosen och dit igen på tisdag.


    Amanda 2011.11.04
  • Stella was a diver

    Hej på er! Jag och maken gör också IVF hos Carl von Linné. Jag har tagit Synarela sedan 25 december och började med Menopur i torsdags. Äggplock är beräknat till vecka 5. Ska dit på onsdag för koll.

    Hoppas vi lyckas allihop!

  • Helendi

    Stella - trevligt att fler är på g. Hur tyckte du Synarelan var? Fick du några biverkningar? Och hur gjorde läkaren valet av Menopur?

    Själv har jag gonal f och pennan är mycket smidig. Fick lite högre dos efter förra vul och blodprov så på tisdag ska jag dit igen och då hoppas jag att kroppen har samarbetat.


    Amanda 2011.11.04
  • Stella was a diver

    Detta var andra gången på Synarela för mig, har gjort ett IVF tidigare där inget ägg gick att använda. Då fick jag alla biverkningar som går att få typ, så jag fasade verkligen för Synarelan. Men denna gång gick det mycket bättre, lite sömnproblem pga vallningar på slutet och något mer lättretad men inte alls i närheten av första gången! Då mådde jag psykiskt dåligt vilket jag inte gjorde nu. Tog Nozoil efter varje sprayning eftersom jag förra gången fick jätteont i näsan, och det hjälpte mycket faktiskt. Hur har det varit för er andra?

    Vet inte hur Menopur valdes, hade det första gången också på samma dos, 225. Jag har endometrios och har pga detta opererat bort en äggstock och den andra har en cysta och är vriden ner och fastväxt bakom livmodern typ, men trots detta fick jag 9 äggblåsor och fem ägg förra gången, vilket jag tror är ett bra resultat med tanke på mina förutsättningar så de ville väl inte ändra på det Glad. Jag har gått ner jättemycket i vikt sedan förra försöket (från BMI 34 till 25) så jag hoppas att viktnedgången är faktorn som kan göra att mina ägg blir av bättre kvalitet denna gång!

    I går kväll tog jag tredje sprutan, och hade jätteproblem med att sticka mig själv, förstår inte varför! Tog tre försök på olika ställen innan det gick. Har gått utan problem de två första dagarna. Konstigt. Hur tycker ni att det går med sprutorna? Penna låter ju enklare, har aldrig använt det men ägglossningssprutan är i penna så jag får prova det vecka 5 Glad!

  • Helendi

    Men Stella - ett stooort grattis till din viktnedgång! Det har du gjort bra! Har du använt dig av någon speciell metod?  

    Själv kanske jag skulle gå ned lite men har ingen motivation och vill inte stressa kroppen medans jag är uppe i ett försök.Det får jag ta tag i om detta försöket inte går bra. Äter typ LCHF för att inte insulinet ska åka jojo på mig. Jag är inte diabetiker men ganska känslig för socker och kolhydrater så det är bäst att låta bli det Obestämd.


    Amanda 2011.11.04
Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015