• Anonym (tjejen)

    Min kille har miljonbelopp på kontot och jag fick inget veta.

    Oh my god... OMG! Jag skulle låna min killes dator. Jag ser då att han råkat glömma kvar sin hemsida öppen på banken. På hans konto står det 17 000 000 (i stora drag...det var lite mer blandade siffror men jag mins inte exakt för jag fick panik och stängde bara ned rutan). Han har 17 000 000 kr. Jag förstår ingenting. Vi bor i min lägenhet som är så trång och äcklig. Jag trodde han hade det dåligt ställt. Vi delar på kostnaderna och har gemensam ekonomi i princip. Eller vi har inte pratat om att ha gemensam ekonomi, men av våra konkludenta handlingar så har vi det - dvs. vi ger och tar från varandra. Han har alltid sagt att han inte har det bra ställt osv. Asså jag bryr mig inte om hans jävla 17 000 000, det jag bryr mig om är att han inte är uppriktig. Jag kan förstå att han kanske tror att jag skulle ta honom för pengarna ifall jag fick veta detta redan från början. Men vid detta lag borde han veta att jag skulle vilja leva i en fattig stuga mitt inne i skogen och jag skulle göra allt för honom bara vi fick vara tillsammans. Så... när han ser att jag är så stabil med honom - varför öppnar han inte upp sig för mig och berättar sanningen? Varför skapar han inte möjligheter för oss? Vi skulle kunna köpa en större lägenhet än min lilla etta på 22 kvm. Vi skulle ha råd med en 2:a i alla fall. Som sagt - jag är inte ute efter hans pengar, jag skulle också hjälpa till att betala självklart!


    Jag förstår helt ärligt inte vad han håller på med! Jag är uppriktigt sagt ledsen och besviken på honom. Värst av allt... han går runt och spelar att han är fattig dessutom.

  • Svar på tråden Min kille har miljonbelopp på kontot och jag fick inget veta.
  • Anonym (tjejen)
    Mark1911 skrev 2014-12-11 22:13:51 följande:

    Men det var ju hans pengar ,,så snacka med gubben kanske du får julklapp Alain ask


    Gubbe? Haha nej han är 24 och jag är 23.
  • Anonym (.)
    Anonym (tjejen) skrev 2014-12-11 22:14:46 följande:
    Gubbe? Haha nej han är 24 och jag är 23.
    varifrån skulle han fått 17 miljoner?
  • Anonym (tjejen)
    Anonym (.) skrev 2014-12-11 22:19:56 följande:
    varifrån skulle han fått 17 miljoner?
    Hur ska jag veta? Antingen har han ärvt eller så har han fått i gåva, alternativt vunnit på något lotteri.
  • Anonym (..)

    Hur länge har ni varit tillsammans?

    Det kan ju vara svårt att ta upp det utan att det blir fel.. Du kanske kan berätta hur du såg det och fråga varför han ljugit för dig men ligga lågt med att ta upp lägenhet och annat som det skulle kunna spenderas pengar på, så han inte känner att "du vill åt hans pengar".

  • Anonym (..)

    Har han varit annorlunda på sistone? Kan han precis ha fått pengarna och tänker överraska dig?

  • Olym

    Vad spelar det för roll att han har en massa pengar på banken? Bara för att man har pengar betyder inte att man ska spendera upp dem genom att skaffa en större bostad utan att blinka. Har man så mycket pengar på ett bra sparkonto så kan man leva på avkastningen.

  • Anonym (Jo, märkligt)
    Olym skrev 2014-12-11 22:51:58 följande:

    Vad spelar det för roll att han har en massa pengar på banken? Bara för att man har pengar betyder inte att man ska spendera upp dem genom att skaffa en större bostad utan att blinka. Har man så mycket pengar på ett bra sparkonto så kan man leva på avkastningen.


    Men är det inte jättekonstigt att inte berätta för sin partner att man har 17 millar på banken? Jag skulle också ha blivit illa till mods om jag fick reda på att min sambo var miljonär utan att ha sagt något. Inte för att det i sig spelar nån roll hur mycket pengar han har utan för att det är så himla konstigt att vilja hålla det hemligt för den man är tillsammans med.
  • Anonym (Trist)
    Anonym (Jo, märkligt) skrev 2014-12-11 23:06:45 följande:
    Men är det inte jättekonstigt att inte berätta för sin partner att man har 17 millar på banken? Jag skulle också ha blivit illa till mods om jag fick reda på att min sambo var miljonär utan att ha sagt något. Inte för att det i sig spelar nån roll hur mycket pengar han har utan för att det är så himla konstigt att vilja hålla det hemligt för den man är tillsammans med.
    Håller med om vartenda ord.

    Men förstår honom också. Hur lägger man fram en sån sak om man inte gör det när förhållandet blivit seriöst?

    Undrar också hur länge ni varit ihop.
  • Tow2Mater
    Anonym (tjejen) skrev 2014-12-11 22:03:26 följande:
     han går runt och spelar att han är fattig dessutom.
    Han ljuger för dig. Konfrontera honom, och se vad hans försvar blir.
Svar på tråden Min kille har miljonbelopp på kontot och jag fick inget veta.