• anoninea

    Vad köpa? 2ds, 3ds eller 3ds xl?

    Vår femåring och vår sjuåring skall få varsitt ds i julklapp, vi har tittat lite på dem men jag kan verkligen inte bestämma mig. Femåringen gillade 2ds konsollen som är utan 3d mest, frågan är bara vad som är bäst 2ds eller 3ds? 3ds konsollen kan man ju fälla ihop.Till sjuåringen blir det nog ett 3ds xl. Någon som har bra erfarenhet av dessa tre konsoller?

  • Svar på tråden Vad köpa? 2ds, 3ds eller 3ds xl?
  • Turboplingen

    Jag ogillar 3d effekten för jag har läst att det inte är bra för barnens ögon.
    Jag valde att köpa 2ds till min 7 och 4 åring och de är jätte nöjda med det.
    Där kan de ju spela samma spel som på 3ds


    Nova 070902, Hemi 100802, vartlivitext.blogspot.com/
  • anoninea

    Ja 3d effekten gillade inte vi heller, jag blev jättesnurrig när vi provade den i butik, dock så går ju den funktionen att stänga av. Det skiljer ju även jättemycket i pris, 2ds får man för ca 990:- och 3ds xl ligger på 1800:-, 3ds finns ju med för ca 1300 :-. Vad jag har förstått så är 2ds och 3ds likvärdiga storleksmässigt?

  • Rainbow gg

    Jag själv har ett 3ds xl. Jag har aldrig 3d funktionen på eftersom jag mår så illa av det. Jag köpte den för den stora skärmens skull.

    Något att tänka på är att 2ds ska tydligen funka att spela 3ds spel på (utan stöd för 3d såklart), vilket betyder att det finns fler spel därute. Beroende på hur oförsiktiga de är så går det ju faktiskt knäcka av skärmen på ett 3ds.

Svar på tråden Vad köpa? 2ds, 3ds eller 3ds xl?