• idis78

    resurs/stöd i skolan

    Hej på er!
    Har en pojk på 8 år med en del problem både hemma och i skolan.
    Vi håller på att bena ut vilka behov han har av stöttning i skolan. Vi föräldrar, bup och klasslärare är överens om att han skulle må bra av att ha en vuxen som sitter med honom under skoltiden. Åtminstone nu tills utredning och liknande är klart.
    Rektorn slingrar sig och mumlar om pengar och resursfördelning.
    Min fråga är: måste skolan skaka fram det stöd som behövs för att barnet ska fungera i skolan, eller kan de gömma sig bakom argumentet att det inte finns pengar.
    Tack!

  • Svar på tråden resurs/stöd i skolan
  • Gladhannapanna
    idis78 skrev 2014-12-09 21:51:41 följande:

    Hej på er!
    Har en pojk på 8 år med en del problem både hemma och i skolan.
    Vi håller på att bena ut vilka behov han har av stöttning i skolan. Vi föräldrar, bup och klasslärare är överens om att han skulle må bra av att ha en vuxen som sitter med honom under skoltiden. Åtminstone nu tills utredning och liknande är klart.
    Rektorn slingrar sig och mumlar om pengar och resursfördelning.
    Min fråga är: måste skolan skaka fram det stöd som behövs för att barnet ska fungera i skolan, eller kan de gömma sig bakom argumentet att det inte finns pengar.
    Tack!


    Jag vet inte om rektorn måste skaka fram pengarna, men jag vet att det inte finns några avsatta pengar till extra resurser utan då får rektorn prioritera i hela verksamheten. Låta bli att sätta in vikarier, lägre personaltäthet på fritids osv.
  • ankan85

    Skolan ska väl hjälpa o stötta efter bästa förmåga. Men skyldigheter vet jag faktiskt att.

    Är själv påväg och påbörja kontakt med bup angående min 8åring

  • ankan85

    Skolan ska väl hjälpa o stötta efter bästa förmåga. Men skyldigheter vet jag faktiskt att.

    Är själv påväg och påbörja kontakt med bup angående min 8åring

Svar på tråden resurs/stöd i skolan