• Sebbe888

    Renovering av badrum i lägenhet

    Hej,

    Jag och min sambo har funderat ett tag på att renovera vårat badrum och nu börjar det dra ihop sig. Jag skulle gärna vilja höra lite vad ni tror.

    Vi har tänkt oss att använda marmor på golv och vägg. Jag undrar lite vad ni tror att detta kan kosta? 

    Självklart kan jag efterfråga några offerter men tänkte om någon här hade en bra koll på ett ungefär.

    Vi har tänkt oss något i stil med detta (se bilder):

    http://roomly.se/2014/12/10/ett-badrum-att-inspireras-av-i-den-dar-duschen-far-man-plats-nagra-stycken/

    http://roomly.se/2014/12/10/nu-ar-antligen-vart-nya-badrum-nastan-helt-klart-jacuzzi-och-regndusch/

    Dock är vårat badrum lite mindre men dusch, badkar och golv/vägg ska ungefär gå i samma stil.

    Tack
     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 15:16
    Mer denna storlek när vi tänker duschpartiet:
    roomly.se/2014/12/04/ljust-och-fint-badrum-med-regndusch-och-modern-dekoration-mannagrynstorget-2-nacka-esny/

  • Svar på tråden Renovering av badrum i lägenhet
  • Stårschan

    Vad är det för typ av hus ni bor i? Jag har inte koll på kostnaden, men jag vet att man ibland avråder från att helkakla badrum som ligger på övervåningar, helt enkelt för att det kan bli för tungt för golv och väggar. Dyrt ser det i alla fall ut, men det är det kanske värt om man planerar att bo kvar länge.

  • SupersurasunkSara

    Såg en kampanj och där kostade det 719 kr/kvm. Vet dock inte om det var bänkskivor eller vad det var.

    Tänk på att marmor är tungt och att det är ömtåligt så inga starka medel får användas, bara såpa tror jag, så jag skulle vara försiktig även med parfymer och liknande.

    Sen så är marmor ett material som går i och ur mode så om ni tänker er att sälja om ett par år tror jag inte det är det bästa valet. Men snyggt är det

  • Sebbe888

    Tack för alla svar. Vi valde att inte gå vidare med marmor :) blev rät dyrt och som du Sara nämner så kan det vara så att det går ur mode när vi väl ska sälja i framtiden. 

    God fortsättning.

Svar på tråden Renovering av badrum i lägenhet