• Anonym (Frågande)

    08:or? Varför är ni så jävla förmer än oss andra?

    Jag tror inte jag mött en 08:a som inte varit dryg, arrogant och högfärdig. Undantag finns givetvis, men man märker direkt attityden mot glesbygdsbor när ni kommer och semestrar på "vischan" på somrarna. Ni lever i er bubbla och hånar oss "infödingar" genom att ignorera oss, skratta åt oss och vara allmänt hånfulla. Ni ska väl för fan vara glada att det finns lantisar som kan föda och göda er med kött, mjölk och spannmål? Frågan är hur ni skulle klara er utan oss.

    Frågan: Varför tror ni att ni är så mycket förmer än oss som väljer att fjärma oss från storstan? Eller är det eran brist på social kompetens som gör att ni inte kan komma överens med eller prata naturligt med andra än de från betongdjungeln?

  • Svar på tråden 08:or? Varför är ni så jävla förmer än oss andra?
  • sextiotalist

    Över 70% av de som bor i Stockholm är inga stockholmare, ofta är inflyttade med dryga än de som är infödda och har sina rötter i Stockholm

    Sedan vet jag inte var du träffar dessa, håller du till nere vid Stureplan, så är dessa inte representativa för Stockholmaren.

    Men glöm inte, ju drygare, ju mindre 08:a

  • MEE83

    Om MP för diktera jordbrukspolitiken så kan ni inte ens göda oss i 08 land med det. Dags att klättra upp på barrikaderna bondläpp.

    Skämtar. :)

    Jag är inflyttad Göteborgare och jag vet inte ens vad du menar med 08:or, är det infödingarna? Personer som har Stockholmsdialekt? Alla som bor i 08-området?

    Idioter finns det överallt.:)

  • sextiotalist

    Och sedan undrar jag, var hittar du betongdjungeln, Stockholm har massor av fina grönområden och är inte mer betongdjungel än vilken annan större stad i Sverige

  • Anonym (Frågande)
    MEE83 skrev 2014-12-06 18:15:10 följande:

    Om MP för diktera jordbrukspolitiken så kan ni inte ens göda oss i 08 land med det. Dags att klättra upp på barrikaderna bondläpp.

    Skämtar. :)

    Jag är inflyttad Göteborgare och jag vet inte ens vad du menar med 08:or, är det infödingarna? Personer som har Stockholmsdialekt? Alla som bor i 08-området?

    Idioter finns det överallt.:)


    Jo i regel är det väl så. Johanna från Målilla sökte sig till Stockholm för att hon var trött på alla "inskränkta lantisar" och nu sätter hon sig på höga hästar och lever "the wild life" i storstan, och rackar ner på sina hemtrakter och dess inskränkta bondlurkar. Men 08:or, oavsett om de är infödda eller ditflyttade, brukar ha en generell attityd att allt som är utanför Stockholm är skit och inget att ha.

  • MallaL

    De flesta stockholmare är inflyttade eller barn till inflyttade från hela landet. Tror nog du lider av dåligt självförtroende, vi är som folk är mest (mamma från Östergötland och pappa från Västergötland).

  • Anonym (Frågande)
    MEE83 skrev 2014-12-06 18:15:10 följande:

    Om MP för diktera jordbrukspolitiken så kan ni inte ens göda oss i 08 land med det. Dags att klättra upp på barrikaderna bondläpp.

    Skämtar. :)

    Jag är inflyttad Göteborgare och jag vet inte ens vad du menar med 08:or, är det infödingarna? Personer som har Stockholmsdialekt? Alla som bor i 08-området?

    Idioter finns det överallt.:)


    Är man på en camping eller ett happening på sommaren så märks 08;orna direkt. De tar mest plats,skriker och skrålar mest och ser ner på ortsborna (på stället de besöker). Det slår aldrig fel, men som sagt undantag finns.
  • sextiotalist
    Anonym (Frågande) skrev 2014-12-06 18:20:11 följande:
    Jo i regel är det väl så. Johanna från Målilla sökte sig till Stockholm för att hon var trött på alla "inskränkta lantisar" och nu sätter hon sig på höga hästar och lever "the wild life" i storstan, och rackar ner på sina hemtrakter och dess inskränkta bondlurkar. Men 08:or, oavsett om de är infödda eller ditflyttade, brukar ha en generell attityd att allt som är utanför Stockholm är skit och inget att ha.
    Vet du, jag har aldrig mött någon som sagt detta, inte av de infödda som jag känner. Jag är uppvuxen i den staden, älskar den av hela mitt hjärta, men har inte bott där på ett antal år.
    Sedan finns det alltid en drös idioter. Men de allra flesta Stockholmare har en anknytning ute i landet, som de gärna pratar sig varma över.
  • Anonym (ja usch ja)

    Jag tycker att de som är inflyttade från glesbygden är mer dryga än 08:or. Dom (inte alla, men många) har fått för sig, att vi tror att vi är något och därför försöker dom vara likadana, vilket bara blir fånigt.

    Hade en kollega som flyttade ner från Norrland och som försökte "vara" en Stockholmare men samtidigt såg hon ner på oss. Jag råkar bo på Östermalm och enligt henne var det ingen plats man kunde bo på, nä fy där bor bara "fint folk". Några år senare får jag veta att hon själv hade flyttat hit.

    Dubbelmoral...?

  • Anonym (rosa27)

    Storstadsbor, speciellt Stockholmare är ofta osäkra. De är vana att behöva simma i kyliga vatten och står alltid beredda att försvara sig. Ett sätt är att göra andra osäkra för att inte visa sin egna osäkerhet. 

  • sextiotalist
    Anonym (Frågande) skrev 2014-12-06 18:22:34 följande:
    Är man på en camping eller ett happening på sommaren så märks 08;orna direkt. De tar mest plats,skriker och skrålar mest och ser ner på ortsborna (på stället de besöker). Det slår aldrig fel, men som sagt undantag finns.
    Och de som inte syns och hörs märker du inte av.
    Själv har jag upplevt otrevliga personer med olika dialekter när man cyklar förbi den väldigt stora campingplatsen som vi har i närheten av sommarstuga, Däremot aldrig stockholmska. Men västgöstska, västgötarna måste vara väldigt otrevliga, de skrålar och beter sig illa.
    Det stämmer, vi har reflekterat över det, om det är något speciellt med västgötar, speciellt de som bor i Borås
Svar på tråden 08:or? Varför är ni så jävla förmer än oss andra?