• Anonym (Känslig tjej)

    min kille tittar på porr

    Hej alla tjejer och killar!
    Har en fråga: hur många av er killar eller era killar tittar på porr i erat förhållande?

    Är jag så himla "old school" att jag tar illa upp när jag får reda på att min kille tittar på porr så fort jag inte är hemma inprincip?

    Är det normalt att man tittar på porr (ensam,dolt från sin partner) i sitt förhållande?

    Det påverkar inte vårat sexliv men jag är väldigt känslig och tar illa upp, det vet han även om.

  • Svar på tråden min kille tittar på porr
  • Anonym (Vanligt)

    Jorå! Jag (kvinna) kollar på porr när jag kan. Skulle snarare tycka det var konstigt om min partner inte kollade på porr.

    Förstår hela debatten med huruvida porrskådisar har det bra osv. Själv försöker jag se feministisk porr/läser sexnoveller.

    Jag skulle bli sjukt upprörd och förmodligen bryta upp relationen om min partner ville förbjuda att jag konsumerade porr/tillfredställer mig själv. Vi har vårt gemensamma sexliv, men även ett privat och eget.

    Ibland vill en ju bara ha en orgasm lite fort.

  • Epok79

    Hej 
    det är vanligt och inget du ska ta illa vid, min kille tittar också på det och jag tycker att det är okej för där kan han få utlopp för den mentala sexuella biten som jag kanske inte är redo att ge honom. :)
    Han älskar mig massor och jag har frågat om han vill att vi ska se ihop, då tittar han på mig som om jag vore knäpp. Han svarar: nej verkligen inte, vill att vi ska ha det vi har och ta steg för steg, vilket är MYCKET okej för mig.

    Jag tycker du ska släppa tanken för det har inget med hans känslor för dig, det är bara porr och fantasier. 

    Kram och njut av det ni har :) 

  • Anonym (Jaha)

    Tjejer måste vara inne 24/h på Facebook

    Mitt i maten, toaletten, mitt i alla samtal, skriker på barnen ifall dom vill kisa eller äta för då stör dom Facebook stunden, osv

    Det är felllllll

    Porr är inte fel då man är ensam eller tillsammans med sin partner.

  • Ganyca

    Min sambo kollar på porr både när jag är hemma och när jag inte är hemma, i ett annat rum eller i samma rum. Ibland kollar vi tillsammans, men har inte lika stort behov som honom. Tittade på porr ensam ibland förut också, men det har jag slutat med. 

    Inget som stör mig det minsta. 

  • Anonym (been there)

    Jag har varit i din situation. Min kille kollade på porr dagligen (flera gånger) i början av vårt förhållande. Jag mådde jättedåligt över detta, han hade tidigare bedragit mig så jag var även extra känslig för att han tittade på andra kvinnor. Jag tog upp hur jag kände flertalet gånger, men han slutade inte och började istället gå bakom ryggen på mig och ljuga. Han kunde inte heller ge någon bra förklaring till det och sa att det inte var en så stor grej. Jag motargumenterade med "att om det inte är en stor grej borde det inte vara så svårt att sluta"? (När det ändå var en väldigt stor grej för mig). Det gick så långt att vi gjorde slut, för att jag mådde så psykiskt dåligt.


    En vecka senare blev vi ihop igen...han bad om ursäkt slutade hel och tvärt! Sedan kom karma och tog honom- för han blev av medicinska själ tvungen att omskära sig..då blev det inte skönt längre haha.  


    Så mitt tips är att man alltid ska utgå efter sig själv och hur man själv känner. Även om andra säger och tycker att det är okej. Så är det ju vad du känner inombords som spelar roll. Det blir inte bättre...tro mig.

    Lycka till {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (anonym)

    Min kille kollar också på porr . Han har nekat hela tiden till att han har gjort det. Men kom på honom en gång han blev förbannad av någon konstig anledning. Jag blev leden eftersom han i 5 års tid har nekat till det. Nu säger han att han inte tittar på det. Men det tror inte jag ett skit på. Jag förstår din känsla! Känner mig inte tillräcklig ett skit. Men hoppa det löser sig! ????

