• Gert
    Äldre 4 Dec 16:59
    1342 visningar
    21 svar
    21
    1342

    Stefan Löfven snackar skit!

    Stefan Löfven har sagt flera gånger att Alliansen med stöd av SD röstade genom Alliansens budget. Det får nu Alliansen skit för, av Löfven.

    Men om SD hade röstat på regeringens budget, hade då Löfven avgått eftersom han då hade fått stöd av SD? Svaret är enkelt. Han hade fortsatt regera med SD:s stöd, något han sa innan valet han inte skulle göra.

    Stefan Löfven snackar skit som vanligt! 


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Stefan Löfven snackar skit!
  • Steven­Diese
    Äldre 4 Dec 17:00
    #1

    Är väl inget nytt att politiker snackar skit? Det är han väl för fan inte ensam om.

  • Gert
    Äldre 4 Dec 17:06
    #2
    StevenDiese skrev 2014-12-04 17:00:48 följande:

    Är väl inget nytt att politiker snackar skit? Det är han väl för fan inte ensam om.


    Nej, det är han inte ensam om. Det har du helt rätt i. Jag har inte påstått något annat heller.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensit­iveguy
    Äldre 4 Dec 17:43
    #3

    Regera med SD:s passiva stöd gjorde ju även regeringen Reinfeldt.

  • Äldre 4 Dec 17:51
    #4

    Stefan gör ett kanonjobb och han får definitivt min röst igen

  • Gert
    Äldre 4 Dec 17:51
    #5
    Sensitiveguy skrev 2014-12-04 17:43:41 följande:

    Regera med SD:s passiva stöd gjorde ju även regeringen Reinfeldt.


    Alltså snackar även Alliansen skit. Det har du helt rätt i. Alla snackar skit utom SD.

    Föresten, hur ser du på nyval? Du var ju övertygad om att SD och Alliansen skulle lägga ner sina röster. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensit­iveguy
    Äldre 4 Dec 18:34
    #6
    Gert skrev 2014-12-04 17:51:53 följande:

    Förresten, hur ser du på nyval?


    Kommer väl i sig inte förändra någonting.

    Mattias Karlssons yttrande om att fälla alla regeringar är däremot allvarligt.
  • Gert
    Äldre 4 Dec 18:46
    #7
    Sensitiveguy skrev 2014-12-04 18:34:59 följande:
    Kommer väl i sig inte förändra någonting.

    Mattias Karlssons yttrande om att fälla alla regeringar är däremot allvarligt.
    Att isolera ett parti i riksdagen är allvarligt mot demokratin.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Steven­Diese
    Äldre 4 Dec 19:08
    #8
    Gert skrev 2014-12-04 17:06:55 följande:
    Nej, det är han inte ensam om. Det har du helt rätt i. Jag har inte påstått något annat heller.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Bra. Är lite inne på att det är en icke-nyhet.
  • Äldre 4 Dec 19:10
    #9

    Jag är så förbenat trött på politiker som smutskastar varandra, men aldrig erkänner egna felsteg. Dessa finns överallt, precis överallt... Tyvärr. Se nu till att fixa samarbete i stället för att gnälla på varandra. 

  • Sensit­iveguy
    Äldre 4 Dec 21:08
    #10
    Gert skrev 2014-12-04 18:46:31 följande:

    Att isolera ett parti i riksdagen är allvarligt mot demokratin.


    Nej, det är helt okej ur demokratisk synvinkel. Man måste inte samarbeta med någon man inte delar åsikter med. Ett sådant tvång luktar Sovjet.
Svar på tråden Stefan Löfven snackar skit!