• Sunnanvind

    Bf Juli 2015 Stockholm

    Hej, är beräknad 28/7 och saknar en tråd för oss som bor i Stockholm. Jag bor i radhus utanför stan och väntar mitt tredje barn! Hur ser det ut för dig?

  • Svar på tråden Bf Juli 2015 Stockholm
  • Sunnanvind
    elefanten skrev 2014-12-20 23:47:09 följande:

    Hej!

    Här är en till ! smile1.gif Bor i lägenhet utanför Stockholm och väntar vårt tredje barn.


    Hej, vad kul! När är du beräknad? Jag tyckte de andra trådarna var så fulla.
  • elefanten

    Jag har bf 3 juli. Vårt första sommarbarn! De andra är födda vår och höst. Hur gamla är dina andra barn? Våra är 4 och 7. Så lite känns det som att börja om nu...

  • Sunnanvind

    Jag har två killar, 6 o 11. Så här börjas det verkligen om... De andra är födda på våren, så det är också vårt första sommarbarn.

  • nanoo

    Hittade hit nu också. :)

    Jag har bf 12 juli, går in i v 14 idag alltså. Första barnet både för mig och min sambo.

  • Sunnanvind
    nanoo skrev 2015-01-12 10:32:45 följande:

    Hittade hit nu också. :)

    Jag har bf 12 juli, går in i v 14 idag alltså. Första barnet både för mig och min sambo.


    Vad kul, grattis! Jag går in i v.13 i morgon och kub på tor! Efter det kan man slappna av lite!
  • nanoo
    Sunnanvind skrev 2015-01-12 20:47:38 följande:

    Vad kul, grattis! Jag går in i v.13 i morgon och kub på tor! Efter det kan man slappna av lite!


    Spännande! Vi gjorde kub förra veckan och det var nog faktiskt först då jag verkligen förstod att det är nån där inne (trots att jag haft en hel del symptom som illamående och trötthet). :D
  • elefanten

    Välkommen nanoo och grattis! Kul med en till i tråden.

    Hur gick det med era kub? Bra hoppas jag. Vi valde att inte göra kub eftersom jag inte ville behöva ta ett eventuellt tufft beslut. Men nu har vi just fått kallelsen till RUL och det ser jag vansinnigt mycket fram emot. Vi har fått tid den 6 feb.

  • nanoo
    elefanten skrev 2015-01-20 22:22:20 följande:

    Välkommen nanoo och grattis! Kul med en till i tråden.

    Hur gick det med era kub? Bra hoppas jag. Vi valde att inte göra kub eftersom jag inte ville behöva ta ett eventuellt tufft beslut. Men nu har vi just fått kallelsen till RUL och det ser jag vansinnigt mycket fram emot. Vi har fått tid den 6 feb.


    Kubtestet gick bra. Sannolikheten för Downs syndrom var 1:7300 ungefär så gissningsvis har han/hon inte någon sådan avvikelse. Jag tror dock att vi hade behållt barnet oavsett vad testet hade visat. Men jag kände att jag gärna hade velat vara förberedd om så hade varit fallet. :)

    Roligt att det är dags för RUL! Vi ska inte göra det förrän 24 februari vilket innebär att det är i v 21. Men tiden dit går nog fort. :)
  • nanoo
    Sunnanvind skrev 2015-01-12 20:47:38 följande:

    Vad kul, grattis! Jag går in i v.13 i morgon och kub på tor! Efter det kan man slappna av lite!


    Hoppas att ert kub gick bra. :)
  • Sunnanvind

    Vårt kub gick bra! Men jag hade 1:16000 på senaste barnet, 7 år sen. Och nu 1:2000 så det kändes inte så kul. Bm försäkrade att det var låg risk, att det berodde på åldern. Är 39, hur gamla är ni?

  • nanoo
    Sunnanvind skrev 2015-01-27 13:42:42 följande:

    Vårt kub gick bra! Men jag hade 1:16000 på senaste barnet, 7 år sen. Och nu 1:2000 så det kändes inte så kul. Bm försäkrade att det var låg risk, att det berodde på åldern. Är 39, hur gamla är ni?


    Jag fyller 30 i slutet av mars så det gör ju mycket för den låga sannolikheten.

    Visst var det vid 1:200 som man kan gå vidare och göra fler tester? Med tanke på det så är ju 1:2000 väldigt lågt! :)
  • elefanten

    Å, vad skönt med bra resultat! Hur mår ni annars?

    Jag ska in på koll hos bm imorgon eftersom jag mår så dåligt just nu. Haft huvudvärk och illamående av och till i några veckor nu. Den här veckan tom varit hemma från jobbet ett par dagar. Det känns urtrist! Kan inte minnas att det var såhär under någon av mina första graviditeter. Fånigt nog var jag inte alls förberedd på att det kunde bli så den här gången...

    Jag blir 35 i år.

    Sköt om er!

  • Sunnanvind

    Ja, vid 1:200 kan man ta fler tester. Det är ju bara så lätt att jämföra med för 7 år sen... Nä, men jag är ändå nöjd med detta svar och kommer att vara lugn *smile*

  • Sunnanvind
    elefanten skrev 2015-01-27 14:25:31 följande:

    Å, vad skönt med bra resultat! Hur mår ni annars?

    Jag ska in på koll hos bm imorgon eftersom jag mår så dåligt just nu. Haft huvudvärk och illamående av och till i några veckor nu. Den här veckan tom varit hemma från jobbet ett par dagar. Det känns urtrist! Kan inte minnas att det var såhär under någon av mina första graviditeter. Fånigt nog var jag inte alls förberedd på att det kunde bli så den här gången...

    Jag blir 35 i år.

    Sköt om er! smile1.gif


    Jag har också ont i huvudet från och till och fortfarande illamående(v. 15 nu). Äter lergigan comp sen julas. Förra grav kräktes jag konstant till v. 14 så nu är det iaf bättre. Kräks några ggr/v. bara! Men hela tiden illamående, det är jobbigt ändå! Jag äter mandlar(b-vitamin) och dricker citronbubbelvatten, det hjälper!
  • elefanten

    Usch, det låter jobbigt. Klarar du att jobba Sunnanvind?

    Min bm sa att huvudvärken kan bero på lågt järnvärde. Jag är skeptisk, men hoppas nästan att det är så för då kanske man kan göra något åt det. Annars är det väl bara att bita ihop och tänka på belöningen.

  • Sunnanvind

    Jag läste att just den här tiden var det vanligt med huvudvärk. Mitt järn var bra. Jobbar inte heltid om vi säger så... Har jordens nästäppa också, tror ni den går över eller kommer det hålla i sig till sommar?! Annars är jag ganska nöjd med att inte må så illa som sist, så jag tar hellre lite andra krämpor. Blev inlagd två ggr med förra, pga undernäring.

  • elefanten

    Ja då förstår jag att du är "nöjd" med att bara må illa den här gången. Fy för att behöva bli inlagd! Alla mina värden var bra, vilket ju känns skönt såklart. Ska kolla synen för säkerhets skull, förra graviditeten fick jag lite synrubbningar och det kan ju ge huvudvärk. Men annars är det väl bara hormonerna och det får man ju snällt acceptera.

    Just nästäppan har jag inte drabbats så hårt av. Det brukar väl tyvärr tendera att hålla i sig...

Svar på tråden Bf Juli 2015 Stockholm