• MsM84

    Första barnet i augusti 2015

    Hej!

    Jag söker fler som är gravida med första barnet som beräknas födas i, eller i närheten av augusti 2015. Vore kul att kunna prata om alla tankar, symptom osv, försöker att inte fullkomligt dränka min sambo med mina tankar, även om vi pratar mycket om det.

    Jag är i v7 med BF 5 augusti. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-23 21:39
    BF-listan:
    Lindaaa12345 2/8
    EmeliePe 2/8
    MsM84 5/8
    Ninaballerinaa 5/8
    Denungamamman 5/8
    Doppiavu 6/8
    Charlotta1985 7/8
    AgSara 8/8
    HappyAsAHippo 9/8
    Sserena86 11/8
    CherryBomb89 14/8
    Misakio ca 15/8?
    Smartsak85 16/8
    Fwoida 17/8
    wifetobe 17/8
    Manu88 17/8
    Sommar15 18/8
    Selis33 23/8
    Silverdalan 23/8
    Fiffi24 24/8
    TreTriss 25/8
    Sara7 27/8
    Stjärnasomärdin 28/8
    Kaffetös 29/8

  • Svar på tråden Första barnet i augusti 2015
  • manu88

    Hej!

    Jag är i vecka 5 nu och beräknas väl någon gång i mitten av aug!

    26 år och bor i Stockholm. Första barnet :)

  • Misakio

    V 5 (4+5) idag!  Mitt första barn min mans andra. Vi har gjort ivf och kämpat länge med detta, så det känns så sjukt bra just nu. Jag mår redan väldigt illa (nästan hela tiden, inte bara på morgonen) och har väldigt svullna och ömma bröst. Vi bor i Ale kommun norr om Göteborg.

  • manu88
    MsM84 skrev 2014-12-12 11:30:45 följande:

    Grattis båda två! Jag är 30 och bor i Karlstad :)


    Tack det samma!

    Jag har inte haft så supermycket symptom. Nån gång illamående, varit lite trött men mest är det brösten som ömmar (till och från) och att det drar o värker runt mage och rygg typ :).

    Jag hade dock lite rosa flytningar här om dagen men upphörde helt senare samma dag. Jag vart jätte skraj och nojig.
  • MsM84
    manu88 skrev 2014-12-12 12:01:19 följande:
    Tack det samma!

    Jag har inte haft så supermycket symptom. Nån gång illamående, varit lite trött men mest är det brösten som ömmar (till och från) och att det drar o värker runt mage och rygg typ :).

    Jag hade dock lite rosa flytningar här om dagen men upphörde helt senare samma dag. Jag vart jätte skraj och nojig.
    Jag har haft jättelite symptom - lite värk i magen ibland, tendens till illamående och annorlunda hunger/mättnadskänslor och börjar väl bli tröttare. Har vaknat före väckarklockan varje morgon i någon vecka, vilket resulterat i 1-1,5h sömn mindre varje natt har nu tagit ut sin rätt då jag emellanåt varit ett vrak på jobbet i veckan. Inatt sov jag äntligen 11h och känner mig hyfsat utvilad.
  • Fwoida

    Jag plussade i söndags efter 1 år och 2 försök med ivf :) tror jag är i vecka 5 (4+3) och har bf 17/8 :) detta är mitt första barn och är så fruktansvärt nervös! Ska till mvc på tisdag för första besöket och sen ultraljud blir 7 januari :)

  • MsM84
    Fwoida skrev 2014-12-12 12:26:54 följande:

    Jag plussade i söndags efter 1 år och 2 försök med ivf :) tror jag är i vecka 5 (4+3) och har bf 17/8 :) detta är mitt första barn och är så fruktansvärt nervös! Ska till mvc på tisdag för första besöket och sen ultraljud blir 7 januari :)


    Jättegrattis! Måste vara extra roligt när man har kämpat så!

    Vad tidigt du ska göra ultraljud, har det med IVF att göra? jag är ca två veckor före dig i graviditeten och verkar få göra mitt första ca 2 v efter dig. 
  • Fwoida

    Ja man gör ett ultraljud vid ivf om man plussat :) sen så lämnas man över till mvc och då blir det som en vanlig graviditet :) vet inte hur jag ska kunna vänta ända tills den 7? Känns så otroligt långt kvar!

  • HappyAsAHippo

    Hej! Jag hoppar in här :) gravid med första barnet. Bf 9 aug. Är så himla trött just nu, har sovit mest hela helgen. Hur mår ni?

Svar på tråden Första barnet i augusti 2015