• Äldre 8 Dec 19:49
    6656 visningar
    7 svar
    7
    6656

    Kalorisnåla mellanmål i butik?

    Jag undrar om någon kan tipsa om nyttiga snacks som är låga i kalorier? Har ni bra recept så välkommnar jag dom också MEN jag vill främst ha snacks som man kan köpa direkt i butik (t.ex mellanmåls-bars, yoghurt blandningar osv).


     

  • Svar på tråden Kalorisnåla mellanmål i butik?
  • dirty8­8
    Äldre 10 Dec 01:57
    #1

    Hur många kalorier hade du tänkt dig?

  • Äldre 10 Dec 04:58
    #2

    äpple?


    Assumption is the mother of all Fuck-ups
  • Äldre 10 Dec 05:53
    #3

    Morot och dip!

    Bäst att göra egen dipp på typ kvarg = supernyttigt! Annars brukar det finnas portionssåser om det finns salladsbar eller färdiga sallader!

    (Färdiga såser kan fick va väldigt onyttiga , om den är oljebasera så är det ca 200kcal/30g)

  • Äldre 10 Dec 06:14
    #4

    Kvarg tycker jag är jättegott De flesta varianterna är ju utan socker.

    Köper naturell och blandar med frysta hallon, är mätt länge på det utan att ha ätit någon större mängd.

  • Äldre 10 Dec 06:19
    #5
    +1

    Frukt av alla sorter, 
    Dom här färdiga hårdbrödmackorna med fyllning som går att köpa färdiga, jag vet inte hur mycket kalorier det är i dom, men goda är dom iallafall.
    Ett kokt ägg kan du kanske inte köpa men du kan ha med dig i handväskan, världens bästa snabbmat.
    Färdiga kycklingspett med sallad till, det brukar ju finnas salladsbarer i många butiker, bara plocka det du vill ha där.

    Det var vad jag kom på, på rak arm, botanisera runt så hittar du säkert mer.grejer själv. Glad

  • Äldre 11 Dec 04:59
    #6
    +1

    Skyr :) Kan du köpa direkt och äta! Sked medföljer

  • Äldre 12 Dec 15:37
    #7

    Lindahls kvarg utan tillsatt socker i olika smaker. Mättande o goda.

Svar på tråden Kalorisnåla mellanmål i butik?