• Anonym (Mamma)

    Ställ in julen, bonus är ju inte här:(

    Min man har två barn sedan tidigare som är med sin mamma på jul och hos oss på nyår i år. Varenda jävla år som de inte är hos oss så kommer dessa förslag ex vi behöver väl inte ha julgran i år.....vi behöver väl inte ha julbord....osv osv. Men JAg firar inte jul för hans barns skull! Jag slår på stortrumman när de är här och ordnar storjul, men bara för att de inte är här så försvinner inte julen. Jag kunde förstå det lite när det bara var vi, men nu har vi två egna små barn, en treåring som älskar julgranar och har en treårings entusiasm över allt tillskillnad från de äldre som verkligen visar bur skittrist allt är. Vafaan det känns som han gör så himla stor skillnad isådana här situationer, som att vi ska hålla skenet uppe och låtsas när hans bonusbarnen är här, men annars så kan vi skita i att fira. Samma med midsommar och andra högtider. Det skapar distans tycker jag, för jag får en ilsken känsla i hjärtat och tänker på alla jular och midsommrar som jag ansträngt mej allt jag förmår för bonusbarnen och hela hans familj och ordnat, men han gör tom skillnad på sina egna barn, en skillnad jag inte någonsin skulle göra. Inte fan skulle jag begränsa för mina bonusbarn om inte våra barn var där. Men man får ju god lust att vara likadan tillbaka. Mooooorrrrrrrrr Är förbannad och behöver skriva av mej.

  • Svar på tråden Ställ in julen, bonus är ju inte här:(
  • Anonym (.l.l.l.)

    Sätt ner foten och sluta mesa dig, säg att det han gör är j*vligt oattraktivt och om det fortsätter så är det inte enbart julgranen som kommer saknas till jul

  • Anonym (**-)
    Anonym (.l.l.l.) skrev 2014-12-09 10:35:15 följande:

    Sätt ner foten och sluta mesa dig, säg att det han gör är j*vligt oattraktivt och om det fortsätter så är det inte enbart julgranen som kommer saknas till jul


  • BioBonus

    Hur kan han tycka att julen bara är till för hans äldre barn och inte för hans yngre?Fråga honom om han vill han att hans yngre barn ska minnas julen som ett bevis på att de inte var lika mycket värda för deras pappa som pappas barn sen tidigare...

  • Anonym (**-)

    Vad är hans motivering till att inte ordna en mysig jul för era gemensamma barn?

  • SupersurasunkSara

    Är han dum på riktigt eller låtsas han bara för att du ska få nog och kasta ut honom?

    Varför anser han att hans två tidigare barn är viktigare än de han har nu?

  • Anonym (Mamma)

    Jag har frågat honom! Får inget bra svar. Jag säger till honom att det inte är ok och har tagit flera exempel på och lagt fram, förrförra jul gjorde han samma och då sa jag ifrån på skarpen och det gjorde jag på midsommar oxå och ändå blir det såhär, han ber om ursäkt och säger att han inte menar något speciellt och egentligen så tror jag honom. Jag tror bara att han glömmer sig och låter känslorna styra och hans känsla är väl att det inte är lönt om gans äldre barn inte är här. Vilket gör mej ledsen, jag kan dessutom tycka att eftersom vi har pratat om det flera gånger och det är ett återkommande sätt han kör med, så är han ju nu medveten om det men ändå så kan han inte skärpa sig och vara samma som när de är här. Jag känner mej bitter å sur, han kan väl bjuda till precis som jag. Sedan är det ju sårande i sig att han blir så initiativlös i sådana situationer.

  • SupersurasunkSara
    Anonym (Mamma) skrev 2014-12-09 11:06:04 följande:

    Jag har frågat honom! Får inget bra svar. Jag säger till honom att det inte är ok och har tagit flera exempel på och lagt fram, förrförra jul gjorde han samma och då sa jag ifrån på skarpen och det gjorde jag på midsommar oxå och ändå blir det såhär, han ber om ursäkt och säger att han inte menar något speciellt och egentligen så tror jag honom. Jag tror bara att han glömmer sig och låter känslorna styra och hans känsla är väl att det inte är lönt om gans äldre barn inte är här. Vilket gör mej ledsen, jag kan dessutom tycka att eftersom vi har pratat om det flera gånger och det är ett återkommande sätt han kör med, så är han ju nu medveten om det men ändå så kan han inte skärpa sig och vara samma som när de är här. Jag känner mej bitter å sur, han kan väl bjuda till precis som jag. Sedan är det ju sårande i sig att han blir så initiativlös i sådana situationer.


    Be honom ta hand om julen nästa gång bonus är hos er och gör inte ett skit själv. Eller be honom avlägsna sig denna jul så era barn slipper känna att jul med bara dem inte är så viktigt.

    Ja, jag överreagerar kanske, men sånt här gör mig vansinnig! Jag har inga gemensamma med min man och ska heller inte ha, hans båda firar aldrig här heller så problemet uppstår inte. Men ändå, när hans barn kommer hit ska inte det barnet känna sig mindre viktig än mina även om han inte är min.

  • Anonym (empati)

    Han känner kanske sorg över att fira högtider utan alla sina barn. Att skälla på honom och fråga om han är dum i huvudet på riktigt lär inte göra situationen bättre.

  • SupersurasunkSara
    Anonym (empati) skrev 2014-12-09 11:20:48 följande:

    Han känner kanske sorg över att fira högtider utan alla sina barn. Att skälla på honom och fråga om han är dum i huvudet på riktigt lär inte göra situationen bättre.


    Och för det ska de yngre barnen straffas? Han är vuxen och får tänka till lite. Har han så svår sorg att allt förnuft flyger ut genom fönstret bör han gå i terapi.
  • jenny99

    Han kanske inte får julkänsla alls om inte alla hans barn är samlade?Jag hade då tyckt det vore jobbigt att fira jul utan alla mina barn,tack och lov har jag aldrig behövt göra det.Jag säger inte att det är rätt eller fel det din man gör eller inte gör.Rätt till sina känslor har man,frågan är bara vilka lösningar skulle passa er för att högtider ska kännas bra för alla.

Svar på tråden Ställ in julen, bonus är ju inte här:(