• King Crimson

    Dos Morepa?

    Vi har en pojke på tre och ett halvt år som har mycket "oro" i kroppen och problem med mycket aggressivitet. Vi har psykologkontakt. Vi har nu beställt Morepa för att se om det kan lindra hans besvär. Det vi undrar är hur mycket vi ska ge honom? Mer första veckorna? Han tar ingen medicin.

  • Svar på tråden Dos Morepa?
  • Långbenopluto

    Vad är det?

    Är det nåt slags omega-3?

    Min son äter Eye-Q för sina diagnoser.... ADHD, autism och lindrig utv.störning och är utåtagerande..... han får även mediciner.

  • Långbenopluto
    King Crimson skrev 2014-12-08 14:39:26 följande:

    Som jag förstått det ger många mer än den dosering som står på burken. Och ytterligare mer de första veckorna.


    Inte att rekommendera på ett sånt litet barn, många blir dåliga i magen av det.
  • MorEPA

    Hej! Svarar på denna tråden då jag jobbat med MorEPA i många år. Det finns några alternativ för dig gällande MorEPA. Beror på vilken produkt du har köpt. Här är 3 alternativ som jag vet av erfarenhet har fungerat mycket bra. Det bästa är att prova sig fram till det som passar er bäst.


    MorEPA Mini Junior, här kan du ta 1-2 kapslar per dag. En morgon och en kväll om det är lite svårt att sova också, annars 1-2 kapslar på morgonen.
    PlusEPA, 1 kapsel/dag. Det är gjort en svensk studie på barn med ADHD med mycket goda resultat på PlusEPA. 1 kapsel/dag räcker för barn.
    PlusEPA och MorEPA Mini, ta en PlusEPA på morgonen och en MorEPA Mini på kvällen.
    Man behöver inte överdosera eller ta flera kapslar av MorEPA eftersom de innehåller en hög dos och tanken är att man skall ta få kapslar.
    Hoppas detta kan hjälpa dig något. Lycka till! / Katarina
Svar på tråden Dos Morepa?