• Anonym (Sandra)

    Satsa eller inte?

    Har träffat en riktigt fin kille ett litet tag nu men är osäker på vad han vill...
    Jag vill i framtiden flytta ihop och bilda en familj men har inte vågat diskutera detta med han ordentligt då det kanske verkar lite för på då han är "nyligen" separerad och han har 2 barn sen sitt tidigare förhållande.
    Vet inte varför jag fastnat för han då jag egentligen var ute efter träffa en man utan barn då jag är rätt ung själv. Men har dejtat en del i några år och har aldrig träffat någon som han! Inte för att skryta men han vet hur man gör en tjej nöjd Oskyldig

    Nu till problemet. Orkar inte vela längre utan vill "all in" om man ska säga så.
    Så jag behöver råd och kan ge lite info så kanske någon kan hjälpa mig.

    Dom stora plusen : 

    Han ser bra ut, är helt otrolig till mys :) , en perfekt pappa (till sina barn) , ansvarstagande människa får man leta efter, bra hand med pengar och är inte snål. 

    Dom stora minusen som får mig att tvivla. Vill påpeka att jag diskuterat framtid med han men han säger att vi får ta det lugnt då han kommer från ett 10 årigt förhållande och att hans ex inte har gjort hans liv lätt. Han har två barn relativt små en i ca 4 års åldern och ett par månader.

    minus - 

    Han prioriterar sina barn lite väl mycket. Har aldrig fått träffa dom och vägrar träffa mig när dom är med. Nu för ett kort tag sedan fick han sin dotter några dagar för första gången och han var jätteglad men jag kände bara men jag då. 

    Han vägrar lägga till mig på facebook. 

    Han är livrädd för sitt ex då hon har hotat med både det ena och det andra vad vet jag inte riktigt för det har han inte sagt.

    Han älskar sitt jobb och känns som han prioriterar det väldigt högt.

    Hans ex verkar skadat han väldigt mycket och han håller fortfarande kontakten med henne för han är rädd att hon ska hindra att han får träffa sina barn.
    Det ena barnet har han varannan vecka och den andra umgänge om jag förstår det rätt. 

    Dom separerade för mindre än ett år sedan och är rädd för att jag bara är ett rebound....

    Så snälla kan någon som varit i "liknande" situation hjälpa mig. 
    Är det dumt att fortsätta?

    Mitt hjärta slår för denna här mannen.

  • Svar på tråden Satsa eller inte?
  • Anonym (n)

    men tagga neeer! När ni har känt varann typ ett år, då kan du börja snacka med honom om något "all in". Du är alldeles för ivrig. Jag fattar, man blir lätt det när det känns bra, men om du är så på redan kommer han bli bortskrämd. Lyssna på det han säger. 

  • Anonym (..)
    Anonym (Sandra) skrev 2014-12-04 22:42:58 följande:
    Ca 3 månader lite mer... 

    Han kanske kan behöva lite tid för att landa i livet som ensamstående pappa. Så jag tycker du ska fortsätta träffa honom. 3 månader är ju inte så mycket. Speciellt inte när man är i den sitsen han är i. Frågan är om du orkar vänta på honom? Ge det några månader till iaf tycker jag
  • Anonym (n)

    du har inte ens träffat hans barn skriver du. Hur kan du då ens tänka på nåt "all in"? Du vet ju ingenting om hur den familjen funkar.

    och "men jag då?", hans barn kommer alltid komma i första hand - alltid!

  • Anonym (Sandra)
    Anonym (n) skrev 2014-12-04 22:46:08 följande:

    men tagga neeer! När ni har känt varann typ ett år, då kan du börja snacka med honom om något "all in". Du är alldeles för ivrig. Jag fattar, man blir lätt det när det känns bra, men om du är så på redan kommer han bli bortskrämd. Lyssna på det han säger. 


    Jo jag försöker men det är inte lätt när man känner att man hittat rätt.
    Jag lyssnar på vad han säger men han är lite väl sträng jag vill veta hans planer om 1-2-3 år inte nästa vecka. 
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (..) skrev 2014-12-04 22:46:52 följande:

    Han kanske kan behöva lite tid för att landa i livet som ensamstående pappa. Så jag tycker du ska fortsätta träffa honom. 3 månader är ju inte så mycket. Speciellt inte när man är i den sitsen han är i. Frågan är om du orkar vänta på honom? Ge det några månader till iaf tycker jag
    Jo jag förstår han väl egentligen men jag vill inte spilla min tid på något som inte leder någonstans. 
    Tack jo jag ger inte upp en sådan här man så lätt.
    Han är verkligen idyllen man vill bilda familj med. Lugn och sansad en god människa helt enklet Skrattande
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (n) skrev 2014-12-04 22:48:55 följande:

    du har inte ens träffat hans barn skriver du. Hur kan du då ens tänka på nåt "all in"? Du vet ju ingenting om hur den familjen funkar.

    och "men jag då?", hans barn kommer alltid komma i första hand - alltid!


    Nej jag har inte träffat dom och det känns lite tungt.
    Jo han sagt det själv att hans barn kommer först men det är inga problem för mig.
  • Anonym (Jahaa..)

    Jag tror att du kommer slösa din tid.. Om han är äldre så kommer det ta tid för han att snacka om mera barn när han har redan.. 
    Jag förstår dig för jag är nästan i samma situation dejtat en kille som är äldre än mig 8 år i par dar.. och redan vill ha allt han har inga barn som tur annars skulle jag inte ha kontakt med han längre för jag tycker sånt är jobbigt.. Det är du som vet bäst vad du vill och vad du känner men jag tycker det finns flera där ute som är mysiga ;) 

  • Anonym (..)
    Anonym (Sandra) skrev 2014-12-04 22:55:07 följande:
    Jo jag förstår han väl egentligen men jag vill inte spilla min tid på något som inte leder någonstans.  Tack jo jag ger inte upp en sådan här man så lätt. Han är verkligen idyllen man vill bilda familj med. Lugn och sansad en god människa helt enklet 

    Du ödslar nog ingen tid så länge du inte stressar och pressar han. Låt tiden gå så kommer du se att du med tiden kommer bli mer och mer involverad i hans liv se till att ta det lugnt och andas emellanåt bara
Svar på tråden Satsa eller inte?