• Anonym (ledsen mamma)

    ska ta bort bebis, sorgsen

    Har gråtit sedan jag plussade den 27e. Vi ska ta bort bebis. Vill inte men då jag har en ryggskada som kräver starka värktabletter som kan ge foster skador.

    och detta skulle ha varit ett barn vi inte har råd till att ha så bestämde vi att nej det går inte,

    men det känns som jag går sönder kan inte sluta vara ledsen.

    när blir jag glad igen?

  • Svar på tråden ska ta bort bebis, sorgsen
  • Anonym (skydd?)

    Varför skyddade ni inte er om ni visste detta?

  • Anonym (Malou)

    Det undrar jag med när man blir. Jag tog abort för 3 år sedan. Jag var så ledsen när hände men pappan och jag var inte tillsammans och han ville inte ha barnet så det kändes orätt. Men gud vad jag grät och det känns fortfarande som en livssorg. Gråter mej till sömns minst en gång i veckan fortfarande. Mitt lilla barn.

  • lpop
    Anonym (skydd?) skrev 2014-12-09 09:41:39 följande:

    Varför skyddade ni inte er om ni visste detta?


    Amen fy faaan så präktig och ELAK kommentar! Usch!!

    Ts, strunta i det där. Mitt råd är att söka stöd och hjälp professionellt för att orka bearbeta detta. Det kommer att kännas bättre och mer "rätt" med tiden. Lycka till
  • Anonym (skydd?)
    lpop skrev 2014-12-09 09:49:48 följande:

    Amen fy faaan så präktig och ELAK kommentar! Usch!!

    Ts, strunta i det där. Mitt råd är att söka stöd och hjälp professionellt för att orka bearbeta detta. Det kommer att kännas bättre och mer "rätt" med tiden. Lycka till


    Varför elak? Jag tror ts haft sitt ryggproblem längre än graviditeten och det var inget dömande i min frågeställning.

    Om man vet att man inte kan bära ett foster pga mediciner varför skyddar man sig inte för att undvika en sån här trist situation?

    De kanske skyddade sig, vad vet jag. Därför jag undrar.
  • Anonym (Lisa)

    Du tar inte bort ett barn, du aborterar ett embryo som kunde blivit ett barn.

  • Anonym (.)
    Anonym (skydd?) skrev 2014-12-09 09:41:39 följande:

    Varför skyddade ni inte er om ni visste detta?


    Vidrig kommentar. Du vet ingenting om sammanhanget och har dessutom ingen aning om hur preventivmedel fungerar.
  • Anonym (fsd)
    Anonym (skydd?) skrev 2014-12-09 09:54:44 följande:
    Varför elak? Jag tror ts haft sitt ryggproblem längre än graviditeten och det var inget dömande i min frågeställning.

    Om man vet att man inte kan bära ett foster pga mediciner varför skyddar man sig inte för att undvika en sån här trist situation?

    De kanske skyddade sig, vad vet jag. Därför jag undrar.
    Nej, du frågade inte om de skyddade sig, du frågade varför de inte gjorde det! Det är en annan sak...

    Som att säga "varför tog du inte på dig säkerhetsbältet?" och "Hade du säkerhetsbälte på?".
  • Anonym (skydd?)
    Anonym (fsd) skrev 2014-12-09 10:03:33 följande:

    Nej, du frågade inte om de skyddade sig, du frågade varför de inte gjorde det! Det är en annan sak...

    Som att säga "varför tog du inte på dig säkerhetsbältet?" och "Hade du säkerhetsbälte på?".


    Ok då ändrar jag min frågeställning, men det ser ut som om jag inte kommer att få ett svar.

    Använde ni skydd? Ber om ursäkt för min klumpiga meningsuppbyggnad tidigare ts.
  • Anonym (kram)

    Ts vad äter du för lm. Prata med läkare det kanske inte är kört. barnet kan kanske må bra. klarar du dig utan lm om grav skulle fortgå? massa stöttektamar

  • Anonym (Anna)
    Anonym (skydd?) skrev 2014-12-09 09:41:39 följande:

    Varför skyddade ni inte er om ni visste detta?


    Vem har sagt att hon inte gjorde det? Dessutom; skit i det du. Är väl verkligen inget du har att göra med.
  • Anonym (Done that)

    Det behöver inte alls bli en livssorg.
    Känner man i sitt hjärta att man inte hade något val, att man gjorde det som var nödvändigt så klarar man det.

  • Sökervishet

    Jag ser med medlidande på det stora dilemmat ni står inför. Om det du innerst inne vill är att behålla barnet tror jag att det kan vara värt att söka rådgivning och göra allt för att hitta möjliga förändringar, till exempel att ändra läkemedel.

    Jag förstår också problemet med de ekonomiska frågorna. Men vissa människor är lyckligare om de får följa sitt hjärta trots en mindre ekonomisk frihet. Kanske gäller det dig?

    Det är verkligen inte ett enkelt vägval du står inför och jag har stor respekt för situationen. Människor kan rekommendera båda valmöjligheterna men jag tror du ska försöka att se till vad du själv verkligen skulle känna är rätt. Många kramar!

  • Anonym (ledsen mamma)

    Jag gjorde abort och jag mår bättre nu, eftersom det var det rätta beslutet..

    Och för alla som undrar så använder vi kondom varge gång, men inget är 100% säkert och enligt läkare är jag väldigt fertil av mig.

Svar på tråden ska ta bort bebis, sorgsen