• Anonym (Arg)

    Mobbingen mot SD

    Hur kan det få vara tillåtet så som Aftonbladets journalister spyr ur sig skit om sd? Magdalena Erman kallar sd neofacister. Är chockad att svenskarna accepterar detta. Och alla pk-människor som hävdar att alla människor har lika värde. Det gäller tydligen inte sverigedemokrater. Nä de kan man trampa på och mobba hur som helst. Muslimen som vägrade hälsa på en kvinna på jobbet och som fick gå. (Han hämtade ut skadestånd på ett antal tusen.) Det var okej enligt pk. Det är hans val, hans kropp. Men sverigedemokrater har inte rätt till sina åsikter. Man gillar bara olika ibland. Så patetiskt. Min röst går definitivt till sd. Jag röstade på moderaterna i förra valet men mobbingen av sd har gått för långt. Det är inte demokrati längre. Så därför får de min röst.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-09 13:06
    Jag ger inte sd min röst enbart pga mobbingen mot de. Jag anser att vi måste våga prata om invandring och vi kan inte hjälpa halva jordens befolkning. Snart finns ingen välfärd kvar. Hade något av de andra partierna vågat ta i invandringsfrågorna hade jag röstat på det partiet. Men regeringen ger mig inget val!

  • Svar på tråden Mobbingen mot SD
  • Eerie

    så du röstar på st för att du tycker synd om dem, inte för att du sympatiserar med deras åsikter?'
    stackars förtryckta sd får din pity-vote?

  • Gathenhielm

    Jag har funderat på varför vänsterfalangen har gått Arnstad med sina fascistskrik i synnerhet nu på sistone. Kan tänka mig att det handlar om att tvinga alliansen till att ta avstånd från SD.


    Reasons... we all have them, at times.
  • SupersurasunkSara

    Jag håller med. Politiken har fått en anda av förskola över sig, otroligt barnsligt. Istället för att fokusera på vad de själva kan göra bättre klagar och gnäller de på alla andra.
    13% la sin röst på SD, det smarta borde vara att försöka reda ut VARFÖR och vad de kan göra för att slippa att SD får så många röster att de kan vara vågmästare.

    Jag har inte ett dugg intresse av att veta vad ett parti har emot ett annat, jag är inte dum, jag fattar givetvis att alla partier tycker att just det egna partiet är det bästa valet, jag vill att de ska tala om varför de är så bra så att jag blir övertygad om att lägga min röst på just dem.

    Oavsett vad man tycker om ett parti så beter man sig inte så som de har gjort mot SD. Det förlorar de bara på. Att sitta och säga att de inte tänker rösta med SD i någon fråga är barnsligt. Lyssna på vad de har att säga, avgör sen, de KAN ha en bra poäng i det de säger även om man inte håller med om alla andra frågor.
    Samarbeta om det som är bra, rösta emot det man inte tycker är bra, det är väl det politiken handlar om när inget parti blir starkast helt i sig själv? Eller har jag fattat helt fel?

  • Anonym (Arg)

    Nej jag anser att invandringsfrågorna är väldigt viktiga. Hade hoppats att alliansen skulle ta till sig detta. Men när Reinfeldt igår skrev att vi har plats för mängder av invandrare då han flugit över Sverige då blev jag mycket trött. Det handlar inte om platsbrist. Vart ska vi få pengarna ifrån?

  • Anonym (.)

    Det är inte hållbart att komma med dessa påståenden längre så lägg ner offerattityden för den är ett hån mot alla riktiga mobbingoffer.

  • Anonym (Arg)

    Nej jag anser att invandringsfrågorna är väldigt viktiga. Hade hoppats att alliansen skulle ta till sig detta. Men när Reinfeldt igår skrev att vi har plats för mängder av invandrare då han flugit över Sverige då blev jag mycket trött. Det handlar inte om platsbrist. Vart ska vi få pengarna ifrån?

  • Anonym (.)

    Det är otroligt tröttsamt av alla FF-människor (främlingsfientliga/fördomsfulla) att komma med dessa påståenden, det är ett hån mot riktiga mobbingsoffren.

    Nej - ni blir inte mobbade, om något så är det väl ni som mobbar invandrare.

  • SupersurasunkSara
    Gathenhielm skrev 2014-12-09 11:33:53 följande:

    Jag har funderat på varför vänsterfalangen har gått Arnstad med sina fascistskrik i synnerhet nu på sistone. Kan tänka mig att det handlar om att tvinga alliansen till att ta avstånd från SD.


    En vän skrev en bra fråga på facebook häromdagen:
    Kan någon förklara följande för mig. När SD röstar på Alliansens budget hävdar Löfven att Alliansen inlett samarbete med SD och insinuerar att Alliansen blivit rasistiska.
    Samtidigt är han förbannad för att SD inte röstade på hans budget. Hade inte det gjort honom till en rasist som samarbetar med rasister om han fått deras röster istället??
    Jag förstår inte logiken. Men jag gissar att det "inte är samma sak"

    Sammanfattar det hela ganska bra tycker jag.
  • Gathenhielm
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-09 11:44:49 följande:
    En vän skrev en bra fråga på facebook häromdagen:
    Kan någon förklara följande för mig. När SD röstar på Alliansens budget hävdar Löfven att Alliansen inlett samarbete med SD och insinuerar att Alliansen blivit rasistiska.
    Samtidigt är han förbannad för att SD inte röstade på hans budget. Hade inte det gjort honom till en rasist som samarbetar med rasister om han fått deras röster istället??
    Jag förstår inte logiken. Men jag gissar att det "inte är samma sak"

    Sammanfattar det hela ganska bra tycker jag.
    Hah! Väl skrivet av din vän.
    Reasons... we all have them, at times.
  • Donum

    Du blandar ihop åsiktsfrihet med rätten att yttra sina åsikter oemotsagd. Det senare är ingen rättighet.

Svar på tråden Mobbingen mot SD