• Äldre 9 Dec 19:28
    859 visningar
    10 svar
    10
    859

    Hjälp!! Vad ska jag göra?!

    Hej alla!! Snälla kan ni hjälpa mig. Jag är 21 år, blev gravid med min största förälskelse och han var inte redo. Vi bråkade hela tiden!! Grät i varandras famnar men jag kunde inte hjälpa att jag kände så mycket för det lilla livet. Jag höll ut och trodde jag skulle klara mig själv. Han drog sig undan och flyttade ut till sina föräldrar för att jag skulle förstå att han inte kunde bli pappa. Tills jag var i vecka 16 var jag bombsäker!! Men tillslut orkade jag inte mer. Och gjorde aborten för honom, något jag visste att jag skulle ångra resten av livet. Min lilla pojke var meningen med mitt liv men de gjorde mig svag. De sa att jag skulle bli en dålig mamma som inte klarade mig själv. Men det visste jag hela tiden att jag skulle!! Jag är en stark tjej!! Men orkade inte efter allt de sa till mig. Och han lämnade mig helt ensam...nu efteråt vill han vara med mig. Jag älskar han så mycket!!! Men hatar honom för det han gjort. Hur kan man inte älska sitt barn? Hur kan man inte vara redo för sitt kött och blod, största lyckan i livet...orkar inte mer. Snälla kan nån säga vad jag ska göra?! Kan inte gå vidare. Finns ingen mening med livet längre!! Tar livet av mig snart...

  • Svar på tråden Hjälp!! Vad ska jag göra?!
  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 9 Dec 19:35
    #1

    Du var ju tydligen heller inte redo eftersom du valde abort.

  • Anonym (vida loca)
    Äldre 9 Dec 19:37
    #2
    Drottningen70 skrev 2014-12-09 19:35:59 följande:

    Du var ju tydligen heller inte redo eftersom du valde abort.


  • Äldre 9 Dec 19:37
    #3

    Jag var inte redo på hans reaktion. De sänkte mig till botten att jag tillslut inte kunde tänka klart. Ville absolut inte göra abort!! Men ville inte tvinga honom heller. Är så kluven!!

  • Äldre 9 Dec 19:50
    #4

    Kan någon snälla hjälpa mig?! Ge mig råd eller vägledning. Vill bara dö!!

  • Anonym (Lisen­)
    Äldre 9 Dec 19:52
    #5

    Det låter som att du behöver träffa någon att prata med efter aborten. Kontakta kvinnokliniken, det finns ofta en kurator där som man kan få träffa.

    Det låter fruktansvärt det du har varit med om. Jag själv har mått oerhört dåligt senaste året efter ha gjort abort trots att jag ville ha barn. Men förutsättningarna var inte rätt. Det kommer att ta tid för dig att bearbeta det hela.

    Jag själv hade inte kunnat vara tillsammans med någon som i princip tvingat mig till abort men du måste ju känna själv.

  • Anonym (vida loca)
    Äldre 9 Dec 22:06
    #6
    Sarali93 skrev 2014-12-09 19:37:55 följande:

    Jag var inte redo på hans reaktion. De sänkte mig till botten att jag tillslut inte kunde tänka klart. Ville absolut inte göra abort!! Men ville inte tvinga honom heller. Är så kluven!!


    Man kan inte tvinga någon till abort.

    Du gjorde en abort för att du inte pallade med situationen. Vilket du inte är ensam om att inte ha gjort.

    De flesta kvinnor behöver stödet från mannen för att orka med en graviditet och sedan ta hand om barnet. Det är helt naturligt. Ett barn har ju både en mamma och en pappa av en anledning.
  • Anonym (Forts­ätt)
    Äldre 10 Dec 11:52
    #7

    Är så tragiskt att höra din berättelse. I livet gör vi många saker som vi själva ser som misstag men vi får försöka lära oss av det som vi ångrar. Ditt liv går vidare och om du kommer i en liknande väldigt svårt situation i fortsättningen kan du fatta ett rätt beslut trots att det är väldigt svårt steg att ta.

    Det kan nog hjälpa dig att kontakta kvinnokliniken och få hjälp att bearbeta situationen. Hoppas verkligen att allting blir ljusare!

  • Anonym (Fader­)
    Äldre 10 Dec 11:56
    #8

    Jag är en stolt Fader till 2 döttrar!

    Men jag hade absolut inte heller velat ha haft barn vid 21 års ålder, förstår honom.

    Ni har den roligaste biten framför er när ni är så unga. Resa etc... ta vara på den tiden, det blir inte så mycket av det när barnen kommer.

  • Äldre 10 Dec 14:20
    #9

    Det är väl bara att se till att du blir påsatt igen så får du en ny unge som ploppar ut. Jävla vad dramatisk man ska vara. Det var väl bara bra att pappan insåg att han inte vill ta hand om en unge så här tidigt i livet och att du också insåg att han inte ville ha ungen. Tips hitta en kille som vill ha barn och gör ett nytt. Kan inte bli så mycket enklare än så.

  • Äldre 10 Dec 21:27
    #10

    Är verkligen tacksam för alla svar. Det lättar lite på mitt tunga hjärta. Men hur ska jag kunna förlåta honom? Vill leva med honom och vill att allt ska bli som förut. Men nu känns det så fruktansvärt då jag hatar hur han behandlade mig och hur hans mamma la sig i allt. Står inte ut med hans mamma! Vill inte träffa henne igen...det var vårt val! Och kan ni snälla säga positiva saker om det jag gjorde var rätt val? Så att jag lättare kan gå vidare. Oerhört tacksam för svar!! Tittar hela tiden.

Svar på tråden Hjälp!! Vad ska jag göra?!