• Sandrakarlssoon

    V 6! Nån som ska ha i augusti 2015??

    Fick reda i helgen att jag var gravid!

    Är i vecka 6, och känner att det hade vart roligt om några följs åt :) lättast om man har någorlunda lika v iaf

    Ska till barnmorskan på tisdag!!!

    Tjoho!

    Btw bara jag som är extremt gasig i magen!! ? Haha ser ut som typ 5 månaden när jag ätit

  • Svar på tråden V 6! Nån som ska ha i augusti 2015??
  • Denungamamman

    Hej Hej och grattis! 


    Gick in i vecka 7 idag och har Bf 5 augusti, men ska till BM imon, så hoppas på ett givande ultraljud då jag får höra mitt mirakels hjärtslag!  :D

  • HappyAsAHippo

    Jag fick också reda på min graviditet i helgen, är i vecka 6!
    Jätte svullen om magen är jag, blir svårt att dölja om jag ska fortsätta vara uppsvälld ;)

  • tessan91

    Hej. Jag märkte plusset i onsdags, men vet inte alls vilken vecka jag är i än. väntar på att barnmorskan ska ringa. Min mens var väldigt annorlunda förra månaden så vet inte om det bara var en lite blödning eller inte. Trodde först att mensen spelade mig ett spratt. men om jag har ränkat ungefär rätt så ska ja ha i slutet av augusti :) .

  • isaswe

    En till här. Testade positivt i går, v 5, och BF 19/8 :)

    Har ni haft några symptom? Här var det total avsaknad av symptom på mensen som fick mig att testa :)

  • Sandrakarlssoon

    Mina symtom va att jag mådde så otroligt illa, nästan hela tiden i vågor typ... Skulle bara kolla så det inte var de annars hade jag gått till läkarn, trodde först jag hade ätit något dåligt men de visa sig ju vara nått helt annat hehe! :)

  • HappyAsAHippo

    Jag tog Gravtest av en slump. Hade beställt och fått hemskickat både äl och Gravtest som vi skulle börja använda oss av nästkommande månad. Jag kissade på en sticka för skojs skull (hade ändå beställt över 20st) som visade två starka streck. Tog ett till som visade likadant. Blev irriterad och sa till min sambo att det är något fel på de här testen! Haha! Tog senare under kvällen ett clearblue som visade positivt. :)

  • Fwoida

    Jag plussade i söndags efter 1 år och 2 försök med ivf :) tror jag är i vecka 5 (4+3) och har bf 17/8 :) detta är mitt första barn och är så fruktansvärt nervös! Ska till mvc på tisdag för första besöket och sen ultraljud blir 7 januari :)

  • tessan91

    Som sagt barnmorskan ringde upp idag och jag förklara att ja inte har någon aning om vilken vecka jag är i. Men fick en tid i februari. Vad om en tidigare men hon tyckte det var onödigt. ?.

    Första barnet och nervös för allt. Vad kommer de på jobbet säga ? Det är nog det som känns jobbigast just nu. När ska man berätta det för chefen att man är gravid ? Är bara jag och hon som jobbar i den firman.

  • HappyAsAHippo
    tessan91 skrev 2014-12-12 12:32:08 följande:

    Som sagt barnmorskan ringde upp idag och jag förklara att ja inte har någon aning om vilken vecka jag är i. Men fick en tid i februari. Vad om en tidigare men hon tyckte det var onödigt. ?.

    Första barnet och nervös för allt. Vad kommer de på jobbet säga ? Det är nog det som känns jobbigast just nu. När ska man berätta det för chefen att man är gravid ? Är bara jag och hon som jobbar i den firman.


    Jag har tid först i slutet på januari så de är nog som det ska att du fick i feb, även fast det blir en lång väntan på inskrivning! :) Men att kalla det onödigt var väl just onödigt att säga!
  • Sandrakarlssoon

    Jag ska berätta för chefen nästa vecka ..

    Ska till barnmorskan på tisdag, o sen ska jag berätta de så dom vet iaf...

    Antagligen har jag fel v ,

    Kollade upp o då stod de att jag var i v 7 snart 8

    Jobbigt med julmaten nu då magen blir som i 4 månaden :p

Svar på tråden V 6! Nån som ska ha i augusti 2015??