• Liii82

    Nån som vill följas åt mot kampen till ett plus

    Som rubriken låter så undrar jag om det är någon mer som kämpar för att få till ett plus och det bara går inte, vi har försökt i flera år fick en dotter utan problem -10 men efter det följde det bara problem fick cellförändringar i tappen och fick opereras och hade polyper i livmodern som jag fick operea bort blev sedan gravid men sen vips fick jag missfall i v13-14 detta va i juni och efter det har mensen strulat, visade sig att äggen inte släppte från stocken utan står kvar och växer fick primolut nor månaden efter samma sak och har nu fått provera 5mg som jag ska ta 10dagar/mån och hoppas nu att jag ska bli gravid med hjälp av detta

  • Svar på tråden Nån som vill följas åt mot kampen till ett plus
  • urenbrudssynvinkel

    Vi har försökt att bli gravidas i 2 år. För ganska exakt ett år sen fick jag MF i v.6 
    Sen blev jag gravid i februari igen som blev ett MA i v 18 (dagen innan midsommar) och efter det var allt lugnt tills vi fick ett samtal från kk att vi skulle göra en analys som tur var visade inget. Så ja nu är vi på ruta ett igen och försöker att blir gravida så jag är helt klart med på kampen om ett plus


  • Liii82
    urenbrudssynvinkel skrev 2014-12-10 14:27:21 följande:

    Vi har försökt att bli gravidas i 2 år. För ganska exakt ett år sen fick jag MF i v.6 

    Sen blev jag gravid i februari igen som blev ett MA i v 18 (dagen innan midsommar) och efter det var allt lugnt tills vi fick ett samtal från kk att vi skulle göra en analys som tur var visade inget. Så ja nu är vi på ruta ett igen och försöker att blir gravida så jag är helt klart med på kampen om ett plus


    Då är vi typ i samma sits . Har du regelbunden mens o så
  • Liii82
    urenbrudssynvinkel skrev 2014-12-15 10:18:44 följande:

    Ja det har jag, själv då? 


    Ja ja har regelbunden mems men ibland så släpper inte mina ägg utan växer i äggstocken utan att släppa så nu har ja fått provera som som jag ska äta ett visst datum i min cykeln för att äggen skasläppa normalt varje månad
  • Popetot

    Hej! Jag och min sambo har kämpat i 1,5 år. Vi har inga barn sedan innan. På fredag ska jag på ett första möte för att se om vi kan hitta en förklaring till att det inte blir något. Jag sitter flera timmar varje dag och googlar på barnlöshet och har mer eller mindre självdiagnoserat mig själv. Inte så smart...hoppas vi snart får besked på vad som är fel så att vi vet var vi står. Hoppas ni snart får plus !

  • urenbrudssynvinkel
    Liii82 skrev 2014-12-15 12:00:05 följande:
    Ja ja har regelbunden mems men ibland så släpper inte mina ägg utan växer i äggstocken utan att släppa så nu har ja fått provera som som jag ska äta ett visst datum i min cykeln för att äggen skasläppa normalt varje månad
    Okej. Intressant. Vi har inte tagit några prover alls på något förutom en analys på att ingen av oss bär på trisomi. 
    Popetot skrev 2014-12-15 22:20:17 följande:

    Hej! Jag och min sambo har kämpat i 1,5 år. Vi har inga barn sedan innan. På fredag ska jag på ett första möte för att se om vi kan hitta en förklaring till att det inte blir något. Jag sitter flera timmar varje dag och googlar på barnlöshet och har mer eller mindre självdiagnoserat mig själv. Inte så smart...hoppas vi snart får besked på vad som är fel så att vi vet var vi står. Hoppas ni snart får plus !


    Det är det som är det farlig man sitter och letar och ser om man kan hitta vad som stämmer in på en. Hoppas det ger några svar. 

    När vi fick MA i sommars var dom sjukt noga med att dom skulle skicka iväg att vi skulle utredas men vi har ju "bara" gått igenom 2 missfall. Så hade en som ringde upp mig och talade om att det gör dom minsann inte om man "bara" haft 2. Vi bad inte om detta utan det var dom på kk som ville skicka iväg att vi skulle utredas så. Men som sagt det blev ingen. Jag ger det fram till sommaren nu och har jag inte blivit gravid då så får dom komma up om något inte stämmer. 

    Ni känner säkert som jag att alla andra blir gravida direkt och får barn hit och dit. Har väldigt många kompisar nu som fick för 2-3år sen och ska ha sin 2 nu så det känns med sjukt tråkigt att man inte ens ska ha sitt första än.

    Men håller tummarna för oss alla att det går snabbt och givetvis bra =) 
  • Annasofia01

    Hej vi försöker också bli få barn men utan att lyckas vi har försökt i 1,7 år nu . Påbörjat min första kur med pergotime och i onsdags började jag ta ägglossingstest. Man hoppas så mycket på att få ett barn då sambon har en son sen tidigare

  • Popetot

    Ååh, kan inte tänka mig hur ont det måste göra att få missfall efter att ha kämpat länge. Jag tycker också det blir jobbigt med familj och vänner som blir gravida. Känner sig som en skurk när man inte kan glädjas åt andra. Nu ser jag fram emot mötet på fredag. Ett steg mot vårt framtida barn hoppas jag. Har haft en massa obegripliga blödningar på sistone som gjort mig ledsen. Vill gärna få lite klarhet i det också.