  • panicorion

    Visst gör både jag och min sambo det. Tror det är rått normalt och ett jätte bra sätt att få idéer på. Min kära har aldrig försökt dölja eller förneka att han ser på porr och jag har heller aldrig haft något emot det.så länge han klarar av att tillfredsställa mig och ha sex med mig så är det inte ett problem för min del.

  • MammAmma

    Jag kollar själv på porr - ofta - och har inget alls emot om en partner också gör det. Så länge båda blir tillfredställda i det gemensamma sexlivet ser jag inget problem öht.

  • MEE83

    Jag kollar på porr i syfte att onanera om jag behöver, dvs om jag är bortrest från hon eller om hon ej är sugen. Vi har ganska så kompatibel sexlust dock så det blir i praktiken bara när jag är bortrest, ibland kollar vi tillsammans, jag hade ett ex som var lite som du, jag spenderade ungefär 4 månader i London för jobbet och hon skickade med mig ett trosor istället som jag skulle använda som "fantasi"... det tyckte jag var ganska så lustigt.

    Porr är ingen stor grej för mig, det är film, och det är i alla för mig relativt mekaniskt, skönt att få det gjort liksom, ungefär som att få någon annan slags syssla gjord. Väldigt opersonligt, lusten försvinner ju så fort man har sprutat. Då slutar jag tänka på filmen. Jag sitter inte och kollar på en 2 timmars lång porrfilm för sakens skull... och tjejerna i filmerna bryr jag mig inte ett skit om egentligen,  inte sällan så blir min mentala bild något av en blandning mellan min flickvän och filmen.

    Alla män kanske inte kollar på porr, men dom flesta gör nog det med jämna mellanrum när lusten faller på och sex är out of the question. Att inte få avlossa kanonen när så behövs kan ju ha negativ påverkan på ens psykiska hälsa, orgasm frigör ju endorfiner i hjärnan som får personer att må bra. Man blir skön av det, perioden efter orgasm är en av få gånger jag känner mig fullständigt avslappnad. 

    Personligen tycker jag väl bara att det borde vara ett problem om det påverkar erat sexliv negativt, alltså att han väljer porr över att ha sex med dig.

  • Anonym (Känslig tjej)
    MEE83 skrev 2014-12-02 13:19:13 följande:

    Jag kollar på porr i syfte att onanera om jag behöver, dvs om jag är bortrest från hon eller om hon ej är sugen. Vi har ganska så kompatibel sexlust dock så det blir i praktiken bara när jag är bortrest, ibland kollar vi tillsammans, jag hade ett ex som var lite som du, jag spenderade ungefär 4 månader i London för jobbet och hon skickade med mig ett trosor istället som jag skulle använda som "fantasi"... det tyckte jag var ganska så lustigt.

    Porr är ingen stor grej för mig, det är film, och det är i alla för mig relativt mekaniskt, skönt att få det gjort liksom, ungefär som att få någon annan slags syssla gjord. Väldigt opersonligt, lusten försvinner ju så fort man har sprutat. Då slutar jag tänka på filmen. Jag sitter inte och kollar på en 2 timmars lång porrfilm för sakens skull... och tjejerna i filmerna bryr jag mig inte ett skit om egentligen,  inte sällan så blir min mentala bild något av en blandning mellan min flickvän och filmen.

    Alla män kanske inte kollar på porr, men dom flesta gör nog det med jämna mellanrum när lusten faller på och sex är out of the question. Att inte få avlossa kanonen när så behövs kan ju ha negativ påverkan på ens psykiska hälsa, orgasm frigör ju endorfiner i hjärnan som får personer att må bra. Man blir skön av det, perioden efter orgasm är en av få gånger jag känner mig fullständigt avslappnad. 

    Personligen tycker jag väl bara att det borde vara ett problem om det påverkar erat sexliv negativt, alltså att han väljer porr över att ha sex med dig.


    Väldigt bra svar, tack!

    Jag har inga som helst problem om han eller jag skulle vara iväg ett tag, då förstår jag absolut! Jag har bara haft svårt att ta in och att inte ta åt mig!

    Men jag ska försöka tänka i lite andra banor och kan säga att ni hjälper mig faktiskt! Jag har ju världens finaste kille och såklart att han ska få släppa loss om han nu så känner för det :) som tur är så påverkar det inte förhållandet och jag vet vad han ser hos mig!
Svar på tråden min kille tittar på porr