• Anonym (tröttast)

    kan man ha så lite intresse för familjen?

    Min sambo återföll i dataspelsberoende när jag var gravid. Nu när barnet fötts är det lika illa eller värre. Han tar hand om barnet när jag ber honom, ibland klagar han men även när han inte klagar märks det hur missnöjd han är med att behöva gå ifrån datorn. Han har knappt något intresse av att vara med sitt barn. När han tar barnet en kort stund för att jag måste göra något blir han orolig om jag inte skyndar mig så mycket det går. Allt som inte rör hans spel måste göras så fort som möjligt. Han säger givetvis inte det men det märks på hans beteende.

    Vill hemskt gärna veta om det är någon som har varit med om något liknande. Går det nånsin att få en person som är så ointresserad att bli engagerad?

  • Svar på tråden kan man ha så lite intresse för familjen?
  • Anonym (Same here)

    Har det likadant här hemma men då är det spel på mobilen som är intressant.

    Dottern (8 månader) avskyr att vara hos sin pappa och ärligt så förstår jag henne för det suckas och stönas om hon inte sitter still (?!) helst verkar han vilja att hon ska sova så han kan hålla på med mobilen.

    Ber man han ta henne/byta blöja så är det alltid "vänta" som gäller. När han är med henne och jag är i duschen/på toa så kommer han efter dit om jag inte låser dörren, åker jag iväg själv hemifrån så rings det och frågar när jag kommer hem.

    Jag har typ slutat bry mig, fokuserar bara på mig och dottern och drar därmed det största "lasset" gällande henne. Har även börjat kolla lite på egen lägenhet för mig och barnet men är så långa kötider så har inte speciellt stor chans där. För jag är trött att behöva gnälla och tjata om att han ska ta hand om sitt eget barn och det återspeglas ju i dottern när hon vägrar vars hos honom för hon grinar och räcker armarna direkt efter mig.

    Kan tyvärr inte komma med nå tips eller hjälpande råd alltså :/

  • Anonym (tröttast)

    Kan säga att i glappen mellan dataspel och t ex mat eller dusch så är det mobilspel här oxå. Det stör mig att han liksom inte finns tillgänglig för sin familj utan att man ska behöva säga kan du göra det här nu. Visst han gör oftast det man ber om men det är ju som att vi lever i två olika världar och ibland besöker han min värld en kort stund. Hans svar när jag säger att jag inte vill ha det såhär är att jag oxå borde spela, att jag skulle tycka det var jätteroligt?!

  • Anonym (tröttast)
    Anonym (Same here) skrev 2014-12-06 23:44:14 följande:

    Har det likadant här hemma men då är det spel på mobilen som är intressant.

    Dottern (8 månader) avskyr att vara hos sin pappa och ärligt så förstår jag henne för det suckas och stönas om hon inte sitter still (?!) helst verkar han vilja att hon ska sova så han kan hålla på med mobilen.

    Ber man han ta henne/byta blöja så är det alltid "vänta" som gäller. När han är med henne och jag är i duschen/på toa så kommer han efter dit om jag inte låser dörren, åker jag iväg själv hemifrån så rings det och frågar när jag kommer hem.

    Jag har typ slutat bry mig, fokuserar bara på mig och dottern och drar därmed det största "lasset" gällande henne. Har även börjat kolla lite på egen lägenhet för mig och barnet men är så långa kötider så har inte speciellt stor chans där. För jag är trött att behöva gnälla och tjata om att han ska ta hand om sitt eget barn och det återspeglas ju i dottern när hon vägrar vars hos honom för hon grinar och räcker armarna direkt efter mig.

    Kan tyvärr inte komma med nå tips eller hjälpande råd alltså :/


    hur känner du inför att ha vv med honom?
  • Anonym (Same here)
    Anonym (tröttast) skrev 2014-12-07 00:07:42 följande:
    hur känner du inför att ha vv med honom?
    Det känns ju också rätt förjävligt för jag vill ju inte se mitt barn bara 50% av tiden men då de är under 3 år så rekommenderas ju inte vv.

    Samtidigt så är jag hellre en pigg och glad mamma än att vara sur och grinig (vilket man blir genom att bo tillsammans med en jättebebis som inte gör mycket för att hjälpa).

    Hade jag vetat att det skulle bli så här hade jag nog ärligt inte skaffat barn med denna kille men är ju lätt att vara efterklok och såklart är jag ju jätteglad för min lilla tjej som lyser upp hela min värld.
  • Anonym (tröttast)
    Anonym (Same here) skrev 2014-12-07 00:43:08 följande:

    Det känns ju också rätt förjävligt för jag vill ju inte se mitt barn bara 50% av tiden men då de är under 3 år så rekommenderas ju inte vv.

    Samtidigt så är jag hellre en pigg och glad mamma än att vara sur och grinig (vilket man blir genom att bo tillsammans med en jättebebis som inte gör mycket för att hjälpa).

    Hade jag vetat att det skulle bli så här hade jag nog ärligt inte skaffat barn med denna kille men är ju lätt att vara efterklok och såklart är jag ju jätteglad för min lilla tjej som lyser upp hela min värld.


    Hur tänker du om den tiden barnet ska vara med pappan? Kommer han fixa det tror du?
  • Anonym (nej)

    Det går inte att leva familjeliv med missbrukare. Inse det och agera därefter.

  • Anonym (kp)

    Har du tagit ett ordentligt snack med honom?
    Om det är beroende eller ointresse är lite olika saker att råda om..

  • Anonym (Same here)
    Anonym (tröttast) skrev 2014-12-07 00:47:06 följande:
    Hur tänker du om den tiden barnet ska vara med pappan? Kommer han fixa det tror du?
    Jag är ju tveksam men samtidigt så lär det ju märkas om han inte sköter henne och då får man ju koppla in familjerätt/soc.

    Tror ju inte han kommer glömma ge henne mat osv men däremot har han svårt att tolka hennes signaler (när hon är trött/hungrig), har innan koll på hennes rutiner (mattider, vilotider osv) samt hur stora portioner hon äter så skulle kunna tänka mig att det kan gå många timmar mellan måltider osv för nu är det jag som håller koll på sådant och säger till när det är matdags/blöjbytesdag/sovdags.
  • Anonym (Gbc)
    Anonym (kp) skrev 2014-12-07 00:48:57 följande:

    Har du tagit ett ordentligt snack med honom?

    Om det är beroende eller ointresse är lite olika saker att råda om..


    Ja TS du måste sätta ner foten o vara mer bestämd. Han måste söka hjälp för sitt missbruka t ex. Pratat med honom om det?
  • Anonym (tröttast)
    Anonym (Gbc) skrev 2014-12-07 07:24:34 följande:

    Ja TS du måste sätta ner foten o vara mer bestämd. Han måste söka hjälp för sitt missbruka t ex. Pratat med honom om det?


    han tycker inte att han har ett missbruk.
Svar på tråden kan man ha så lite intresse för familjen?