  • urenbrudssynvinkel
    Popetot skrev 2014-12-17 21:52:50 följande:

    Ååh, kan inte tänka mig hur ont det måste göra att få missfall efter att ha kämpat länge. Jag tycker också det blir jobbigt med familj och vänner som blir gravida. Känner sig som en skurk när man inte kan glädjas åt andra. Nu ser jag fram emot mötet på fredag. Ett steg mot vårt framtida barn hoppas jag. Har haft en massa obegripliga blödningar på sistone som gjort mig ledsen. Vill gärna få lite klarhet i det också.


    Ja, men det är bara att bita i det sura äpplet och låt livet gå vidare hur hårt det än låter. Hjälper ju ingen att deppa ihop.  
    Hoppas mötet går bra för er på fredag. Du får uppdatera oss efter det om hur det gick.
    Annasofia01 skrev 2014-12-16 10:50:19 följande:

    Hej vi försöker också bli få barn men utan att lyckas vi har försökt i 1,7 år nu . Påbörjat min första kur med pergotime och i onsdags började jag ta ägglossingstest. Man hoppas så mycket på att få ett barn då sambon har en son sen tidigare


    Vad är pregotime? ser att många fått börja använda det när dom inte fått barn. Men jag har verkligen inte kopplat vad det är (känner att min blonda hårfärg kom fram där) 
    Håller tummarna för er
  • Liii82

    Jag får ätq provera 10mg 10dagar i månaden nu d ska tydligen hjälpa oss att bli gravida säger läkarna så vi får väl se. Tyvärr har ja inga större förhoppningar har slutat o hoppats månad efter månad. Man blir så ledsen när d inte går som man vill. Men vi fortsätrer kämpa på.

  • Liii82
    urenbrudssynvinkel skrev 2014-12-15 23:54:38 följande:

    Okej. Intressant. Vi har inte tagit några prover alls på något förutom en analys på att ingen av oss bär på trisomi. Det är det som är det farlig man sitter och letar och ser om man kan hitta vad som stämmer in på en. Hoppas det ger några svar. 

    När vi fick MA i sommars var dom sjukt noga med att dom skulle skicka iväg att vi skulle utredas men vi har ju "bara" gått igenom 2 missfall. Så hade en som ringde upp mig och talade om att det gör dom minsann inte om man "bara" haft 2. Vi bad inte om detta utan det var dom på kk som ville skicka iväg att vi skulle utredas så. Men som sagt det blev ingen. Jag ger det fram till sommaren nu och har jag inte blivit gravid då så får dom komma up om något inte stämmer. 

    Ni känner säkert som jag att alla andra blir gravida direkt och får barn hit och dit. Har väldigt många kompisar nu som fick för 2-3år sen och ska ha sin 2 nu så det känns med sjukt tråkigt att man inte ens ska ha sitt första än.

    Men håller tummarna för oss alla att det går snabbt och givetvis bra =) 


    Ja tycker helt klart du ska be om en gyn undersökning o se så äggstockar ser bra ut o se så du inte har nån polyp eller cysta i livmodern . Har fattat att d är en av d vanligaste orsakerna till att d inte vill sig. Ja hade polyper ja tog bort o blev gravod direkt efter som tyvärr slutade i mf
  • Popetot

    Nu är vi igång. Har idag gjort vaginalt ultraljud och allt ser bra ut. Hon kunde se en äggblåsa och tror att jag kommer ha ägglossning om 5 dagar. "älskling, vet du vad vi ska göra på julafton?" Efter helgerna ska jag ta ett blodprov för att mäta hormonerna och snart får sambon remiss för att testa simmarna. Det är så skönt att vara igång. Stressen har lättat nu. Oavsett om vi hittar något fel någonstans så är det skönt att vara inne i systemet. Jag hoppas vi alla snart får vårt efterlängtade plus. Kram på er

  • urenbrudssynvinkel
    Liii82 skrev 2014-12-18 11:14:23 följande:
    Ja tycker helt klart du ska be om en gyn undersökning o se så äggstockar ser bra ut o se så du inte har nån polyp eller cysta i livmodern . Har fattat att d är en av d vanligaste orsakerna till att d inte vill sig. Ja hade polyper ja tog bort o blev gravod direkt efter som tyvärr slutade i mf
    När jag fick mitt MA kollade dom och allt såg jätte bra ut. Men kankSe ändå inte varit helt fel att kolla :)
  • Annasofia01

    Och där kom mensen så blev inget på första försöket med pergotime. :/. Man känner sig lite nollställd . Fick även hem svaret från blodprovet som jag tog dag 22 men det visade ingen ägglossning men på vul såg dom mogna ägg vilket tyder att jag haft ägglossning enligt dom. Man blir så lätt förvirrad

  • Liii82

    Ja hade en liten ljus rosa blödning igår kväll när ja va på toa ska ha mens den 3 jan men har inte kommit nå mer. Är d mensen så få den gärna sätta igång så man vet att d sket sig denna månad oxå

  • Liii82

    ingen mens i sikte är på bim´+5 och avslutade en provera kur den 19 december och som jag fattade det skulle jag få mens efter det men har inte sett skymten av den, måste ringa kvinnokliniken imorrn o fråga hur jag ska göra för ska börja nästa kur den 10 januari, inget plus på stickan än och har väl inte sån tur heller, har reagerat på att jag har jätte mycke vatttniga flytningar

  • Linette

    Hej. Hoppar in här!

    #175

    Linette

    Idag 13:18

    Vet inte om jag ska vara ledsen eller glad.

    Jag har inte PCOS men har för hög?! Ämnesomsättning så har fått tabletter mot de. O jag väger för mkt. Men de visste jag redan om. Vi får se om tabletterna hjälper. Ska ta blodprov ca en gång o månaden. Har det inte hänt ngt i höst så väntar ev. En utredning.

Svar på tråden Nån som vill följas åt mot kampen till ett plus