• Anonym (Mama)
    Äldre 8 Dec 18:17
    1110 visningar
    10 svar
    10
    1110

    Kan jag utesluta magsjuka? Hjälp snälla

    Börjar med att säga att jag hade äl för ungefär en vecka sen.
    Jag är i princip alltid lite lätt illamående mellan äl och mens, men de senaste två dagarna har jag mått rejält illa och idag har även magen varit kaos (sorry för detaljen).
    Igår misstänkte jag magsjuka, men jag känner mig inte alls sjuk eller så, har inte spytt och fungerar precis som vanligt förutom att det känns som jag varit på toa tillräckligt för i år.

    Tror ni jag kan utesluta magsjuka? Vill ju inte hålla mig inne bara för att och så undrar jag om det är för tidigt för symtom om det skulle vara graviditet? Har bim 17-20, inte helt hundra då den varit lite fram och tillbaka.

  • Svar på tråden Kan jag utesluta magsjuka? Hjälp snälla
  • Äldre 8 Dec 19:14
    #1

    Nej, du kan inte utesluta magsjuka. Snarare är det troligt att det är just magsjuka. Sen kan du väl vara gravid trots det...

  • Anonym (Mama) Trådstartaren
    Äldre 8 Dec 19:16
    #2
    IsDimma skrev 2014-12-08 19:14:51 följande:

    Nej, du kan inte utesluta magsjuka. Snarare är det troligt att det är just magsjuka. Sen kan du väl vara gravid trots det...


    Borde jag åtminstone inte ha ont i magen då? För det har jag inte, bara att jag behövt gå på toa mycket.
  • Anonym (Mama) Trådstartaren
    Äldre 8 Dec 19:17
    #3

    Isf är det första gången jag är magsjuk utan att spy.

  • Äldre 8 Dec 19:38
    #4

    Min familj hade magsjuka härom veckan. Sonen spydde en gång, sen pigg. Dottern spydde kanske 8 ggr, sen pigg. Jag hade feber och mådde riktigt illa, aningens orolig i magen, i 4 dagar....

  • Äldre 8 Dec 19:39
    #5

    Med det menar jag att magsjuka kan yttra sig så olika för olika personer.

    Men förstår att det är en knepig sits. Kan du äta normalt?

  • Anonym (Mama) Trådstartaren
    Äldre 8 Dec 19:56
    #6
    vilsenipannkakan skrev 2014-12-08 19:39:25 följande:

    Med det menar jag att magsjuka kan yttra sig så olika för olika personer.

    Men förstår att det är en knepig sits. Kan du äta normalt?


    Fungerar helt normalt och har knappt varit ute bland folk på en vecka.
    Varje gång jag varit magsjuk tidigare har jag spytt massor under en dag och sen haft ont nån dag till, men nu är jag helt opåverkad annat än att jag inte riktigt vill gå hemifrån för att jag inte litar på magen. Ingen diarré, bara överaktiv.
  • Anonym (Mama) Trådstartaren
    Äldre 19 Dec 11:05
    #7

    Mår fortfarande likadant, illamåendet kommer och går, magen är kaos och mensen har inte kommit.

  • Anonym (Mama) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 19:12
    #8

    Och för er framtida symtom-googlare så kan jag meddela att jag plussade idag!

  • Äldre 20 Dec 19:17
    #9
    Anonym (Mama) skrev 2014-12-08 18:17:02 följande:

    Börjar med att säga att jag hade äl för ungefär en vecka sen.
    Jag är i princip alltid lite lätt illamående mellan äl och mens, men de senaste två dagarna har jag mått rejält illa och idag har även magen varit kaos (sorry för detaljen).
    Igår misstänkte jag magsjuka, men jag känner mig inte alls sjuk eller så, har inte spytt och fungerar precis som vanligt förutom att det känns som jag varit på toa tillräckligt för i år.

    Tror ni jag kan utesluta magsjuka? Vill ju inte hålla mig inne bara för att och så undrar jag om det är för tidigt för symtom om det skulle vara graviditet? Har bim 17-20, inte helt hundra då den varit lite fram och tillbaka.


    Vi hade sån magsjuka hemma för några år sen. Smittar som tusan! Hela familjen sprang på toa. Jag skulle snarare säga att magen och plussandet är oberoende av varandra.
  • Anonym (Mama) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 19:31
    #10
    niobit skrev 2014-12-20 19:17:46 följande:

    Vi hade sån magsjuka hemma för några år sen. Smittar som tusan! Hela familjen sprang på toa. Jag skulle snarare säga att magen och plussandet är oberoende av varandra.


    Jag var inte magsjuk, var dålig i magen typ två veckor och ingen i omgivningen har smittats. Om det har med graviditeten att göra eller inte vet jag inte, men efter eget googlande så verkar det inte omöjligt, snarare tvärtom.
Svar på tråden Kan jag utesluta magsjuka? Hjälp snälla