• vallakra

    Viktigaste julpyntet och traditionen?

    Ja, vilket julpynt är absolut viktigast för dig? Berätta gärna varför.

    Samma sak när det gäller traditioner.

    Viktigast för mig är de runda grisarna (ni vet såna som är i samma stil som "kul-ljusstakar") eftersom jag ärvde två efter min farmor och sedan har jag fortsatt samla på dem.

    Viktigast tradition för mig är julspelet i kyrkan på julafton. Det är då julstämningen går igång på allvar.

  • Svar på tråden Viktigaste julpyntet och traditionen?
  • fluu

    Mitt viktigaste pynt är en liten tomteorkester. Den är egentligen ganska tacky, men den har stått i mitt rum varje år sedan jag föddes. Den tillhör egentligen min mamma, men den betyder så mycket för mig att jag fick den när jag flyttade hemifrån. Den måste bara vara framme!


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mika86

    Är nog alla stora kulor (arrangemang) i taket o disneykulorna i gardinen o fjäderboan med lyse

  • Tow2Mater

    Klappar till pojken och Ikeas glögg med vodka i åt mig på julafton! Och att spela Elvis Presleys julskiva.

  • Aniiee

    Viktigaste julpyntet: Min jättefina julstjärna i rött och guld glanspapper, min urgamla lamp-kyrka som man kan dra upp så spelar den "Stilla natt" och en julbonad som min mormor sytt. Alla tre har funnits sen jag föddes eller längre.

    Viktigaste traditionen: All matlagning. Jag har trillat köttbullar till jul sen jag var 3 år (har en bild på mig och mormor och min lillebror). Maten måste inte vara traditionell dock. 

    Att fira både jul och hanukkah är ett måste, faktiskt.

Svar på tråden Viktigaste julpyntet och traditionen?