• Äldre 8 Dec 11:33
    3423 visningar
    120 svar
    120
    3423

    sommar-mammor 2015 i Skåne?

    Hej

    Jag är i v. 7 och beräknat förlossningsdatum är 28 juli. Jag hade en missed abortion i september, så det finns mycket oro denna gång..

    Jag hade tyckt det va himla kul att träffa på fler blivande morsor i Skåne :) själv så bor jag i Malmö!

  • Svar på tråden sommar-mammor 2015 i Skåne?
  • Äldre 11 Dec 01:59
    #1

    Hej! Är 27, bor också i Malmö och har beräknat förlossningsdatum den 4e augusti.

    Har ingen som är gravid i min närhet så det hade varit underbart att få prata av sig lite med någon som befinner sig i samma situation.

    Är det ditt första barn? Det är det för mig och jag kan känner mig också orolig och supernojig nu i början

  • Äldre 11 Dec 19:41
    #2

    Ja vad roligt.. Jag har en vän som är gravid just nu, men hon bor inte här.

    Det är mitt första barn och allt känns overkligt :) barnmorskan säger att jag är beräknad till den 29/7, dock sa läkaren som jag träffade igår att jag var en vecka efter vad barnmorskan räknat.. Men jag tänker lite att det är skitsamma, så länge jag är gravid och allt går bra är jag glad :)

    Vad jobbar du med? Blir det några problem med din graviditet på jobbet?

  • Äldre 11 Dec 19:56
    #3

    Hej,
    Jag har BF 25/7. Hade också ett MA i september. Är 7+5 idag och bor i nordvästra Skåne.
    Det är mitt fjärde barn, sambons första. Mina andra är födda 09 och tvillingar 07.
    Hoppas jag kan vara med ändå. Känns som första för det är ändå ett tag sedan. Väldigt spännande.
    Har ett UL/VUL inbokat nästa fredag för att förhoppningsvis se ett hjärta ticka och få lite lugn inför julhelgerna.

    Hur mår ni?

  • Äldre 12 Dec 00:10
    #4

    Jag jobbar extra i hemtjänsten. Hoppas att jag slipper alltför många krämpor så jag kan jobba så länge som möjligt :) Vad jobbar du med? Och vart i stan bor du? (behöver såklart inte skriva ut det om du inte vill, bara jag som är nyfiken)

    Hej Vifem!
    Såklart att du kan vara med här :) Bor du långt upp i Skåne?
    Så skönt att du ska få göra ett VUL. Bad du själv om att få göra ett?

  • Äldre 12 Dec 00:12
    #5

    Grattis till era graviditeter förresten!

  • Äldre 12 Dec 02:02
    #6

    Hej där! Vad kul med en skåne-tråd! Jag bor i Malmö och har bf 1 augusti (6+5 idag). Var på inskrivning igår och skall ta massa prover och grejer och göra ultraljud nästa torsdag =) 

  • Äldre 12 Dec 14:53
    #7

    Hej Minifer! Roligt att du redan har varit på inskrivning :) Var det mest information som gällde på inskrivningen?

    Själv har jag tyvärr börjat blöda lite, är helt nedstämd av detta trots att jag vet att det är vanligt. Det behöver inte innebära något negativt, men mina tankar går ju direkt åt det hållet.

  • Äldre 12 Dec 15:47
    #8

    Åh nej frujohansson87, hoppas inte det betyder något negativt. Vet hyr svårt det är att hålla humöret uppe.

    Jag bor i Ängelholmstrakten.
    Jag går hos en privat klinik och bad direkt att få göra ett eftersom det blev som det blev förra gången. Det var inga problem.

    På tisdag ska jag göra mina prover och skrivas in. Då e jag i 8+3. Idag har det gått exakt 20% av graviditeten :)

  • Äldre 13 Dec 00:43
    #9

    Tack Vifem! Ska försöka vara positiv och hålla tummarna för att det går över. I värsta fall tänkte jag ringa gyn på måndag.

    Härligt att du har inskrivning på tisdag :) Berätta gärna hur det gick sen.
    Jag ska på inskrivning på onsdag, så hoppas på att få göra ett VUL innan dess om det behövs. Vill inte skrivas in i "onödan".

  • Äldre 14 Dec 02:14
    #10
    FruJohansson87 skrev 2014-12-12 00:10:38 följande:

    Jag jobbar extra i hemtjänsten. Hoppas att jag slipper alltför många krämpor så jag kan jobba så länge som möjligt :) Vad jobbar du med? Och vart i stan bor du? (behöver såklart inte skriva ut det om du inte vill, bara jag som är nyfiken)

    Hej Vifem!
    Såklart att du kan vara med här :) Bor du långt upp i Skåne?
    Så skönt att du ska få göra ett VUL. Bad du själv om att få göra ett?


    Vad kul att ni skrivit :)

    Jag bor vid Nobeltorget i Malmö.. Jobbar med socomhändertagna ungdomar, det förekommer en del våld på min arbetsplats så jag får se hur länge jag kan jobba.. Är olika bud med det där.

    Var istan bor du frujohansson?

    Tråkigt att du börjat blöda, men som sagt det behöver ju inte betyda något.. Fast hade jag varit som du, så hade jag krävt ett ultraljud direkt på måndag.. Du ska inte behöva oroa dig!!!
Svar på tråden sommar-mammor 2015 i Skåne?